Saknad (2017)

Alternatieve titel: Missing

Zweden
Misdaad / Drama
180 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Colin Nutley
met Helena Bergström, Johan H:son Kjellgren en Mattias Nordkvist

Hoofdcommissaris Maja Silver keert terug naar haar geboorteplaats in de Zweedse Bijbelgordel om haar dochter te bezoeken. Niet lang daarna schokt een verschrikkelijke ontdekking de gemeenschap. Er wordt zoveel gemoord in kleine gemeenschappen. Zo sereen is het leven in een kleine gemeenschap dus toch niet.

avatar van DjFrankie
Prima serie, ik heb genoten en werd meerdere malen op het verkeerde been gezet. 3 uur zijn om gevolgen. De setting speelt zich af in Bogelund, een klein stadje in Zweden waar weinig gebeurt. Je ziet wel in deze film / mini-serie dat er daardoor soms wat kneuterig gehandeld wordt.

Wederom een prima Zweedse miniserie,
Altijd goede verhalen in deze reeksen, en dat is in deze reeks niet anders.
Dito voor het vertolkingen, puik zonder meer van de ganse cast.
Meer van dit is welkom !!

avatar van AniSter
Jammer dat in het laatste deel de vaart er helemaal uit ging. Voor de rest een prima serie met een spannend verhaal. De dominee was een prima zijspoor.