Show Dogs (2018)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Raja Gosnell
met Will Arnett, de stem van Ludacris en Natasha Lyonne

Het verhaal speelt zich af in een wereld waar mensen en honden de handen in elkaar slaan. De stoere, maar eenzame rottweiler Max is een politiehond. Hij moet samen met zijn menselijke partner Frank undercover gaan bij een prestigieuze hondenshow om een ramp te voorkomen.

Vanaf 4 juli in de bioscoop (eOne)

avatar van BlueJudaskiss
nic1991 laten we dit een keer doen. Dat je naar de bioscoop gaat en dat je dan weet dat je anderhalf uur naar pratende honden gaat kijken, dat lijkt me nou écht een heel fijn idee.

avatar van balosa
vandaag naar de voor premiere geweest in Antwerpen omdat we kaartjes hadden gewonnen, ik had er eerlijk gezegd niet veel van verwacht en op een paar lach momentjes na bleek dat ook wel zo, maar de kids vonden hem wel leuk en daar is deze film dan ook voor bedoeld, als ouder die meegaat is hij best wel te doen maar verwacht niets nieuws

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Op van die momenten dat je aanschouwt hoe de ballen van een hond worden aangeraakt onder luid applaus en gejuich van een publiek, vraag je je soms af wat je aan het doen bent met je leven.

Show Dogs past uitstekend op de CV van meneer Raja Gosnell, de man achter Smurfs, Home Alone 3 en Scooby Doo. In tegenstelling tot die laatste film werkt hij ditmaal met echte honden, maar als er CGI wordt gebruikt voor bepaalde stunts, lijkt de tijd wel te hebben stilgestaan en zijn de effecten nog net zo lelijk als die in 2002. Verder hoop ik dat de verbouwing of tweede auto van Will Arnett hem bevalt, want geld zal de enige reden zijn geweest van zijn deelname. De man kan oprecht erg geestig zijn, maar zelfs hij kan niets met dit script. Dat het verhaal in een film als Show Dogs compleet onzinnig is, dat moge duidelijk zijn. Maar je moet wel van hele goede huize komen om een script af te leveren met zó weinig humor. Je vraagt je af wie in z'n hoofd had dat een film over pratende honden ook voldoende serieus genomen moest worden. Maar de pogingen die gedaan worden voor komische scènes slaan ook nog eens grotendeels dood als een pier.

1,5 sterren.

avatar van John Milton
Chainsaw schreef:
Het bracht ons die de film niet gezien hebben, in ieder geval het plezier van het lezen van deze zin.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

Leuk voor de kids, voor de ouders die moeten mee kijken iets minder toch.

avatar van schumacher
Kinderfilmpje.

avatar van K. V.
Dit filmpje eens meegepikt en zonder grote verwachtingen eens bekeken. Geen grootse film, maar prima om eens mee te pikken met kleine kinderen.
Het verhaal is redelijk voorspelbaar, maar dit was ook wel te verwachten.
Niet waw, niet slecht, prima voor het doelpubliek.