The Party's Just Beginning (2018)

geregisseerd door Karen Gillan
met Karen Gillan, Lee Pace en Kate Dickie

Lucy is een vrouw van midden twintig die probeert om te gaan met de zelfmoord van haar beste vriendin. Nu een jaar later heeft ze het moeilijk om met iemand in contact te komen. Iedereen is erg terughoudend en niet in staat om over hun emoties te praten. Alles wat opgekropt is komt nu naar buiten op een andere manier.

avatar van IH88
“Well, you’re a mess.”

Prima regiedebuut van Karen Gillan. Dat The Party’s Just Beginning als komedie wordt omschreven is vreemd, want voor mij zitten er toch meer dramatische en tragische momenten in de film dan dat er gelachen kan worden. Realistisch, troosteloos en tragisch, in de film zien we Liusaidh die door een trauma een zelfdestructieve levenswijze erop nahoudt. We hebben dit soort verhalen al vaker gezien, maar de regie van Gillan is indringend en soms ook eigenzinnig. Het is interessant om te zien dat Gillan bij haar regiedebuut al echt een eigen visie heeft, en ze heeft er ook een persoonlijke film van gemaakt.