The Swindlers (2017)

Zuid-Korea
Misdaad

geregisseerd door Chang Won Jang
met Hyun Bin, Ji-tae Yu en Seong-woo Bae

Ji-Sung is een intelligente bedrieger die enkel collega-oplichters bedriegt. Hij heeft een plan klaar om Jang Doo-Chil te vangen. Hij rekruteert eerst de procureur Hee-Soo en vervolgens andere oplichters Suk-Dong, Choon-Ja en Chief Kim. Ze gooien aas naar Jang Doo-Chil's rechterhand Seung-Gun.

avatar van |Bazzie|
Beetje doorsnee. Had meer iets weg van een TV serie. Paar leuke momenten, maar schiet te kort.

Het ingenieuze script is het beste deel van deze gelikte film, die redelijk wat verrassende wendingen kent. Het is wel zaak bij de les te blijven, want er duiken tamelijk veel personages op waarvan niet meteen duidelijk is aan welke kant van het verhaal zij staan. Voor een Koreaanse misdaadfilm is de uitvoering nogal mild.