Game Night (2018)

Komedie / Mystery

geregisseerd door John Francis Daley en Jonathan Goldstein
met Jason Bateman, Rachel McAdams en Kyle Chandler

Max en Annie zijn een koppel dat wekelijks met twee andere stellen samenkomt voor een spelletjesavond. Voor hun laatste bijeenkomst wordt de lat hoger gelegd, wanneer Max zijn charismatische broer Brooks een moordmysteriepartijtje organiseert, compleet met neppe schurken en FBI-agenten. Dus wanneer Brooks wordt gekidnapt, hoort dat bij het spel... toch? Maar wanneer de zes supercompetitieve spelers vastberaden zijn om de zaak op te lossen en te winnen, ontdekken ze dat dit ‘spel’, noch Brooks, is wat het lijkt. In de loop van één chaotische nacht bevinden de vrienden zich steeds dieper in de problemen.

Vanaf 22 februari 2018 in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van max cady
Jaaaah zin in! Bateman doet het meestal wel aardig.

Zwolle84
Die trailer!

avatar van Corcicus
Heerlijk, lijkt wel een herwerking van meesterwerk The Game!

Met dat vliegtuig in de trailer

avatar van Shinobi
"It’s a murder mystery party."

Jason Bateman valt altijd tegen in dergelijke films.

Enfin, het uitgangspunt doet mij erg veel denken aan 'The Game' van David Fincher. Alleen wordt er ditmaal iemand echt ontvoerd, terwijl de spelgenoten denken dat het onderdeel uitmaakt van een spel. De grenzen tussen de realiteit en het spel vervagen al gauw en er ontstaat een gestoorde klopjacht.

De vlotte pacing laat je als kijker het vergezochte plot snel vergeten, gezien er meerdere wendingen zijn die kant noch wal raken. Daarbij doet de cast het naar behoren, hoewel niemand een grootse indruk kan achterlaten. Het zegt misschien genoeg dat Jesse Plemons in zijn kleine rol als eigenaardige agent het best overkomt. Des te jammer dat hij zo weinig tijd krijgt om te schitteren.

Al met al een redelijk onderhoudende film, maar wel één die je snel weer vergeten bent. Blijf trouwens wel zitten bij de eindcredits voor nog meer hilariteit van Plemons.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van mrklm
De vaste Game Night van drie stelletjes krijgt een bijzondere draai wanneer Max [Jason Bateman] bezoek krijgt van zijn broer Brooks [Kyle Chandler] die hem door de jaren heen altijd de loef heeft afgestoken. Brooks nodigt iedereen in zijn huis voor een Game Night om nooit te vergeten: een mysterie waarbij één van de deelnemers wordt ontvoerd en de anderen aan de hand van aanwijzingen moeten proberen het slachtoffer te vinden. Maar natuurlijk krijgt de avond een onverwachte wending wanneer een paar echte gangsters Brooks ontvoeren. Aan de drie koppels de taak om hem te vinden, maar wanneer realiseren ze zich dat het spel geen spel blijkt te zijn?
Hoewel Bateman en Rachel McAdams [als zijn echtgenote] op papier de sterren zijn, vallen juist hun vertolkingen in het water door overacteren en teveel flauwe grappen. Het simpele plot wordt tegen het einde nog onnodig complex en de 'verrassende wendingen' maken het er niet beter op. Lamorne Morris en Kylie Bunbury scoren wel als jeugdliefdes die ruziën over het feit dat één van hen ooit naar bed zou zijn geweest met een 'beroemdheid'. Maar de beste momenten komen van Billy Magnusson (voorheen Casey Hughes in As The World Turn) als de stuntelende Ryan en Jesse Plemons als de zonderlinge buurman/politie-agent die snakt naar menselijk gezelschap. Deze komedie moet het hebben van een paar goede grappen en dat is te weinig om deze film tot aanrader te bombarderen.

Y&T
Typisch weer een voorbeeld hoe een trailer mensen naar de zaal probeert te lokken, en dus een totaal verkeerde indruk geeft van de werkelijke inhoud.
had er erg veel zin in maar kwam van een koud spelletje thuis.
Het idee was erg leuk, dus had het idee dat je de hele film door op het verkeerde been werd gezet.
Niets was minder waar. Heel leuk op sommige momenten, heel saai, en soms heel grappig, maar meer nog heel erg flauw.
Geen 12,50 waard...maar ach met een moviepass....

Zwolle84
Een van de leukere komedies van de laatste tijd. Simpele insteek, maar erg fris uitgewerkt met veel leuke, dorky humor. Fijne cast ook, Rachel McAdams blijft erg sterk.

De trailer riep overigens bij mij geen verkeerd beeld op, die vond ik al net zo leuk als de film zelf.

avatar van Flat Eric
Eentje uit de categorie: die zullen we heel snel vergeten.
Een tamme komedie die redelijk voorspelbaar verloopt. Met dat suffige hoofd van Bateman, de psycho buurman, de moeizame familierelatie, onderlinge ruzietjes en drukke achtervolgingen wordt de film eigenlijk best een lange zit zonder dat het écht grappig wordt.
De paar aardig gevonden grapjes hebben de film niet kunnen redden.

avatar van nathaniel177
Film is erg vermakelijk en ook wel erg flauw. Heb me de hele tijd suf gelachen in de bioscoop. Aan het verhaal ontbreken wel een aantal dingen, maar deze film moet je ook niet serieus nemen. Ook niet denderend geacteerd.

avatar van lars-pixar
Game Night neemt een leuk thema met zich mee wat komisch en avontuurlijk wordt neergezet. Een actiefilm of roadtripfilm is het niet te noemen, maar heeft het op sommige momenten wel wat van weg. De film wordt vooral hoog gehouden door het vermaak en de geslaagde grappige situaties. Het verhaal daar in tegen laat op enkele momenten wat steken vallen, wat achteraf niet nodig was geweest.

Op gebied van woordgrappen zit de film er zo vol mee dat dit op een geven moment in herhaling valt. Vooral de personages worden hierin niet veel verder uitgediept dan dat ieder zijn eigen problemen de hele tijd blijft houden en hier matig op doorgeborduurd word. De cast speelt er daar in tegen niet slechter door en weten hun eigen personages goed neer te zetten. Jason Bateman (Max) valt terug in de humor van Horrible Bosses en daar past hij prima in. Ook Billy Magnussen (Ryan) en Rachel McAdams (Annie) lijken goed in dit genre te passen.

Als mysterie neemt het verhaal nog enkele kleine verhaallijnen met zich mee. Sommige pakken hier leuk uit en sommige waren erg onnodig.En zo heeft de film nog enkele andere verrassingen die wel aangenaam tevoorschijn komen. Uit eindelijk kom je er dan wel achter dat vooral Jesse Plemons de film steelt met zijn goede acteerwerk in de rol als Gary. Dus de film is garant voor goed vermaak!

avatar van pierre18
Wat een strontvervelende film. De film springt van komedie naar liefdesroman naar spanning en actie en weer terug. Nou is dat niet zo erg en kom je vaker tegen, maar met de manier van praten tegen elkaar met de erbarmelijke teksten, zak je door je stoel. Tenenkrommend slecht. Met Bateman en McAdams voorop. Maar ook de rest dreunde hun zinnetjes emotieloos op.
Trailer gaf weer eens een totaal verkeerd beeld.

avatar van martijn011
Erg vermakelijke film.

Verwacht geen ingenieuze mysteriethriller à la 'the Game' of een komedie waar de ene na de andere grap je om het hoofd slingert. Dit is gewoon een leuke, degelijke komedie met een vleugje mysterie en actie.
Pluspunten van deze film zijn Rachel McAdams en Jason Bateman, die samen ook de leukste scène van de hele film hebben, namelijk wanneer het personage van McAdams een kogel moet verwijderen uit de arm van Bateman. Hilarische scène. Sowieso kent de film nog wel een paar erg leuke scènes.

Minpunten zijn er zeker. Zo zijn lang niet alle grappen geslaagd en sommige karakters net wat te overdreven. Sowieso is het een film die uitblinkt in het overdrijven van diverse zaken.
Wat een halfje extra oplevert is de scène in een huis met een langdurig shot die er fenomenaal uitziet. Ik vond het camerawerk sowieso al erg goed, zeker voor een komedie.
Heb me hier prima mee vermaakt, ruim voldoende.

Matige film waarin een competitief echtpaar regelmatig een spelletjesavond met vrienden organiseert. Een prima opzet voor een komedie, maar aangezien de personages al te vroeg weten hoe de vork in de steel zit, is de grap er ook al te snel vanaf. De vele plotwendingen hierna zijn ook voorspelbaar. Wel redelijk vermakelijk en de vele filmverwijzingen zijn wel leuk.

avatar van rep_robert
Blijft me bevreemden dat films waar ik soms zo ontzettend van geniet hier zo laag beoordeeld worden.

De film is namelijk grappig, erg grappig. Dan lees ik hierboven dat mensen vinden dat de makers niet kunnen kiezen tussen komedie of wat anders? Nou, zet die bril dan maar af. Het is toch overduidelijk komedie.

Bateman en McAdams zijn een leuk stel, met veel onderlinge chemie (had het competitieve mss nog iefs meer terug willen zien in het begin). Ook de andere twee koppeltjes zijn erg grappig. Het stelletje met de celebs issues kent een leuke climax en het andere koppeltje met de dommerik en de slimme Ierse werken ook erg fijn samen.

De situaties zorgen altijd voor af en toe flink lachen, dat was ook te merken aan de bioscoopzaal. Iedereen ging regelmatig stuk.
Hoogtepunt van deze film is Jesse Plemons als de ontzettend creepy buurman Gary. Erg hilarisch en haast Oscar waardig! Ook wederom oneens met een commentaar hierboven dat hij er dan te weinig in zit. Er bestaat nog zoiets als doseren. Zijn rol heeft nut en is er precies op de momenten wanneer hij er moet zijn.
Natuurlijk weinig verassende momenten qua plot, but who cares?

Gewoon prima, simpel en bovenal grappig vermaak met situaties die erg over de top zijn en leuke personages bevat, waarbij de gehele cast gewoon nuttig aanvoelt.

avatar van rep_robert
Shinobi schreef:

Het is te merken dat men geen keus kan maken of 'Game Night' een comedy of actie moet zijn; meermaals hinkelt de film tussen beide genres. Weliswaar zitten er een aantal aardige momenten in het geheel, maar er zijn geen scènes die eruit springen. Daarvoor wordt er iets te veel op safe gespeeld en moeten er zo nodig oninteressante plotpunten in verwerkt worden..

Als iets overduidelijk een komedie is lijkt het me deze film wel. Ik snap niet waar de twijfel tussen komedie en actie vandaan komt? Het verhaal zelf is verder wel rechttoe rechtaan, maar vind niet dat er heel erg op safe gespeeld wordt. Er zitten best veel grappen in die niet voor het jongere publiek bedoeld zijn (jet engine anyone?).
Heb verder ook niet echt het gevoel dat er een onnodig plotelement in de film zat. Alles had nut om het verhaal vooruit te duwen. Maar dat kan natuurlijk persoonlijk verschillen.

avatar van Psycho-M
Aardige comedy met zoals al meerderen voor mij hebben opgemerkt Jesse Plemons als uitblinker.
Maar goed, Rachel McAdams blijft een schatje ook in deze film.
Dus als je zin hebt in gewoon een leuke comedy dan kun je gerust deze gaan kijken.
Het is geen hoogvlieger, maar ik heb echt moeten lachen bij een aantal scenes. En met een speelduur van 100 minuten zat de vaart er best aardig in.

avatar van soom
Jesse Plemons ken ik eerder vanwege het feit dat Kirsten Dunst nu zwanger loopt te zijn dan als acteur.
Ik vind hem iig ook niet direct de leukste, meest aansprekendste acteur ooit.
Jason Bateman is niet mijn persoon, Rachel McAdams is niet op haar best.
Miii. Wat blijft er dan nog over??
Eigenlijk vrij weinig. Tenenkrullende situaties, waarbij het schaamrood op de kaken komt, vanwege de flauwheid die men laag voor laag op het doek gooit.
Nee, dit is zo totaal niet grappig.
Ach ja, ik weet al m'n hele leven dat ik geen smaak heb.

Harmonica Man
Hij scoort op IMDb een 7.5 dus zal hij toch wel enige positieve eigenschappen hebben.

avatar van pierre18
Nergens kunnen de smaken zo van elkaar verschillen als bij komedies, daarom waarschijnlijk ook bij deze. Bad Moms 2 vond ik als komedie veel sterker en op elk punt gewoonweg beter. Maar nogmaals smaken verschillen en eigenlijk moet je ze ook niet vergelijken maar waarom geef je anders een score. Hoewel ik graag komedies mag zien verbaas ik me ook waarom mensen die Jeroen van Koningsbruggen, Tijl B. en vrienden zo leuk vinden met hun schijtlollige onderbroekenlol . Het zal wel door de andere smaak komen. Maar dit terzijde.

avatar van El ralpho
Let the games begin!

Komedie blijft voor mij altijd het genre waar ik mij het minst vaak aan waag omdat ze vaker wel dan niet tegenvallen. Maar zo nu en dan komt er een trailer voorbij die mijn aandacht meteen wekt, wat ook het geval was bij Game Night.

Het grootste plus en gelijk grootste minpunt is de aandacht die aan de plot besteed is, deze is toch wel bovengemiddeld voor een komedie. Het is dan toch wel heel jammer dat de meeste grappen eromheen niet werken (80% van de leuke grappen zit al in de trailer) en zijn sowieso te minimaal aanwezig. de film was op zijn leukst toen iedereen nog dacht dat het om een spel ging, maar deze situatie was ook maar van korte duur.

Ik verbaas mij eigenlijk ook wel over de tamelijk hoge score op IMDB want naast het aardige plot die een aantal leuke twists kent, vond ik het allemaal niet heel bijzonder, inclusief de rol van Jesse Plemons als excentrieke vogel dus. En Michael C. Hall als badguy..really guys? Game Night is leuk voor een verloren zondag, maar een bioscoopbezoekje is deze niet waard.

Super grappige film.
Hoofdrolspeelster is een plaatje, net als die andere dames.
Leuke humor, lekkere vibe, twist die ik niet aan zag komen.
Super leuk gedaan.

Best grappige film die wel wat vlotter gemonteerd had mogen worden. Het stramien van "The Game" (1997 David Fincher) met een komische noot.

avatar van m1701
Hilarisch!!!!! Echt super leuk en zeer verrassend, keer op keer

avatar van Number23
Wederom niks van trailers gezien hiervan, ik kon niet eens normaal uitleggen waar de film over ging vantevoren. Jason Bateman was de reden van m'n interesse, gewoon altijd een grappige guy. Ook bijna alle andere acteurs doen het hartstikke leuk, al vallen af en toe erg inde herhaling. Daarbij houdt de regisseur het ook interessant met allerlei camera en regietrucjes. Hersenloos vermaak.
Ow en dat piepkleine rolletje van Michael C. Hall (Dexter) herinnert me eraan dat ik hem vaker in films wil zien verdomme.

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette komedie die lekker wegkijkt.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Minder standaard dan dat je in eerste instantie zou denken, genoeg geslaagde grappen en een degelijk acteer niveau. Het verhaal is op een creatieve manier uitgewerkt en doet wat de humor betreft erg aan The Hangover denken.

Gewoon, leuk vermaak! Maar zeker ook niet minder dan dat, fijne afleiding!

De filmdialogen zijn echt grappig alleen hollywood moet er zonodig weer actie en achtervolgingen ingooien om op safe te spelen. zucht....Bovendien, is jason bateman niet iets te oud voor zijn rol als toekomstige vader??

avatar van schumacher
Gisteren gezien; is dit een topfilm? Nee dat niet.
Is het een leuke en vermakelijke film die lekker wegkijkt? Zeker weten.
Ik heb deze in de cinema gezien en geen spijt van dat ik 8 euro heb betaald voor deze, film moet vermaak zijn zeker in dit genre en ik heb mij vermaakt, er zaten een paar leuke en grappige scenes in , wel niet dat je plat ligt vh lachen ofzo dat nu ook niet.

Gewoon verstand op nul, nacho's ofzo erbij en colake en genieten maar en je hebt een leuk avondje gehad. Spoiler ga ik niet geven, zie de film en dan hoef ik niet eens te zeggen waarover ik het heb .