Game Night (2018)

Komedie / Mystery

geregisseerd door John Francis Daley en Jonathan Goldstein
met Jason Bateman, Rachel McAdams en Kyle Chandler

Max en Annie zijn een koppel dat wekelijks met twee andere stellen samenkomt voor een spelletjesavond. Voor hun laatste bijeenkomst wordt de lat hoger gelegd, wanneer Max zijn charismatische broer Brooks een moordmysteriepartijtje organiseert, compleet met neppe schurken en FBI-agenten. Dus wanneer Brooks wordt gekidnapt, hoort dat bij het spel... toch? Maar wanneer de zes supercompetitieve spelers vastberaden zijn om de zaak op te lossen en te winnen, ontdekken ze dat dit ‘spel’, noch Brooks, is wat het lijkt. In de loop van één chaotische nacht bevinden de vrienden zich steeds dieper in de problemen.

avatar van Banjo
Ergens was het wel een grappige bedoeling maar aan de andere kant was het totaal niet mijn soort film.. een 3 of 2 1/2 ster ik kan het moeilijk beslissen..

avatar van Rodger
Ik vond het wel leuke humor, afgewisseld met wat actie.
voor een keer te kijken best wel leuk.
3.5 ***

avatar van cantforgetyou
Dit begon best leuk, maar verderop vond ik het toch wel wat saai en irritant worden. Rachel is een beauty om naar te kijken, dus dat verveelt niet snel. Verder zijn de grappen vaak totaal niet leuk. Een aantal zijn best leuk en misschien heb ik één keer echt even gelachen. Weet niet meer wanneer en waarom. Het einde zag ik al wel aankomen. Dus niet heel speciaal of zo. Een leuk tussendoortje.

avatar van TheManInBlack
Wel leuk om een keer gezien te hebben, ik heb me wel vermaakt. Zaten wel een aantal komische scènes in.

avatar van Fisico
Als komedie is Game night uitermate geslaagd. Een komedie die wel degelijk grappig, degelijk opgebouwd en over nagedacht is. Het kan. Nu niet dat dit een meesterwerk is, maar binnen het genre toch één van de betere dingen die ik de afgelopen jaren zag. De omkadering is ook gewoon leuk met het gezellig kwissen met een aantal vrienden. Wanneer er op de koop toe nog wat filmvragen de revue passeren, dan is het helemaal dolle pret.

Het plot zit ook meer dan degelijk in elkaar en is berust op - hoe kan het ook anders - grote misverstanden. De vrienden komen vervolgens in een dolkomische rollercoaster terecht. De film kent ook een aantal aangename twists en ook de acteurs waren goed op elkaar afgestemd. Vooral McAdams sprong uit het oog, maar de flik (Jesse Plemons) was toch het summum. Geweldig personage, al dan niet een beetje karikaturaal voorgesteld.

De grappige momenten waren af en toe wat absurd, maar ook erg geslaagd zoals het gissen van die ene gast naar het slippertje van zijn vrouw. In de conversaties over de kogelwondscène zie je dat Bateman en McAdams goed in hun rol zitten en ook hun performance in de bar was top. Ongeloofwaardig en voorspelbaar, maar o zo fijn verwerkt in een vlotte film die geen seconde verveelt. Fijne actiescènes ook zoals de wilde autoraces. Kortom: meer dan geslaagd!

avatar van Mr_Mephisto
The Game, maar dan met kolder. Game Night is een film die vooruit wil gaan: vlug het mysterie creëren, snel van A naar B gaan, en vooral niet té lang stilstaan bij mogelijke intriges. Daardoor overstijgt de aanduiding 'komedie' ruimschoots die van 'mystery'. Het verhaal mag dan zelfs een beetje voorspelbaar zijn, tussendoor valt er ook wat moois te zien (die longshot in de villa met de fight club!). McAdams is charmant en doet het goed met Bateman, terwijl Plemons als weirde flik iets meer schermtijd mocht krijgen. In z'n geheel het perfecte tussendoortje.

avatar van maxcomthrilla
Geinige film!

Of hoe een film waarin mensen onschuldige spelletjes spelen ''behalve de gewone haat en nijd die ze koesteren jegens elkaar'' gruwelijk uit de klauwen loopt. Lekker weird gezelschap, eerste deel van de film is inderdaad wel het leukste. Heb mij echt rot gelachen om het fanatieke koppel Bateman/McAdams dat koste wat kost wil winnen en compleet niets doorhad. Die klucht had best nog wat leuker mogen voortduren. Film schakelt op het laatst over naar flink wat actie en dat was ook zeker niet verkeerd. Aangename film! 4*

avatar van Thomas83
Grotendeels erg leuk. Zag het er aanvankelijk nog niet naar uit. Door het zwakke eerste bedrijf leek dit weer zo'n komedie te zijn waarbij de "humor" louter wordt gehaald uit een stel sociopaten die vals tegen elkaar zijn en af en toe een platte grap. Maar zodra de film op de rails ligt als een actiethriller-komedie stopt het vermaak niet meer. Af en toe is er een moment van ergernis als we weer een zo'n scène met dat irritante personage van Magnussen moeten verduren, maar er valt ook echt nog behoorlijk wat te lachen, en de schrijvers vuren meerdere leuke twists op je af.

Leuke rollen ook van Plemons en McAdams. McAdams is zelfs echt een verrassing. Zij geeft de film veel van zijn charme, en ze heeft een klik met Bateman, die zonder haar wat saai zou zijn geweest. Opvallend ook om nog veel visueel geinige momentjes te zien (zoals die scène met het ei), en zelfs een vrij opzwepende score. Kon de zelfbewuste momentjes en verwijzingen naar bekende spellen ook wel waarderen. 3.0*.

avatar van henkula
Leuke film met Rachel McAdams, Jason Bateman en Kyle Chandler allemaal sympathieke acteurs waar je graag naar zult kijken als de film uitkomt op tv. Maar met reclame tussendoor blijft er weinig van over. Welke film wél?

avatar van K. V.
Deze eens bekeken en vond het wel een vermakelijke film. De cast was goed op dreef en het verhaal was ook wel leuk. De film is niet super grappig, maar toch een aantal keren moeten lachen.
Leuke film.

Vlotte misdaadklucht waarin iedereen het erg naar zijn zin lijkt te hebben. Het verhaal klopt natuurlijk voor geen meter, maar dat is eigen aan dit soort doldwaze komedies. Over geheel genomen best een geinige film.

avatar van Daan258
Een erg hoog gemiddelde voor een vrij matig werkje.
Het is allemaal wel leuk te noemen maar meer ook niet. Nergens dat ik echt heb moeten lachen, af en toe een glimlach maar daar blijft het bij.
Had het veel en veel grappiger verwacht.

avatar van horizons
Leuk! Op alle vlakken geslaagd.

Geslaagde komedie! Vooral Jesse Plemons vond ik erg grappig.

avatar van kleez
Zeker niet slecht, prima vermaak. Maar niet geweldig.
Je kunt wel zien dat het uit de Netflix-school komt. Die miniatuur shots, en muziek. Veel overeenkomsten met bijv. Stranger Things.

avatar van horizons
kleez schreef:
Zeker niet slecht, prima vermaak. Maar niet geweldig.

Wat?
Deze film heeft helemaal niets met Netflix te maken behalve dat Netflix de uitzendrechten bij Warner heeft gekocht...

Deze film heeft zelfs gewoon in de bioscoop gedraaid.

avatar van kleez
horizons schreef:

Wat?

Ohhhh sorry, ik ging er al van uit, ivm de vele Netflix personages en dus de overeenkomsten met muziek en cinematografisch.

Maar niet dus.

avatar van SmackItUp
Erg grappig.

Heeft bij momenten inderdaad wat weg van een klucht, maar gelukkig balanceert het keurig netjes op het randje. Het randje wat ik maar wat graag op zoek. Aantal echt grappige momenten zoals in het café of in het huis van Gary. Ook een paar grappige 'twists' tegen het einde, waarbij je het stadium van enige serieux allang voorbij bent.

Uniek, 3,5*.

avatar van Vrouwvanbeffrey28!
Vond de film heel erg grappig. Helaas werd de film wel steeds onrealistischer. Maar de humor zorgt toch voor 3 sterren!

avatar van RebbelDebbel
Wat een film! Geen idee onder welk genre dit valt, maar hoe krijg je t bij elkaar bedacht. Ik kon t wel waarderen.
Jason Bateman en Rachel McAdams hadden veel chemie. Leuk!!

Wij hebben echt heel hard gelachen!!!

avatar van Atheistus
Nog geen begin van grappig.

Geen onaardige film hoewel het plot niet erg geloofwaardig is en de moraal van het verhaal er te dik bovenop ligt. Er zitten leuke scenes is maar al met al is het veel geschreeuw en weinig wol.

avatar van mjk87
Ik heb me kostelijk vermaakt. Een komedie draait vooral om 1 ding: de grappen. En die lagen mij in dit geval bijzonder goed. Soms flauw, soms simpel, soms lomp, maar vaak raak. Soms ook tegen het absurde aan (met dat bloed en die hond in de herdenkingskamer). Leuk geacteerd, visueel heel aardig met af en toe leuke ideeën van de regisseur (zoals een long shot) en het is wel geinig dat men in het begin dacht echt in een game te zitten. Dat versterkte de grappen wel. 4,0*.

avatar van Sergio Leone
Vlot.

Best leuke komedie die met een goed uitgangspunt van start gaat. Helaas is halverwege de film de clou achterhaald, iets wat men later nog probeert recht te zetten.
Zeker de eerste helft, zolang men denkt dat alles bij het spel hoort, levert een goede film op. De cast doet het redelijk goed, met Jesse Plemons als logische uitschieter.

avatar van UltraMovieKiller
Hele fijne komedie met ook nog eens goede actiescènes.

Waar vele vergelijkbare comedies flauw worden, op een geforceerde manier grappig proberen te zijn of op een kinderlijke en voorspelbare manier over the top gaan, klopte in deze komedie eigenlijk alles! De acteurs hadden goede chemie, de vaart zat in de film, de actiescenes waren niet nep, (noch een of andere ‘bad maffia guy’ zoals je vaak ziet) en er zaten ook geen geforceerde grappen in.

Mijn vriendin en ik hebben vooral in een scheur gelegen om de scene waarin de kogel verwijderd moet worden. Heerlijk subtiele humor

Deze komedie is er niet een van dertien in een dozijn. Zo zien we ze graag!