Game Night (2018)

Komedie / Mystery

geregisseerd door John Francis Daley en Jonathan Goldstein
met Jason Bateman, Rachel McAdams en Kyle Chandler

'Game Night' volgt een groep met koppels die zich verzamelen om een aantal spelletjes te spelen, iets wat ze geregeld doen. Hun bijeenkomst verloopt echter anders dan ze zouden denken. Wanneer iemand komt te overlijden, en iedereen denkt dat het om een moord gaat, zullen ze samen moeten werken en zien te achterhalen wie de dader is.

• vanaf woensdag 22 augustus te huur
  • vanaf woensdag 22 augustus te koop op blu-ray

Kijkt lekker weg, maar voelt wel geforceerd aan.

Ik vind Bateman doorgaans wel prima om naar te kijken, maar ik ben vooral onwijs verliefd op McAdams, dus ik keek hier wel naar uit. Moet toch eerlijk bekennen dat de show gestolen wordt door Plemons als agent en Magnussen als lullig ventje dat traag van begrip is. De laatste twee zorgden voor de leukste momenten. Tussen Bateman en McAdams was totaal geen chemie te bekennen, maar daar lag de focus van de film dan ook niet echt.

De focus wordt voornamelijk gelegd op het maken van grapjes. Op zich is dat wel leuk, maar hier is na elke zin nagedacht of er een grapje achteraan geplakt kon worden. Dat resulteert in een hoge dichtheid aan flauwe grappen die op een gegeven moment wel gaan vervelen.

Gelukkig houden de verschillende plottwists het verfrissend en daarmee ook wat interessanter.

avatar van Alathir
Grappige film die mij wat deed denken aan een komische versie van Fincher's The Game. De hoeveelheid grappen in deze Game Night is enorm, uiteraard niet allemaal geslaagd maar het wordt nergens frustrerend omdat er veel grappen wel degelijk goed werken. Het is geen film waarmee je normaal echt strijk zal gaan maar wie humor heeft zal vele malen hartelijk kunnen lachen. Bateman speelt een beetje altijd zichzelf maar dat ligt ook volledig aan zijn gezicht en zijn stem. Je kan hem zo uit een miljoen andere acteurs halen gewoon door zijn stem alleen. McAdams zegt mij eigenlijk heel weinig als actrice. Films als The Notebook en Mean Girls, State of Play, etc heb ik (nog) niet gezien.

De held van de film is Jesse Plemons met een heerlijke rol. Die rol past hem verschrikkelijk goed, hij moest nog maar in beeld komen of ik begon al te lachen. Verder kent de film een aantal bekende deuntjes wat ik wel kon smaken in een film als deze. Ook het camerawerk is vlot en getuigt van veel kunde achter de schermen. Het is dus zeker niet zomaar een lullige parodie met 0 euro budget. Leuke filmreferenties ook, kan ik altijd wel smaken eigenlijk. De plottwists zijn heerlijk. Zeker de twist die geen twist blijkt te zijn lol. Goed gevonden. Aanrader voor als je wilt ontspannen met het verstand op een laag pitje.

avatar van Donucius
Deze film is een typisch voorbeeld van waarom ik trailers zoveel mogelijk vermijd. Heb je de trailer gezien, dan heb je de film gezien... of toch niet? De trailer is top in elkaar gezet. De film? Is totaal het tegenovergestelde. Het script is leuk bedacht en heeft potentie, echter de uitwerking is zo bedroevend slecht, geforceerd, ongeloofwaardig en onovertuigend, dat ik naarmate ik er langer over nadenk zelfs dit schrijven een tijdverspilling begin te vinden.

Ik hou van dit genre, lekker vrijblijvende gekkigheid, heerlijk en heb daarom nagenoeg alle films in dit genre gezien. Daarom herken ik waarschijnlijk allerlei aspecten die ik in de andere films ook gezien heb; verhaallijnen, grappen, de manier van acteren, etc.. wat ik helemaal niet erg vind en zelfs kan waarderen want ik hou van dit genre. De film vond ik regelmatig dan ook erg leuk maar af en toe vond ik het een beetje te veel worden, dat het onrealistisch is dat is helemaal niet erg maar je moet het niet te bont en te chaotisch/te druk maken. Kortom, een leuke film voor dit genre maar geen topper binnen dit genre, een hele krappe 3 sterren.

avatar van john mcclane 2
Film die erg leunt op The game van fincher .,,,,waarin niets is wat het lijkt
Met genoeg heerlijk grappige scène s om zich toch te onderscheiden van zijn grote broer ,
De buurman Is een heerlijk personage .maar het op plezier spat er eigenlijk van af .
En het plot mag er zijn .je moet blijkbaar de trailer vermijden .
Ik ben er spreekwoordelijk blind ingegaan , en dan heb je een erg leuke film .

avatar van DreamTech
leuke film, apart verhaal heb me prima vermaakt had ik niet verwacht !

avatar van Left4Dead
Ach zo nu en dan heb ik zin in een comedy om het hoofd lekker leeg te donderen en hopend op wat gniffelwerk. Meestal gaat dit niet goed, laat ik zeggen dat komedie niet vaak een geslaagde vorm van kijkvermaak voor mij is. Bij Game Night was ik getriggerd doordat het een spoof op Fincher's werk The Game is (misschien wel de onbekende prachtige miniserie The One Game uit de jaren 80 waar Fincher zijn idee weer weg lijkt te hebben). Was erg benieuwd of daar wat leuks mee gedaan zou kunnen worden.

De productie pakt uit met een redelijke cast, was blij (ook al was het voor kort) om Jeffrey Wright weer eens op het doek te zien. Kyle Chandler heb ik altijd al niet los kunnen koppelen van zijn rol in Early Edition dus dat was weer eens een vreemd gevoel. De cast doet het aardig, de grappen zijn niet al te sterk te noemen, spaarzaam moment dat ik glimlach voelde komen. Als het dan toch puberale Amerikaanse humor moet zijn dan kies ik toch voor het Al Bundy niveau. Helaas mist het dat en mist het voor mij weer eens zijn doel, vooral de verwijzingen naar bekende filmmomenten konden geen draagvlak bij mij vinden.

En dan gaat men halverwege de mist in met het feit dat de personages ontdekken dat het allemaal geen klucht is en een serieuze aanpak zullen moeten hanteren. Tja daar werd ik in het geheel gelost door het verhaal, vanaf dat moment wil de toch al matige humor helemaal niet meer werken. Na een vol uur begon het allemaal erg trekkend aan te voelen.

De cast doet zijn best, het script is ondermaats.

hmmm nee ik vond dit toch erg tegenvallen, voor mij was dit toch gewoon een doorsnee familie filmpje.
Eigenlijk moest ik alleen lachen toen dat hondje onder het bloed kwam te zitten en uiteindelijk zat alles van die ex vrouw eronder. Volgens mij is dat ook weer een beetje gejat van Mr Bean Whistler's Mother, daar moest ik toen ook al zo vreselijk om lachen. Ik moest direct hier aan denken toen ik die scene zag. Ik vond af en toe de scenes ook zo lang duren maar ja dat moest waarschijnlijk grappig zijn...verder vond ik haar (de hoofdrolspeelster) vreselijk.

avatar van Koerok
Malse filmpies schreef:
Ja maar, ik ook!
Dus ... waar en wanneer? Kies je wapen!

avatar van MrEd
Vermakelijke trailer maakte mij nieuwsgierig maar uiteindelijk bleken de leukste grappen in de trailer te zitten. 2*

Soort komische variant op The Game. Opgezet als een ouderwetse screwball comedy: een hoop mensen rondom het getrouwde tweetal lopen quasi gezellig druk te doen, ondertussen een misdaadmysterie trachtend op te lossen. Echt grappig wordt deze wat chaotische vertelling eigenlijk nooit, maar ik heb me ook weer niet verveeld, er zitten een hoop glimlachmomenten in. Bateman is ok, McAdams zelfs meer dan ok en er is een hilarische bijrol voor Jesse Plemons(uit de serie Fargo 2) en zijn hondje. Niet aan beginnen met te hoge verwachtingen en je hebt een leuke zit.

Grappige en vermakelijke film!

avatar van filmkul
Aardige thriller komedie. Het verhaal is best aardig maar bij andere varianten hebben we dit al eens eerder gezien. De film begint best goed met een aantal geslaagde grappen. Maar wanneer het moordmysterie begint zakt de film redelijk in en wordt het enigszins op de been gehouden door de grappen. De film moet het echt van de komedie hebben en zeker niet van de thriller elementen. De twist op het einde is helaas niet zo vernuftig als gehoopt. Het acteerwerk is verder ok. De acteurs zijn goed op elkaar ingespeeld. 3.0/3.5

avatar van John Milton
erg geinig, moet ik zeggen.

avatar van HarmJanStegenga
McAdams is een supermooie en leuke actrice, maar ik vond haar hier vreselijk misplaatst. Niet goed. Haar 'Pulp Fiction'-scene is nog stommer dan het loopje van Raheem Sterling. Dat kan gewoon niet. Dat ik alleen heb moeten lachen om het ''glass tables are acting weird tonight'' moment zegt genoeg. Aardige opzet, maar verder vooral een zeer flauwe uitwerking. De regisseurs halen hier bijna het minste uit wat mij betreft.

avatar van Pim1993
Erg grappig dat ik in de reactie boven mij precies de quote lees die ik wou gaan gebruiken.

''Glass tables are acting weird tonight''.

Dit is namelijk heerlijk out of the box gescript. Dan snap ik niet dat als je dit zo lekker droog kan bedenken er daarnaast ook zoveel rotzooi voorbij komt op beeld.

Heb me wel enigszins vermaakt, dus ga lekker in het midden zitten. Maar de niveau-wisselingen zijn als kijker duidelijk voelbaar. Alsof je het idee krijgt van ''dit kwartier was de inspiratie op, hoe vullen we dit last-minute in!?''

Glimlachje her en der houdt hem overeind. Had veel meer ingezeten.

avatar van nadrin
Gewoon grappig en ik hou normaal niet van komedie

avatar van Master Blaster
gewoon leuk vermaak 3,5*

Best fijn.

Het is apart dat de film zelf niet verwijst naar The Game, want de film is zeker niet vies van een filmverwijzing. En de link is toch wel erg duidelijk. Je kan er niet echt naastkijken, zie ook dat Fincher's film al een paar keer in de comments voorbijkwam.

Naast The Game zit er ook zeker wat Wild Things is, vooral dan het einde waar de twists deel van de humor worden. Het gaat in Game Night dan ook niet echt hoe het in elkaar zit, wel om de humor. Met de klassieke twists wordt dan ook een beetje de draak gestoken.

Humor zelf vond ik zeker geslaagd. Wel een beetje verschillend van toon, wat het soms tot een wat gekke mix maakt. Bateman en McAdams doet het goed samen, maar het is compleet wat anders dan bijv. Plemons' personage. Hij is wat mij betreft wel het hoogtepunt, misschien wel net omdat z'n rol relatief klein is. Het is een echt dik aangezet typetje, teveel van hem zou de humor eerder gaan tegenwerken.

De film is ook best direct voor een comedy. Die jet engine grap is er toch eentje die ik niet zo aankomen, de kogelwond was ook best geinig. Zo zit er best wel wat afwisseling, enige constante vond ik dat de meeste humor ook wel gewoon werkte.

Lekker fris filmpje, redelijk zelfbewust, verder een redelijk breed gamma aan comedy. Daarmee zeker niet zo typisch als sommigen hier doen uitschijnen.

Y&T schreef:
Typisch weer een voorbeeld hoe een trailer mensen naar de zaal probeert te lokken, en dus een totaal verkeerde indruk geeft van de werkelijke inhoud.
had er erg veel zin in maar kwam van een koud spelletje thuis.
Het idee was erg leuk, dus had het idee dat je de hele film door op het verkeerde been werd gezet.
Niets was minder waar. Heel leuk op sommige momenten, heel saai, en soms heel grappig, maar meer nog heel erg flauw.
Geen 12,50 waard...maar ach met een moviepass....

Ik vond hem ook erg flauw en totaal niet grappig en erg saai .

Leuke film, niet hoogstaand ofzo maar leuk voor thuis op de bank (zou er geen bioscoopkaartje voor kopen).

Malse filmpies schreef:
Kijkt lekker weg, maar voelt wel geforceerd aan.

Nogal ja.

Film is maar bij vlagen grappig, met name in losse korte scenes ( dat kogel verwijderen bijvoorbeeld) en dat komt vooral door de 2 hoofdrolspelers.
Het plot is helaas behoorlijk lame.

avatar van Kondoro0614
Deze film afgelopen zondag bekeken, en nog geen tijd gevonden om er een mening over te typen, voornamelijk door het feit dat ik gisteren jarig was en ik erg druk met mijn werk was, kameraden die even langs kwamen en noem zo maar op. En dan nu even de tijd gevonden een klein stukje uit te tikken voor deze film.

De film was leuk, op komische vlak was hij prima te volgen en qua verhaal vond ik het ook wel geinig. De acteerprestaties waren prima van Jason Bateman en de knappe Rachel McAdams. De rest van de cast mocht er overigens ook wel wezen en het was allemaal leuk gedaan.

In mijn ogen was het weer eens een verfrissing in het concept. We volgen een vriendengroep die traditiegetrouw s’ avonds met elkaar bordspellen aan het spelen zijn. Op een dag komt de broer van Jason terug en nodigt de mensen uit om ook eens langs te komen. Echter gaat het totaal mis wanneer de broer een leuk idee verzint om een soort hide and seek te spelen terwijl er daadwerkelijke kidnappers aan komen. Jason zet met Rachel samen het onderzoek en de rest van de vrienden gaan ook zoeken maar, ze denken natuurlijk allemaal dat het één en al een grap is. Ze komen er achter dat het toch geen grapje blijkt te zijn en zetten alles op alles om te overleven en vooral te winnen en Jason’s broer levend uit de troep te krijgen.

Ja deze Komedie / Mystery heeft me prima vermaakt, met een tijd van 100 minuten duurt hij totaal niet lang en is de film snel en makkelijk uit te zitten.

avatar van IH88
“That's a strong glass table.”

Leuk. Niet alle grappen werken en het sentimentele einde kun je uittekenen, maar zo’n spelletjesavond levert genoeg vermakelijke onzin op. Bateman en de andere acteurs hebben in veel komedies gespeeld en zijn ook weer goed op dreef, maar het zijn McAdams en zeker Plemons die voor de leukste momenten zorgen. Een running gag rond Denzel Washington is ook zeer geslaagd. Het tempo ligt hoog en het verhaal heeft op het laatst zelfs nog een aantal verassende wendingen. Prima vermaak.

"Game Night" is een komedie die enige grappige momenten kent maar desondanks niet uit de verf komt.
Daar is de film te geforceerd voor en komt het geheel te gemaakt voor over.
Alhoewel het nergens vervelend is wordt te gelijke tijd de komedie ook geen spetterende dijenkletser.
Daarvoor is "Game Night" te voorspelbaar en plichtmatig.
Wel geinig is het bijrolletje van Michael C Hall oftewel "Dexter"
Die zie je niet in veel films behalve de vroegere hit serie.

avatar van KOKUSMAKREEL
Lekker wegkijkertje... Heb een paar keer echt oprecht gelachen, maar dat komt waarschijnlijk doordat we zelf ook altijd spelletjes spelen thuis met vrienden...

avatar van TheDiningDead
Echt grappige comedy's zijn dun gezaaid. Voor elke geestige, inventieve, invoelbare komedie is er een veelvoud aan minder dan half gelukte, bloedeloze, deprimerend onleuke films die feitelijk neerkomen op 1 uur en 28 minuten onnodige toevoeging aan een aardige trailer.

Skip deze overbodige overpeinzing als je snel een ordeel over de film wil lezen:
Daarnaast is comedy, even een verder niet beargumenteerde intuïtief à propos, allicht meer dan andere genres gevoelig voor individuele smaak. En dan bedoel ik niet het type smaak dat bijvoorbeeld de hardcore gore fans onderscheidt van de gemiddelde filmkijker die It zo'n beetje beschouwt als de grens van wat nog verteerbaar is op horrorgebied, maar een veel algemener verschil - normalere verdeeld om het zo maar eens te zeggen - in opvatting van wat geestig is of juist niet. Dat idee, dat de waardering voor specifieke komedies veel individueler bepaald is dan menig ander genre, voorkwam bijvoorbeeld ook dat ik in de alinea hierboven voorbeelden noemde van wat ik als geslaagde of mislukte comedy's beschouw. Over de Hangover bestaat, vermoed ik, een tamelijk brede consensus (over de eerste althans, maar ook daar zal de die hard fan van Britse romcoms of degene die Amerikaanse humor op grond van banaliteit, of gebrek aan finesse bij voorbaat onverteerbaar vindt, een andere mening over nahouden), maar ook zo'n breed gewaardeerde comedy verdeelt. Laat staan films als Zoolander die ik intelligent en geestig vind, maar waarvan ik het idee heb dat ik daarmee tot een minderheid behoor. Misschien vergis ik me en geldt dit grosso modo voor elk type film, maar als gezegd vermoed ik van niet en de wijze waarop de recensies hier uiteenlopen, maakt het in ieder geval moeilijk om op voorhand te bepalen of de film die je wil gaan zien, die - feitelijk erg beperkte - geld en tijdsinvestering waard is.

En lees hier verder:
Ik was bang dat dit een variant van de tweede soort zou zijn - uitgekauwd, twee dobberende grapjes in een zee van saaie flauwiteiten - maar het bleek meer dan mee te vallen. Het begon nog wat stroef - ik vond het lastig om in zo'n korte tijd te accepteren dat de hoofdpersonen (veertigers naar het zich liet aanzien) nog zo'n infantiele verhouding tot spelletjes hebben - maar er waren al snel een paar scenes die aardig genoeg waren om mijn interesse genoeg te prikkelen om m'n disbelief te suspenderen.
Een daarvan was de eerste ontmoeting met de buurman, agent en verlaten door vrouw: het totale ongemak in de interactie met hem, die vlakke, licht paranoïde vragen die beangstigende ingehouden woede suggereren, de manier waarop hij met thrillerachtige intensiteit in beeld wordt gebracht, de zinderende hitte, het onheilspellend geïsoleerde geluid van tuinsproeiers, vond ik kostelijk.
Vanaf dan komt de film op stoom en wat mij betreft heeft hij genoeg momentum om tot het eind vermakelijk te zijn. Er zijn genoeg tamelijk hilarische scenes: ontvoering van broer met de gasten keuvelend en snackend op de bank, wond steriliseren met Chardonay, de manier waarop Bateman nonchalant het pistool vasthoudt wanneer ze de echte bad guys knevelen, enz.
De zelfbewuste, meta-grapjes vond ik ook aardig - de manier waarop bijvoorbeeld de meermaals aan Finchers Fight Club gerefereerd wordt, terwijl de film zelf een losbollige variant op The Game is (eveneens van Fincher). Daarnaast is de cinematografie bij vlagen verrassend; er is een fantastisch shot richting het eind van de film waarin de camera ingenieus meezwenkt met de achternagezeten personages - wellicht ook een referentie aan een Fincher film, Panic Room, die begint met zo'n ononderbroken shot. Kortom, genoeg dat de moeite waard is.
Eerlijk is eerlijk: ik had wel wat tijdens een voorafgaande barbecue genuttigde alcoholische versnaperingen achter de kiezen. Wellicht werkte dat ook mee ... Maar alcohol maakt toch vooral je eigen grappen (en je dansmoves) beter en wat, buiten je leeftijd, een falende lever of een strijd met je dipsomane inner demons, houdt je tegen om zelf ook de film met wat desperadootjes binnen mondbereik te kijken.

avatar van james_cameron
Vermakelijke komedie, vooral leuk door het aanstekelijke akteerwerk. De cast heeft er duidelijk zin in en geeft de film al snel een behoorlijke meerwaarde. Ook wanneer de plot inzakt en de gebeurtenissen steeds meliger worden blijft de boel gelukkig overeind. Leuk vormgegeven ook, met aantrekkelijk production design en inventief camerawerk. De electronische, lekker retro soundtrack past er ook goed bij. Vormt een leuke double bill met David Fincher's The Game.

avatar van Captain Pervert
Leuke film met de altijd prima Jason Bateman. Deze meneer heeft inmiddels een beetje patent op rollen waarbij hij als doorsnee lul belandt in de meest hachelijke situaties. Ster van de show is Jesse Plemons als de creepy agent.

Het verhaal is een leuke bijkomstigheid want het zit leuk in elkaar.

Maar vooral de humor is goed. Niet zozeer de opzichtige dingen - de echte pareltjes liggen wat dieper verborgen. Zoals die vent die te pas en te onpas weer over het vermeende overspel van zijn vrouw begint. En ook neemt de film allerlei clichés letterlijk op de hak. Zoals Max (Jason Bateman) op het einde zegt: "that is some full circle bullshit".

In films heb je in het begin altijd iets wat later terugkomt, zoals iemand die goed kan honkballen en dan op het laatst een badguy knockout slaat met een honkbalknuppel. De cirkel is dan rond. En dat je een personage dat dan letterlijk hoort zeggen is erg geestig.

Tijdens auto-achtervolgingen ging de camera tijdens sommige shots achter de auto hangen en er mee meebewegen, waardoor het sprekend leek op een computerspel als Grand Theft Auto. Nog niet eerder gezien in een film, zag er cool uit.

3,5 sterren, prima vermaak.