Game Night (2018)

Komedie / Mystery

geregisseerd door John Francis Daley en Jonathan Goldstein
met Jason Bateman, Rachel McAdams en Kyle Chandler

'Game Night' volgt een groep met koppels die zich verzamelen om een aantal spelletjes te spelen, iets wat ze geregeld doen. Hun bijeenkomst verloopt echter anders dan ze zouden denken. Wanneer iemand komt te overlijden, en iedereen denkt dat het om een moord gaat, zullen ze samen moeten werken en zien te achterhalen wie de dader is.

avatar van Banjo
Ergens was het wel een grappige bedoeling maar aan de andere kant was het totaal niet mijn soort film.. een 3 of 2 1/2 ster ik kan het moeilijk beslissen..

avatar van Rodger
Ik vond het wel leuke humor, afgewisseld met wat actie.
voor een keer te kijken best wel leuk.
3.5 ***

avatar van cantforgetyou
Dit begon best leuk, maar verderop vond ik het toch wel wat saai en irritant worden. Rachel is een beauty om naar te kijken, dus dat verveelt niet snel. Verder zijn de grappen vaak totaal niet leuk. Een aantal zijn best leuk en misschien heb ik één keer echt even gelachen. Weet niet meer wanneer en waarom. Het einde zag ik al wel aankomen. Dus niet heel speciaal of zo. Een leuk tussendoortje.

avatar van TheManInBlack
Wel leuk om een keer gezien te hebben, ik heb me wel vermaakt. Zaten wel een aantal komische scènes in.

avatar van Fisico
Als komedie is Game night uitermate geslaagd. Een komedie die wel degelijk grappig, degelijk opgebouwd en over nagedacht is. Het kan. Nu niet dat dit een meesterwerk is, maar binnen het genre toch één van de betere dingen die ik de afgelopen jaren zag. De omkadering is ook gewoon leuk met het gezellig kwissen met een aantal vrienden. Wanneer er op de koop toe nog wat filmvragen de revue passeren, dan is het helemaal dolle pret.

Het plot zit ook meer dan degelijk in elkaar en is berust op - hoe kan het ook anders - grote misverstanden. De vrienden komen vervolgens in een dolkomische rollercoaster terecht. De film kent ook een aantal aangename twists en ook de acteurs waren goed op elkaar afgestemd. Vooral McAdams sprong uit het oog, maar de flik (Jesse Plemons) was toch het summum. Geweldig personage, al dan niet een beetje karikaturaal voorgesteld.

De grappige momenten waren af en toe wat absurd, maar ook erg geslaagd zoals het gissen van die ene gast naar het slippertje van zijn vrouw. In de conversaties over de kogelwondscène zie je dat Bateman en McAdams goed in hun rol zitten en ook hun performance in de bar was top. Ongeloofwaardig en voorspelbaar, maar o zo fijn verwerkt in een vlotte film die geen seconde verveelt. Fijne actiescènes ook zoals de wilde autoraces. Kortom: meer dan geslaagd!

avatar van Mr_Mephisto
The Game, maar dan met kolder. Game Night is een film die vooruit wil gaan: vlug het mysterie creëren, snel van A naar B gaan, en vooral niet té lang stilstaan bij mogelijke intriges. Daardoor overstijgt de aanduiding 'komedie' ruimschoots die van 'mystery'. Het verhaal mag dan zelfs een beetje voorspelbaar zijn, tussendoor valt er ook wat moois te zien (die longshot in de villa met de fight club!). McAdams is charmant en doet het goed met Bateman, terwijl Plemons als weirde flik iets meer schermtijd mocht krijgen. In z'n geheel het perfecte tussendoortje.

avatar van maxcomthrilla
Geinige film!

Of hoe een film waarin mensen onschuldige spelletjes spelen ''behalve de gewone haat en nijd die ze koesteren jegens elkaar'' gruwelijk uit de klauwen loopt. Lekker weird gezelschap, eerste deel van de film is inderdaad wel het leukste. Heb mij echt rot gelachen om het fanatieke koppel Bateman/McAdams dat koste wat kost wil winnen en compleet niets doorhad. Die klucht had best nog wat leuker mogen voortduren. Film schakelt op het laatst over naar flink wat actie en dat was ook zeker niet verkeerd. Aangename film! 4*

avatar van Thomas83
Grotendeels erg leuk. Zag het er aanvankelijk nog niet naar uit. Door het zwakke eerste bedrijf leek dit weer zo'n komedie te zijn waarbij de "humor" louter wordt gehaald uit een stel sociopaten die vals tegen elkaar zijn en af en toe een platte grap. Maar zodra de film op de rails ligt als een actiethriller-komedie stopt het vermaak niet meer. Af en toe is er een moment van ergernis als we weer een zo'n scène met dat irritante personage van Magnussen moeten verduren, maar er valt ook echt nog behoorlijk wat te lachen, en de schrijvers vuren meerdere leuke twists op je af.

Leuke rollen ook van Plemons en McAdams. McAdams is zelfs echt een verrassing. Zij geeft de film veel van zijn charme, en ze heeft een klik met Bateman, die zonder haar wat saai zou zijn geweest. Opvallend ook om nog veel visueel geinige momentjes te zien (zoals die scène met het ei), en zelfs een vrij opzwepende score. Kon de zelfbewuste momentjes en verwijzingen naar bekende spellen ook wel waarderen. 3.0*.