Destination Wedding (2018)

Komedie / Drama

geregisseerd door Victor Levin
met Winona Ryder, Keanu Reeves en Dj Dallenbach

Frank en Lindsay zijn twee emotioneel gebroken mensen die een bruiloft moeten bijwonen. Ze ontmoeten elkaar en ontwikkelen een wederzijdse genegenheid. Maar om te handelen naar hun gevoelens zou betekenen dat ze hoop boven ervaring moeten verkiezen, wat misschien wel een foute keuze zou kunnen zijn.

Vanaf 20 september in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Alleen de 2 hoofdspelers praten tegen elkaar... ben nu een 45min aan het zien... tot nu toe niet de beste film van de 2...

Vreselijk

avatar van Zwolle84
Heerlijk filmpje en een aanrader voor liefhebbers van cynische, zwarte humor. De hilarische dialogen volgen elkaar in erg hoog tempo op en beiden acteren op een lekker overdreven manier sterk. De negatieve reacties uit de zaal waren de kers op de taart.

avatar van Jako50
De film een dialoog tussen 2 mensen heeft wel een paar aardige gestes maar biedt qua inhoud toch veel te weinig om het interessant te houden. Dit was zelfs voor mij een vervelende film en erg lastig om de juiste aandacht op de film te richten en te houden.

avatar van schumacher
Blablablabla vs blablablabla. Jezus zeg, dat bleef maar gaan en op zich zou dat geen probleem hoeven te zijn maar dan moet het wel goed zijn, ik hou van zwarte humor maar op een paar kleinigheden na was het echt niet mijn ding.
Ik kon er moeilijk mijn aandacht bij houden en vond het eerder vervelen.
Hilarisch? Hug? Nee, zoals ik al zei: op een paar kleinigheden na was er werkelijk niks hilarisch aan.

avatar van Collins
Een romantische komedie die niet suikerzoet van toon is en waarin het feelgood gehalte erg meevalt. Toch is de film (behalve in de gekozen uitvoering van een theaterstuk voor twee acteurs) weinig meer dan een zoveelste variant op het romantisch-komische thema ‘Boy meets girl”.
Het uitgangspunt is best aardig. Zoals het hoort begint het spel met een toevallige ontmoeting. Een man en een vrouw zijn veroordeeld om tegelijkertijd op een huwelijksfeest aanwezig te zijn. In die situatie komen ze elkaar steeds tegen. Uiteraard kunnen ze niet met elkaar opschieten. Discussies en bekvechterij zijn het gevolg. Het koppel lijkt niet in staat tot wederzijds begrip en toenadering lijkt uit den boze. Maar uiteindelijk worden onaantastbaar geachte muren geslecht en vindt overbrugging plaats. Klinkt als een reguliere romantische komedie. En is het ook.
Beide hoofdpersonages wijken trouwens wel iets af van de standaard. Ze zijn niet warm en aangenaam, maar erg met zichzelf behept. Beide personages zijn voorzien van een narcistische inslag en belegd met lagen arrogantie en pessimisme. Beide met een kijk op de wereld waarin het eigen perspectief al het andere perspectief verteert. Lang leve het nihilisme! Beide met een houding die schijt uitdrukt tegenover conventies en beide met een levensfilosofie die lak heeft aan wat een ander voelt of (van hun) denkt. Dat zij zich gedurende de film toch erg druk maken over andere mensen en hun gedragingen werkt juist daarom erg grappig.
De film is uiteraard enigszins voorspelbaar in verhalend opzicht. Ja, het is nu eenmaal een romantische komedie. Van nieuwe inzichten en onverwachte verhaallijnen is geen sprake. De film is desondanks onderhoudend. En dat is vooral te wijten aan het intelligente script. Zet een misantroop tegenover een angstige neuroot en scherpe en knetterende dialogen zijn gegarandeerd. De gebezigde humor is vaak droog van toon. De berusting, de strakheid en de onverschilligheid die bij het uitspreken van een droogkomische tekst hoort vond ik trouwens niet steeds spot on. Maar ja ik ben soms een zeikerd. Hoofdrolspelers Reeves en Ryder vond ik vaak te gladjes en te beweeglijk acteren om de droogheid van de humor tot volle bloei te laten komen.
De film is een toneelstuk voor twee spelers. Af en toe wat saai. De ruimte tussen scènes wordt gevuld met onbeduidende beelden van omgeving en couleur locale. Saai en zonder inspiratie. De muzikale begeleiding bestaat uit Mexicaanse deuntjes die als achtergrondmuziek in een lift niet zouden misstaan. Saai en zonder inspiratie.
De film als geheel is dat af en toe ook, maar weet dat met behulp van veel tekstueel misbaar en geslaagde humor redelijk te camoufleren.
Aardig wel.

avatar van Pazmaster
Tegenvallende romkom waarin het voornamelijk draait om dialoog. Helaas is het allemaal niet bijster interessant en de humor is verre van grappig. Misschien heeft dat ook met de cast te maken, Reeves is natuurlijk niet de beste acteur en Ryder vond ik al helemaal onuitstaanbaar, al past dat wel goed bij haar rol. Van romantiek is er ook nauwelijks sprake, bovendien mist de cast enige vorm van chemie. Een mislukte romkom wat mij betreft.

Te flauw voor woorden dit, klein fiasco. Op zijn positiefst kun je zeggen dat het best wel dapper is een komedie volledig op te bouwen rondom twee voormalige sterren die al jaren niet meer tot de top gerekend worden, maar die gok pakt verkeerd uit. Voor zo een probeersel heb je twee charismatische acteurs nodig en scherp geschreven dialogen, helaas is van beide geen sprake. Ryder en Reeves doen zeker hun best, maar missen de echte overtuiging en ondanks dat ze al vaker hebben samengespeeld is er van noodzakelijke chemie geen sprake. Voor een komedie valt er niets te lachen en voor een drama zijn er te weinig ontwikkelingen, dan wordt het al vlug saai en taai. Jammer dit, met name voor eighties ster Winona heb ik nog steeds een zwak, ik gun haar een glorieuze come back, maar Destination Wedding is dat niet.

avatar van Royalere
Laag gemiddelde vind ik, Normaal ben ik het wel redelijk eens maar zo slecht was deze niet vind ik. zeker een bovengemiddeld filmpje met prima humor.

Matige film waarin een man en vrouw die elkaar niet kennen op weg zijn naar dezelfde bruiloft. De dialogen zijn hier en daar wel aardig, maar komen wat geforceerd over. Dat geldt al helemaal voor de situaties. Gelukkig duurt de film niet te lang en het is wel leuk om Keanu Reeves en Winona Ryder hier samen aan het werk te zien. Maar daarmee is dan ook alles gezegd.

Soms vraag ik me af met welke verwachtingen mensen naar bepaalde films kijken. Destination is immers een luchtige romantische komedie, dus til er niet te zwaar aan.
Wat mij betreft een leuke film met grappige dialogen waarbij je even niet te veel moet nadenken.