Ismach Hatani (2016)

Israël
Komedie / Drama

geregisseerd door Emil Ben-Shimon
met Evelin Hagoel, Igal Naor en Orna Banai

Als tijdens een bar mitzvah het vrouwenbalkon instort, wijt de nieuwe rabbijn dit aan de kleding van de vrouwen. Hun kleding was niet zedig genoeg, en daardoor heeft het balkon het begeven, aldus de rabbijn. Bij de opening van de nieuwe synagoge stellen de vrouwen tot hun onsteltenis vast dat er geen balkon voor hen is voorzien. Ze besluiten zich hier niet bij neer te leggen, en beginnen een inzamelactie om een nieuw vrouwenbalkon te financieren.