• 8.222.416 stemmen

Alternatieve titel: Amerikaanse Satan

Geregisseerd door: Ash Avildsen

Met onder meer: Denise Richards, Booboo Stewart en John Bradley

Over American Satan

"Rock & roll is where God and The Devil shake hands"

De leden van een jonge rockband uit Engeland en Amerika stoppen met school en gaan naar Sunset Strip om hun dromen na te jagen. Ze wonen in een busje en proberen zichzelf staande te houden met hun passie en talent. Een onbekende ziet hun potentie en manipuleert hen tijdens een zwak moment. Ze sluiten een pact met de duivel waardoor hun muziek de grootste maatschappelijke beïnvloeding van de laatste eeuw wordt. Kunnen zij de controle over hun lot terugkrijgen voordat het te laat is?

imageimageimage

Social Media

Daan258

Zeker een film waar ik naar uit kijk.

avatar van Tamaraaaaa

Tamaraaaaa

Komt deze film in bioscopen in Nederland? Daar kan ik namelijk niets over vinden.

avatar van JHagenstein

JHagenstein

Tamaraaaaa schreef:

Ik hoop van niet

Daan258

Nee, als het goed is niet.

avatar van perceived

perceived

Tuurlijk niet. Wat mij betreft duidelijk geen Bios-film, maar wél eentje die ik graag wil zien.

avatar van tattoobob

tattoobob

Nou laten we de eerste stem maar niet zo serieus nemen want de desbetreffende geeft alleen maar 4,5 voor elke film.

avatar van durant

durant

ben aangenaam verrast met deze film..bekende spelers van game of thrones en sons of anarchy..een duister drama met muziek, aktie en drama..3.5 oftewel een 7-7,5..

avatar van schumacher

schumacher

Niet mijn genre qua film.

avatar van Brabants

Brabants

• 1923 berichten

Heerlijk duister onlogisch filmpje met mooie rock muziek. Je moet er van houden en als je dat doet zal het zeker niet vervelen. Echter hoogstaande cinema moet je niet verwachten.

avatar van Waku

Waku

Ben het eigenlijk wel met Brabants eens.

Het is een beetje ongeloofwaardig, onlogisch, vaag maar toch ook vermakelijk en zeker niet vervelend.

Soms duister, ruig en erotisch getint.

Ondanks dat ik niets met rock van doen heb kon ik deze "American Satan" goed hebben.

avatar van Collins

Collins

Niet pakkend.

Een verhaaltje over een rockband in opkomst. Tja. Dat zal waarschijnlijk wel weer sex en drugs van de clichématige aard worden. Hevig aangezet en alomtegenwoordig dus. En ja hoor dat klopt. Niet erg, maar de manier waarop is gewoon erg simplistisch en gemakzuchtig en voorspelbaar. En zo alledaags.

Het tempo waarin alle bekende duivelse zaken hun intrede doen is ongekend. Het gemak en de vanzelfsprekendheid waarmee de bandleden door het duister worden geïnfecteerd is eveneens ongekend. Sex and drugs and Rock 'n roll op een voor de hand liggende en erg uitgesleten manier verfilmd. De film zit inhoudelijk in de maximum overdrive van de alledaagsheid. Rock 'n roll en alledaags is geen goeie combinatie. Toch gebeurt het hier. Alle clichés zijn er in geperst. Alle clichés komen op een overdreven en ongeinspireerde manier voorbij.

In de film komt helaas weinig bespiegeling of intense interne strijd voor. Ok, een beetje voor de vorm dan, maar in feite is er weinig verwondering. Alles gebeurt maar gewoon en dat kijkt nogal armoedig en is bovendien niet heel spannend.

Slecht acteerwerk ook. Enkel McDowell weet iets meer diepte in zijn duistere rol te brengen. Hoewel ook hij soms ongeinspireerde momenten heeft en ongelooflijk gemakzuchtig loopt te schmieren. De anderen kunnen er niets aan doen. Die zijn van nature te licht om geloofwaardig als getalenteerde en ontspoorde leden van een rockband te figureren.

De muziek was wel aardig.

Daan258

Leuk voor één keer maar het had wel een stuk korter gemogen.

Het verhaal was vrij matig en tegen het eind ook best rommelig uitgewerkt. Gelukkig wel lekkere muziek, vooral als je je surround even een tikkie harder zet

Trouwens geinig om Drake Bell even langs te zien komen in de film.