Trafficked (2017)

Drama / Thriller

geregisseerd door Will Wallace
met Elisabeth Röhm, Ashley Judd en Sean Patrick Flanery

Miljoenen kwetsbare meisjes worden wereldwijd door mensenhandelaars genadeloos geëxploiteerd in de seksslavernij om honderd miljard dollar per jaar te genereren. Dit vertelt het verhaal van drie van dergelijke meisjes uit Amerika, Nigeria en India. Nadat ze door een wereldwijd netwerk van illegale mensen- orgaan- en drugshandelaren zijn verhandeld komen de drie terecht in een bordeel in Texas. Samen proberen ze aan de slavernij te ontsnappen en hun vrijheid te herwinnen.

avatar van DjFrankie
Hee, ik ben een keer als eerste met een bericht.

Weer zo'n film waar je niet vrolijk van wordt, maar je weet dat het gebeurt. Orgaanhandelaren zit hier trouwens weinig in, maar verder een beeld wat vrouwen voor sommige betekenen, en dat beeld is walgelijk.

”Why are you doing this?”
- “It’s just business, honey.”

Andermaal een onthutsende film over de handel in jonge vrouwen en gedwongen prostitutie. Hoewel de film geïnspireerd is door waargebeurde feiten, mist ie in vergelijking met soortgelijke films emotionele betrokkenheid. Dat laat onverlet dat het een nuttige film is om eenieder te blijven confronteren met de wijdverbreide barbaarse praktijken van mensensmokkelaars, orgaanhandelaren en hun trawanten uit alle lagen van de samenleving.

avatar van Noodless
Boeiende film om te volgen over de vrouwenhandel dat niet alleen betrekking heeft tot seks, maar ook orgaan- en drugshandelaren komen in deze verontrustende handel aan bod. De cast is misschien niet zo aantrekkelijk, maar ze spelen hun rollen zonder meer degelijk. Toch had het allemaal wat pittiger en harder voorgesteld mogen worden, al laat het verhaal en bepaalde scènes een walgelijke indruk achter. De confrontatie tussen twee illegale bendes van handelaren is overbodig en wordt wat overdreven en onlogisch aangedikt. Gelukkig wordt de confrontatie niet al te lang in beeld gebracht. 6/10