Living among Us (2018)

Horror / Fantasy

geregisseerd door Brian A. Metcalf
met Esmé Bianco, John Heard en Thomas Ian Nicholas

Reeds jarenlang leven er naast mensen ook vampieren op de aarde. Een gezin dat bestaat uit vampiers heeft hun ware identiteit bekend gemaakt. Een groepje filmmakers, dat een documentaire opneemt, krijgt toestemming het gezin te volgen. Gedurende de tijd die ze met de vampiers doorbrengen leggen ze vast hoe ze leven en hoe ze omgaan met mensen. Maar na enige tijd ontdekken de filmmakers dat hun levens in gevaar zijn. Een gevecht om te overleven begint.

avatar van Bibelonseberg
Deze film classificeren als horror film is misschien niet helemaal juist. Eigenlijk is deze meer grappig met daarin veel absurditeiten. Omdat deze film als 'first person'is gefilmd wordt de spanning langzaam aan opgebouwd om te eindigen in een rollercoaster met gebeurtenissen. Leuke film, zien!

avatar van dzjo-dzjo
Sorry, maar de film komt in mijn ogen heel amateuristisch over..
Er wordt erg slecht geacteerd... (Met uitzondering van Samuel, die zijn rol nog wel goed neerzet).
Het hele rollenspel en de interacties tussen de acteurs komt zeer ongeloofwaardig over.. ik zal een paar voorbeelden noemen: (Spoiler Alert)
Ten eerste hoe toevallig de geplaatste camera's in het huis precies de juiste locaties en gesprekken filmen.
Ten tweede Hoe ongeïnteresseerd en emotieloos ze reageren op bepaalde gebeurtenissen.
Ten derde hoe weinig interesse ze tonen in hun zieke vriendin, en deze ook gewoon UREN alleen laten liggen tussen deze gekken...
En ten vierde hoe slecht geacteerd en neergezet, dat ze bovenaan de trap (10 meter bij de vampiers vandaan) hardop vertellen "dat ze zich normaal moeten gedragen!!!! EN NIET LATEN WETEN DAT ZE IETS DOORHEBBEN!!!!!"

Sorry hoor, maar al met al vond ik het een lachertje.. en niet op een positieve manier.

Het enige pluspuntje is: het verhaal en de (helaas slechte) uitwerking waren vrij uniek, daardoor boeide de film me net genoeg om hem uit te kijken..

Al met al krijgt deze film 1,5 ster

avatar van Collins
Een documentairemaker gaat op zoek naar het bewijs voor de (door vampiers geopperde) stelling dat het concept vampier zoals de mens dat al eeuwen voor ogen heeft, een achterhaald concept is. De huidige vampier staat op hetzelfde humane niveau als de mens. Het beest en zijn bloeddorst zijn hopeloos achterhaalde fenomenen. En hoewel deze stellingen magere voeding bieden voor een gedegen, diepzinning en intrigerend verhaal, is de film toch erg vermakelijk.
De aaneenschakeling van een reeks amusante en hilarische gebeurtenissen die het gevolg zijn van het charmeoffensief van de vampiers bezorgen de film een goede kijkbaarheid. Het correcte gedrag dat de vampiers ten toon spreiden is dermate in tegenspraak met het klassieke beeld, dat het komisch werkt.
De presentatie van fatsoen en beschaving is verkrampt en ongemakkelijk en onnatuurlijk en derhalve zeer hilarisch. Het aanschouwen ervan is gewoon erg grappig. Behalve komedie, levert het proces der verkramping (en van ontsporing) ook nog een paar aardige special effects en een tikje horror op. Extra leuk dus.
De film is van het type found footage. En in deze footage wordt gelukkig heel behoorlijk geacteerd. De acteurs zijn dan ook redelijk bekend en behoren niet tot de acterende onderlaag die dit type film vaak bevolkt. Het geeft de film een accentje meer glans.
Regisseur Metcalf doet het goed. Hij weet van deze found footage meer te maken dan een registratie van bibberende en flikkerende beelden. Hoewel de camera af en toe heus wel heftig beweegt zoals de found footage wet dat voorschrijft, bevat de film ook voldoende mooie steady shots en voldoende goede steady scènes om de film meer te laten zijn dan de doorsnee found footage, die amateurisme, gemakzucht en goedkoop-zijn als handelsmerk uitdraagt. Dit is beter.

avatar van perceived
Ondergemiddelde Found Footage. Niet slecht, maar wel aan de duffe kant.