Romans (2017)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Ludwig Shammasian en Paul Shammasian
met Janet Montgomery, Orlando Bloom en Charlie Creed-Miles

Malky is een man van middelbare leeftijd. Zijn leven gaat gebukt onder onzekerheden en psychische problemen. Hij werd op jonge leeftijd namelijk seksueel misbruikt door een priester die hij vertrouwde en naar wie hij opkeek. Hij wordt steeds opnieuw geconfronteerd met zijn verleden. Dat zorgt ervoor dat hij een strijd tegen zijn eigen demonen moet aangaan.

Vanaf 26 april in de bioscoop (Just Film Distribution)

Trailer geplaatst

avatar van Phantasm
Redelijk drama, over het geheel wel wat teleurstellend.

avatar van morpheus2000
Toch wel een verrassing voor mij. Een (in het begin) onherkenbare Orlando Bloom als getormenteerd persoon, die achtervolgt blijft door zijn verleden.
Grauw en rauw, typisch Engels dus.
Goed verhaal met een prima einde.....

Nogal zwakke film, zoals je ze nog maar zelden ziet. Zonder voorkennis aan begonnen en dan zie je een verhaal wat eigenlijk nergens heengaat. Wordt dit een filmdrama met horrorelementen?, een serieus bedoelde karakterstudie over een man die erg in de war lijkt?, om uiteindelijk uit te komen bij iets wat lijkt op een aanklacht tegen foute priesters. Geen touw aan vast te knopen meestal, een gebrek aan samenhang en wellicht mede daarom dat Romans met diverse scènes in herhaling valt. Bloom, nog niet zo lang geleden the next best thing door zijn rollen in LOTR en the Pirates films, valt toch wel door de mand met zijn eendimensionaal spel. Een mooie jongen met weinig inhoud, veroordeeld tot producties van de B-garnituur, zoals dit.