Among the Shadows (2019)

Misdaad / Horror

geregisseerd door Tiago Mesquita
met Lindsay Lohan, Charlotte Beckett en Gianni Capaldi

Patricia is een privé-detective die de moord op haar oom onderzoekt. Tegelijk probeert ze haar geheim verborgen te houden daar ze afstamt van weerwolven. Deze worden achterna gezeten door de agent McGregor.

avatar van Q Jones
Lohan kan beter

avatar van Quentin
Opgenomen in Brussel.

avatar van Left4Dead
Lindsay Lohan kruipt weer uit haar kist

avatar van joolstein
Dat de film ergens in een B- of C-categorie ging vallen, was te voorzien maar dat deze zogenaamde horrorfilm, over Europese politiek, weerwolven, (vermoedelijk) vampieren en met Enfant terrible Lindsay Lohan, zo verschrikkelijke puinhoop van cinematische onbekwaamheid was, had ik niet verwacht!

In dit wanproduct zaten min of meer toevallig weerwolven, die voor de film van geen groot belang waren. Waren het eigenlijk wel weerwolven of waren het vampieren? Of een soort van weerwolfachtige vampier-dingen die gloeiende ogen hadden en de basisbeginselen van kung-fu onder de knie hadden? Misschien moest het een soort vervolg op; Underworld' worden waarin Europese politiek werd toegevoegd om het iets relevanter te maken. Euh, Brussel werd soms wel even verwisseld met Parijs? Het is domweg een slechte poging om er een politieke thriller van maken?

Het had voorkomen begrijpelijk kunnen zijn in een low budget-productie maar men beweert een budget van twaalf miljoen dollar te hebben gehad. Huh, waar is die twaalf miljoen aan uitgegeven? En Lindsay Lohan? Tja die word groots aangekondigd maar speelt een vrij kleine rol. En wat nog verrassender is, ze werd vaak vervangen door een dubbel die niet eens op haar lijkt of klinkt. Bovendien is haar dubbel nog overtuigender dan haar ook. Er zijn gewoon geen goede dingen over deze film te vermelden.

Deze film voelt aan als een koffiepad dat per ongeluk voor de tweede keer gebruikt is.

Het start met een openings scene met allerlei irrelevant opnames, we zien een grafzerk, wat hoge gebouwen en bos, die grotendeels door een hobbyist lijken te zijn opgenomen. Dit duurde 3 a 4 minuten...

Aansluitend een wel heel erg voospelbare monoloog waarin de baas zijn wolven eet smakelijk wenst, die daarna wat mensen gaan volgen.

Dan plotsklap naar een andere scene waarin een weervolf met uzi een andere weervolf met koffer onder schot houdt.

Dan de eerste actie scene waarin dezelfde weervolven een soort 60 watt gloeilamp verlichting in hun ogen krijgen zodat we zien dat ze in wolfmode gaan. Nog niet te spreken over het gevecht zelf dat doet denken aan een soort pantomime optreden met nagesynchroniseerd geluid.

Toch stug doorgezet, maar na zo 15 a 20 minuten kon ik het echt niet meer aanzien. Had verwacht dat een naam als Lindsay Lohan in betere films zou spelen.

Nou, de commentaren zijn duidelijk...ik weet genoeg...

avatar van XanderJ
OMG!
Miss Lohan kan echt niet meer, niet meer doen die dame

avatar van schumacher
Ik ben niet gelovig maar toch zeg ik: Jezus Christus, wat een slechte film en dan druk ik mij nog zacht uit.
Oke, ik geef toe, ik heb het max 5 a 10 min volgehouden maar geloof me, na een paar minuten als die ene scene er is aan die auto met die vent die zegt ik ken u, amaai zeg, rampzalig was het. Zelfs met een low budget kan je toch beter doen dan dat. Ramzalig is nog het juiste woord niet, schrijnend en hopeloos passen beter bij deze film.

Wie dit 90 min kan volhouden en er zijne tijd wil aan spenderen, chapeau. 90 min van je leven zitten verspillen, ik gelukkig maar max 5 a 10 min.

avatar van John Milton
Das nauwelijks meer dan een trailer. Geef dan geen cijfer

veel slechter kunnen ze niet gemaakt worden, wat een flut einde.