Molly's Game (2017)

Verenigde Staten / Canada / China
Biografie / Drama

geregisseerd door Aaron Sorkin
met Jessica Chastain, Idris Elba en Kevin Costner

'Molly's Game' vertelt het waargebeurde verhaal van skiester Molly Bloom. Nadat Molly zich net niet weet te kwalificeren voor de Olympische Spelen reist ze af naar Los Angeles om er als cocktailserveerster te werken. Al snel groeit ze via het sociale circuit uit tot organisator van underground pokertoernooien voor de elite in Hollywood.

avatar van keimpeS
Het is zeker geen slechte film, prima acteerwerk. Vooral Jessica Chastein zet een goede hoofdrol neer, van Idris Elba moet ik toch zeggen dat ik dat een beetje een vlakke acteur ga vinden. De film is gebaseerd op een echt gebeurd verhaal wat het voor mij dan wel weer interessant maakt. Voornamelijk de dialoogscenes tussen Elba & Chastein duurden me vaaks te lang en konden mij niet altijd vasthouden. Al met al viel het toch een beetje tegen en heeft de film naar mijn mening een te lange speelduur, toch drie sterren!

Het vermakelijke levensverhaal leent zich uitstekend voor een film. Het verbaast me dan ook niet dat er niet lang is gewacht met een verfilming. De structuur en opbouw is echter niet echt sterk en sommige scenes en dialogen zijn matig, veelal tussen Molly en haar advocaat. De scene waarin zij hem vraagt haar te helpen, met die dochter erbij, slaat nergens op. De pokerscenes zijn vermakelijk en enkele prima bijrollen, met name van Bill Camp, leveren ook sterke scenes op.

Interessant verhaal met goede dialogen. Minpunt: hij duurt te lang.

Uitstekende film over een vrouw die pokeravonden organiseert voor rijke en beroemde mensen. Gebaseerd op een waargebeurd en bovenal bijzonder boeiend en goed verhaal. Een vlot tempo met snelle en scherpe dialogen, waardoor de film ook niet te lang aanvoelt. Jessica Chastain zet opnieuw een sterke rol neer (alhoewel ik haar in Miss Sloane nog beter vond).

avatar van mnrk
This is a true story, but except for my own, I've changed all the names and I've done my best to obscure identities for reasons that'll become clear.

Dit was een heerlijke film van Aaron Sorkin...

Dat het verhaal gebaseerd is op waargebeurde feiten maakt deze film net extra leuk om naar te kijken. Ook de manier waarop het verteld wordt is in orde...

Maar wat deze film echt goed maakt is het acteerwerk van Jessica Chastain en Idris Elba...

avatar van Brabants
Sterke verfilming door Aaron Sorkin waardoor je als kijker op boeiende wijs gebiologeerd wordt in de wereld van Molly. Jessica Chastain is ongelooflijk als Molly Chastain en ze laat het personage levens echt voelen. Deze combi maakt het tot een zeer interessante film waar ik zeker van genoten heb.

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en vond hem niet mis. Hij mocht misschien een tikkeltje korter, maar gelukkig deed de cast het super, zeker Jessica Chastain.
Verder zag het er prima uit, zeker in het begin zaten er wel leuke scènes in.
De moeite om eens gezien te hebben.