Molly's Game (2017)

Verenigde Staten / Canada / China
Biografie / Drama

geregisseerd door Aaron Sorkin
met Jessica Chastain, Idris Elba en Kevin Costner

'Molly's Game' vertelt het waargebeurde verhaal van skiester Molly Bloom. Nadat Molly zich net niet weet te kwalificeren voor de Olympische Spelen reist ze af naar Los Angeles om er als cocktailserveerster te werken. Al snel groeit ze via het sociale circuit uit tot organisator van underground pokertoernooien voor de elite in Hollywood.

avatar van keimpeS
Het is zeker geen slechte film, prima acteerwerk. Vooral Jessica Chastein zet een goede hoofdrol neer, van Idris Elba moet ik toch zeggen dat ik dat een beetje een vlakke acteur ga vinden. De film is gebaseerd op een echt gebeurd verhaal wat het voor mij dan wel weer interessant maakt. Voornamelijk de dialoogscenes tussen Elba & Chastein duurden me vaaks te lang en konden mij niet altijd vasthouden. Al met al viel het toch een beetje tegen en heeft de film naar mijn mening een te lange speelduur, toch drie sterren!

Het vermakelijke levensverhaal leent zich uitstekend voor een film. Het verbaast me dan ook niet dat er niet lang is gewacht met een verfilming. De structuur en opbouw is echter niet echt sterk en sommige scenes en dialogen zijn matig, veelal tussen Molly en haar advocaat. De scene waarin zij hem vraagt haar te helpen, met die dochter erbij, slaat nergens op. De pokerscenes zijn vermakelijk en enkele prima bijrollen, met name van Bill Camp, leveren ook sterke scenes op.

Interessant verhaal met goede dialogen. Minpunt: hij duurt te lang.

Uitstekende film over een vrouw die pokeravonden organiseert voor rijke en beroemde mensen. Gebaseerd op een waargebeurd en bovenal bijzonder boeiend en goed verhaal. Een vlot tempo met snelle en scherpe dialogen, waardoor de film ook niet te lang aanvoelt. Jessica Chastain zet opnieuw een sterke rol neer (alhoewel ik haar in Miss Sloane nog beter vond).

avatar van mnrk
This is a true story, but except for my own, I've changed all the names and I've done my best to obscure identities for reasons that'll become clear.

Dit was een heerlijke film van Aaron Sorkin...

Dat het verhaal gebaseerd is op waargebeurde feiten maakt deze film net extra leuk om naar te kijken. Ook de manier waarop het verteld wordt is in orde...

Maar wat deze film echt goed maakt is het acteerwerk van Jessica Chastain en Idris Elba...

avatar van Brabants
Sterke verfilming door Aaron Sorkin waardoor je als kijker op boeiende wijs gebiologeerd wordt in de wereld van Molly. Jessica Chastain is ongelooflijk als Molly Chastain en ze laat het personage levens echt voelen. Deze combi maakt het tot een zeer interessante film waar ik zeker van genoten heb.

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en vond hem niet mis. Hij mocht misschien een tikkeltje korter, maar gelukkig deed de cast het super, zeker Jessica Chastain.
Verder zag het er prima uit, zeker in het begin zaten er wel leuke scènes in.
De moeite om eens gezien te hebben.

avatar van Black Math
Vooral gekeken vanwege Chastain, die ook niet teleurstelt. Maar ze had zeker een betere film verdiend, want is niet meer dan een zoveelste rise en fall verhaal en niet eens in een echt superspannende wereld. Blijkbaar is de hoofdpersone schuldig aan illegale zaken, maar echt zware misdaad kan je het niet noemen. De Maffia komt weliswaar even voorbij, maar dit is geen Maffiafilm om het anders te verwoorden.

Tegelijkertijd met de levensloop van de hoofdpersone leren we haar psyche begrijpen culminerend in een korte therapeutische sessie met haar vader. Het wordt allemaal erg gewichtig neergezet, maar ik geloof het niet, ik geloof niet dat je in drie minuten alle psychologische obstakels uit de weg kan ruimen. Verder nog een einde waar de hoofdpersone niet de namen van haar cliënten vrij wil geven. Waarom wordt niet helemaal duidelijk. Omdat het zielig is ofzo, maar waarom ze zo begaan met ze is, is mij niet echt duidelijk.

Kortom, de hoofdpersonage is niet bijster interessant en haar psychologische uitwerking komt verre van overtuigend over. Verder veel dialogen waarop de film drijft, terwijl er minder aandacht voor het audiovisuele aspect is en dan voelen de 140 minuten als eindeloos aan. Had zeker een stuk korter gekund, maar of het de film echt had kunnen redden? 1* voor Chastain.