Black Sabbath the End of the End (2017)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Dick Carruthers
met Ozzy Osbourne, Tony Iommi en Geezer Butler

De heavy metalband Black Sabbath was meer dan 50 jaar actief. De documentaire van Dick Carruthers staat de fans toe om, via onder andere interviews, een inzicht in het leven en werk van de bandleden krijgen. De film laat ook het slotconcert van de band in hun oorspronkelijke woonplaats Birmingham zien.

kappeuter (moderator)
Krijgt in Nederland 28 september release via Pathé.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Gezien in de bioscoop afgelopen donderdag, een erg interessante documentaire maar helaas is de film wel ongelofelijk slecht gemonteerd.
Bijna iedere keer als Iommi los gaat op de gitaar hebben ze er voor gekozen om de muziek naar de achtergrond te drukken en er doorheen te gaan praten? Ik snap dat de heren graag willen vertellen en ik luister er ook graag naar maar dit had toch makkelijk tussen de nummers door gekund? Ik heb geen idee waarom ze tot dit besluit zijn gekomen, maar iedere keer als ik spontaan begon te headbangen door dit geweldige live concert werd je daarna gelijk weer uit the mood gehaald.

Misschien was Iommi onzeker over zijn solowerk? want de onderbrekingen waren erg vaak op die momenten? Na de film bij de outtakes krijgen we nog 2 nummers in zijn geheel en zonder onderbrekingen te horen, dit was op en top genieten en ik bleef mij afvragen waarom dat niet op deze manier kon in de rest van de film? Zo jammer dit, want nogmaals het concert was echt om van te smullen!

Normaal gezien had ik hier met gemak een 4,5 aan kunnen geven, maar de ronduit bizarre manier van monteren kost toch een ster.