F.C. De Kampioenen 3: Kampioenen Forever (2017)

België

geregisseerd door Jan Verheyen
met Ann Tuts, Danni Heylen en Carry Goossens

De Kampioenen trekken naar Zuid-Afrika. Boma & Co gaan er op zoek naar jong voetbaltalent om de club van de ondergang te redden. Maar dat zal niet zonder slag of stoot gebeuren. Het wordt een reis vol gevaren, avonturen en verrassingen.

Ben benieuwd hopelijk word het geen teleurstelling.

Marvel2018
black_shadow schreef:
Ben benieuwd hopelijk word het geen teleurstelling.

Wordt zeker en vast een TOP film
Ik heb een paar dagen achter de schermen gewerkt en ik kan zeggen Humor zal er zeker en vast niet ontbreken! Wordt de beste film van alle 3!!

Marvel2018 schreef:

Wordt zeker en vast een TOP film

Ik hoop het in ieder geval maar ik geloof je als je zegt dat het de beste van de 3 word.

Marvel2018
Volgende week dinsdag 12/12/'17 Première: Kinepolis Antwerpen!!!

avatar van dvdfreak123
Juist terug van de cinema en heb toch wel genoten van deze derde film. Persoonlijk vind ik de 2de wel nog steeds de beste van de 3 en de eerste de minste film. Is natuurlijk vol cliche maar ik hou er gewoon van om naar te kijken. Net zoals de afleveren die ik ook nog steeds vaak herkijk. Voor wie van de kamioenen houd zal hem hier ook wel weer net als ik prima mee vermaken. 7/10

avatar van gewoon ikke
Vandaag cast premiere gezien in Antwerpen.
Had regelmatig het gevoel van een flauwe billenkletser uit de jaren 80.
De grappen waar je uitbundig om moet lachen zijn eerder schaars.

De serieus verouderde gezichten van de cast komt veel en duidelijk in beeld.
De volgende film van hen, zal "De kampioenen in het rusthuis" moeten gaat heten L.O.L

Ik wil de film helemaal niet afbreken, maar ik had blijkbaar hogere verwachtingen.

Jan Verheyen, dit kon toch beter hé
Deze film is naar mijn mening een gemiste kans om nog beter te doen dan de vorige.

avatar van Hollywood007
Voor degenen die hem al gezien hebben. Klopt het dat er een personage sterft?
Iets wat ik heb opgevangen en benieuwd naar ben.

Hollywood007 schreef:
Voor degenen die hem al gezien hebben. Klopt het dat er een personage sterft?
Iets wat ik heb opgevangen en benieuwd naar ben.

Er sterft geen personage wat ik wel kan vertellen is dat de film een verrassend einde heeft.
De 3de film is ietwat zwakker dan zijn voorganger maar daarom niet minder om hem zeker eens te gaan bekijken.

avatar van Hollywood007
Ik heb hem ondertussen gezien. Het einde was inderdaad leuk. Toch moet ik zeggen dat het niet meer zo vertrouwd overkwam. Dit komt grotendeels door het andere decor. het café is altijd al de meest herkenbare plek geweest en dit miste ik toch echt. verder was het inderdaad een leuk filmpje om als kampioenen fan te gaan bekijken.

avatar van GoodOldJack
De vroegere serie heb ik ontelbaar vaak bekeken en herbekeken, zelfs nu zal ik bij het overgrote deel van alle afleveringen (zijn er toch wel wat 20+ seizoenen) nog wel kunnen voorspellen wat er gaat gezegd worden nog voor het effectief gezegd wordt. Als ze dan uiteindelijk in 2017, nog altijd dit niveau kunnen halen dan mag ook deze terecht de volle vijf sterren krijgen. Lang geleden dat ik nog zo gelachen heb in de cinema en prima gezien van Jan Verheyen, enkel jammer dat de kans me bijzonder groot lijkt dat het de laatste film zal geweest zijn ik zie geen reden waarom ze ander die scène van x aantal jaren later zouden tonen op het einde.

avatar van schumacher
Net gezien; leuke film, de 2de was beter qua humor, deze vond ik wel vermakelijker, keek lekker weg.
Toch content dat ze nog een film hebben gemaakt en ik kan zeggen dit is echt wel de laatste film.

Het is inderdaad duidelijk de bedoeling dat dit de laatste film zal zijn. Echter, ik ben ervan overtuigd dat er toch nog een vervolg zal komen wegens het aanhoudende succes. Jacques Vermeire heeft er alleszins nog wel zin in: "Ik ben er zeker van: als er nog een Kampioenenfilm komt, is ook Boma erbij" | VRT NWS

Deze film was best wel goed, maar één specifieke scène vond ik echt extreem belachelijk: de scène waar Xavier zogezegd een handtas maakt van een krokodil

avatar van krosnicky
Is leuk om te zien meer niet leuk afsluiter voor de reeks ( of te minste dat hoop ik toch want ze zijn echt al te oud hiervoor ) had een paar leuke grappen maar de vorige was toch beter

avatar van Tom De Maeyer
Ze doen het weer! Prachtig gewoon

De 'sterkste' van de 3, maar daar is ook alles mee gezegd.

avatar van alvinvdv
Wat een bagger is dit?
En dan verschieten ze dat de Vlaming een embryonaal inzicht heeft wat Afrika betreft....
Dit was in de jaren 60 al niet meer grappig!

avatar van Jos Lenaerts
In 1990 waren de Kampioenen een verademing. Men had jaren vruchteloos geprobeerd om een humoristische serie te maken. Met de Kampioenen had men die eindelijk beet.
De Kampioenen hadden alles. Na enkele jaren kwam er echter sleet op de formule. Enkele belangrjke acteurs verdwenen. De afleveringen werden opgebouwd rond misverstanden en waar in de beginjaren de personages nog echte mensen waren werden nu stereotypes opgevoerd : de militair die drinkt, de wijvenzot, etc...Langzaamaan werd de serie iets voor kinderen en pubers. In die vijver is men meer dan 10 seizoenen blijven vissen. Het laatste jaar met Carmen als Belspeldel was niet meer om aan te zien. Maar het concept leefde nog: er konden nog films rond worden gemaakt. Het trouwe publiek van kinderen en misschien hun ouders bleef en de films werden een succes. Maar ook hier is een maximum bereikt. Er valt niets meer te vertellen. Stoppen in schoonheid zit er niet in , stoppen met een druk bekeken film wel.

Jos Lenaerts schreef:

Ik ben afgehaakt na het vertrek van Jacques Vermeire naar VTM. Het niveau van de serie is daarna inderdaad pijlsnel achteruit gegaan.

Ik heb de film een redelijk hoge score gegeven omdat ik er van geniet om DDT en Oscar terug te zien. Jeugdsentiment, nietwaar...

avatar van Alathir
Zeer zwakke film weer van De Kampioenen. Gelukkig stoppen ze er eindelijk mee want het is echt wel afgezaagd geworden. Doodzonde eigenlijk hoe je zo je eigen reeks kapot maakt. Film 2 vond ik nog kijkbaar en soms zelfs grappig (wat je ook verwacht van een komedie) maar kwam in geen geval in de buurt van de gemiddelde aflevering uit de reeks. Deze derde film is een herhaling van de eerste en is zowat nergens grappig en het verhaal en sommige acteerprestaties zijn abominabel. Carmen vind ik al jaren niks meer aan sinds ze zo haar sterallures kreeg pff. Ook Dimitri vond ik niet goed. De enige die het nog echt heeft is Markske. Die weet nog altijd zijn onnozele grappen te doen slagen.

Overslaan zou ik zeggen, echt niet de moeite en al helemaal niet voor de fans want dat was ik (vroeger). Ik gun het ze dat ze mooie verre reizen maken maar laat die camera en dat slechte script gewoon achterwege en geniet ervan Kampioenen. Wij hoeven dat helemaal niet te zien als het niet meer op jullie oude niveau kan.

avatar van kimberlyVD
Alathir schreef:
Gelukkig stoppen ze er eindelijk mee

Er komt een vierde film hoor...

avatar van Alathir
Dat kan maar niet meer voor mij. Trouwens toch een afgerond verhaal. Uitmelkerij.

avatar van Brix
Benieuwd hoe ze dat einde van deel 3 gaan oppikken in de 4e film.

avatar van Brix
De 4e Kampioenen film komt eraan
Privacy settings - hln.be

Ondanks de vele slechte kritieken die deze film heeft gekregen vind ik hem best nog te pruimen.
Ik ben ermee akkoord dat de 2de film de beste van de 3 is, maar heb me met deze prent ook kunnen amuseren.
Verstand op nul zou ik zeggen en genieten maar.
Niet alle situaties zijn even grappig maar toch zitten er enkele geslaagde momenten bij.
De reeks overtreffen, vooral de eerste 10 jaar kan men niet, maar ben toch blij dat ik deze film gezien heb.
Het is en blijft een beetje jeugdsentiment.