F.C. De Kampioenen 4: Viva Boma! (2019)

België

geregisseerd door Jan Verheyen
met Danni Heylen, Tuur De Weert en Niels Destadsbader

Ronaldinho wordt door Boma en Goedele klaargestoomd als nieuwe PDG van de ‘Boma Vleesindustrie NV’. Maar zijn hart ligt meer bij het voetbal – en bij Niki, zijn nieuwe vlam. Terwijl de Kampioenen een promotiestunt voorbereiden om de ‘Viva Boma’ worst te lanceren tijdens Aalst Carnaval, zien eeuwige vijanden Fernand en DDT hun kans schoon om de Kampioenen voorgoed uit te schakelen.

Boma overleden!?
Marijn de Valck zal het wel echt voor gezien gehouden hebben met de F.C. De Kampioenen films.

avatar van Brix
Het einde van FC De Kampioenen is nog steeds niet in zicht!
Gisteren werd bekend gemaakt dat er begin 2021 acht nieuwe TV afleveringen op het VRT scherm te zien zullen zijn !

avatar van alvinvdv
Bagger van het ergste soort! SAD!

avatar van GoodOldJack
Fantastisch, wederom. Hoe men de vragen over leven en dood en de gevolgen daarvan op geliefden, vrienden en omgeving weet te bespreken op een luchtige manier. Hoe men binnenin het verhaal een heus coming of age gebeuren weet te steken zonder dat dit onnatuurlijk aanvoelt, iets dat het ook nooit zou mogen zijn natuurlijk, onnatuurlijk. Hoe men de LGBT community weet te omarmen en onder de aandacht te brengen in deze moderne tijden, ontroerend. Hoe men in een film hommage kan brengen aan één personage door middel van een ander personage. Hoe men laat zien dat veroudering, hoewel niet tegen te houden, geen veroudering van geest hoeft te zijn. Hoe men, naar existentialistische leest, aangeeft dat individuele vrijheid het hoogste goed moet zijn maar deze ook verantwoordelijkheden met zich durft mee brengen, schier ongezien.

Neen, alle gekheid op een bomaworst. De Kampioenen zijn als de olifant die geschoten is voor hij in de porseleinwinkel gekocht wordt door mijn moeder. Plezier pour toujours, voor la jeunesse en hun moema's en poepa's. Kampioenen dat is amour pour toujours. Zij die spreken van bagger van het ergste soort? Shut upa your face en direct diskwacifileren mijn gedacht.

Viva Boma! Kampioen zijn BLIJFT plezant.

PS: Mijn tweede stuk is bewust niet bepaald grammaticaal correct, fans zullen mij begrijpen, anderen mogen mij gerust voor gek verklaren.

avatar van buffalotid
Deze vrijdag gaan bekijken. Een gedrocht. Amper een lach van het publiek.
Als heel grote fan, moet ik al een decennium lijdzaam toekijken hoe dit product wordt uitgemolken tot dat enkel irritatie overblijft. Van de films van FCDK viel enkel de eerste nog wat mee.
Ik herbekijk ondertussen seizoenen 1 tot 14 wel om van de Kampioenen te genieten.

avatar van extremezz
Ik had beloofd dat ik mee naar de cinema ging tot mijn spijt, het is eigenlijk een tv aflevering maar dan wat uitgetrokken tot een film.Voor kinderen is dit ok maar als je als volwassenen dit gaat zien dan vrees ik dan de volgende films ook niet te moeilijk mogen zijn..

Brix schreef:
Het einde van FC De Kampioenen is nog steeds niet in zicht!

Dat lijkt me niet, want de nieuwe afleveringen zullen er waarschijnlijk niet meer komen, aangezien vandaag is bekend geworden dat Johny Voners (Xavier Waterslaeghers) overleden is op 74 jarige leeftijd aan de vreselijke ziekte K!!!

Ray1976
Dat is zeer triest nieuws !

Brix schreef:
Ray1976
Dat is zeer triest nieuws !

Dat is het zeker, hij was mijn favoriet.

Ik heb zojuist een In Memoriam voor Johnny geplaatst in het R.I.P. topic
Dit gaat mij toch echt wel ter harte.
Dat hij al een tijd lang ziek was wist ik wel, maar hoopte dat hij erdoor zou komen.
Het heeft niet mogen zijn....

avatar van GoodOldJack
Jammer, er werd een tijd terug gezegd dat hij iets beter was, maar het zal dan toch terug verslechterd zijn, R.I.P Johny .

avatar van schumacher
Ik snap die negatieve reacties niet.
Is het een topfilm of zijn geen topfilms? Nee, maar zijn ze slecht? Ik vind van niet al is de ene wat beter dan de andere.
Ik heb me toch niet zitten vervelen dusja...
Ik vond dat er heel wat leuke uitspraken waren, niet dat ik plat lag vh lachen maar wel meermaals een grijns.

Ik vrees door het overlijden van de dagschotel dat het gedaan zal zijn met de Kampioenen, het is een schitterende tijd geweest.
Xavier was 1 vd beste en leukste personages in de Kampioenen.

RIP Johny, we gaan u nooit vergeten man.