Stasis (2017)

Sciencefiction

geregisseerd door Nicole Jones-Dion
met Anna Harr, Mark Grossman en Phyllis Spielman

Na een avondje stappen keert Ava terug huiswaarts. Wanneer ze in haar slaapkamer aankomt, doet ze de ontdekking dat er iemand in haar bed ligt die precies op haar lijkt. Het lijkt erop dat iets of iemand haar lichaam, identiteit en leven gestolen heeft. Ava, die nu onzichtbaar is voor de rest van de wereld, zal alles op alles moeten zetten om haar leven en lichaam terug te krijgen.

avatar van Collins
Een post apocalyptische sci-fi en een hele slechte bovendien.
Met een laag budget geproduceerd. De verwachtingen op het gebied van decors, gadgets en sfx zijn op voorhand niet hoog gespannen. Die verwachtingen worden dan ook ruimschoots ingelost. Het beperkte budget is visueel meteen erg zichtbaar. Op zich is dat niet heel erg. Bij een film die stamt uit de onderste budgetaire regionen is het met de aankleding immers vaak behelpen. Een slechte omlijsting is zelfs vaak onderdeel van de lol.
Maar als dan van de rest van deze film ook helemaal niets deugt, dan vormt de schamele visuele beleving al snel geen bron van lol meer. Vergevingsgezindheid heeft een grens. Die grens is hier snel bereikt.
Weinig budget is geen excuus voor het ontbreken van een goed script. De personages zijn plat en oninteressant. Het verhaaltje en de dialogen zijn abominabel. Er is op geen enkel vlak een sprankje originaliteit of talent te bespeuren.
De ingezette acteurs zijn zo matig dat ze zelfs niet bij machte zijn om hele vlakke karakters met een schijntje overtuiging of geloofwaardigheid neer te zetten. Nee, ik heb geen talentje gezien.
Slechte film.

Goedkoop.

Dan valt het eerste minuutje nog mee, al is op dat moment ook al duidelijk merkbaar dat dit geen al te beste film zal worden. Maar het amateurisme dat daarop volgt is nog steeds best verrassend te noemen. Qua concept zat er misschien nog wel muziek in, qua uitwerking is het droevig.

Sowieso wel jammer dat men een nogal goedkope uitweg voor het tijdreizen genomen heeft. Komt men toch toevallig in 2017 terecht, lekker makkelijk voor een scifi film, hoef je daar verder niet veel tijd en geld in te steken. Er zitten nog wel wat scenes in de toekomst, maar die kunnen niet verbloemen dat het scifi gebeuren vooral in de geest van de film zit, veel meer dan in de uitwerking.

Zet je je daarover heen, dan bots je ongetwijfeld op het enorm brakke acteerwerk. Genrefilms als deze staan er niet om bekend om geweldig goede acteurs te hebben, maar dit is toch een dieptepunt. De acteurs worden ook niet echt geholpen door nogal simpele dialogen, maar dan nog hoeft het echt niet zo houterig over te komen.

Filmpje dat je best kan overslaan. Veel meer dan een paar ideetjes zitten hier niet in, de rest is de goedkoopste weg tussen concept en eindproduct.

In het begin lijkt het nog wat. Dan gaat de film over in een coming-of-age gedeelte. Ik had toen al moeten wegklikken. Verderop werd het niet veel beter. De personages zijn plat, het verhaal flinterdun. De muziek is het enige pluspuntje wat ik kan bedenken.

avatar van tattoobob
Heerlijk zo'n film waarbij je van te voren al weet dat je hem over kan slaan.

keimpeS
Laat je niet verleiden door de mooie filmposter, want de film zelf is goedkoop en slecht!

Film is echt slecht.

Film met een leuke premisse, maar een belabberde uitwerking. Uit alles blijkt dat dat er een minimaal budget beschikbaar was, maar dat rechtvaardigt de abominabele uitvoering niet geheel.

De werkelijke onheil komt voort uit verschrikkelijke acteerwerk, wat een ellende zeg. Ik weet niet waar ze deze acteurs vandaan hebben gehaald, maar het lijkt mij wijselijk deze weer terug te zetten waar ze vandaan gehaald zijn.

Sla deze maar over.

Echt een slechte prent dit !!
Kan er weinig goeds over zeggen, niets eigenlijk....

Ik vond het wel een film dat over een meisje ging die een tweede kans krijg. Ik vond het geen slecht film maar meer film dat over mensen gaat die een tweede kans krijgen in het leven. Het is niet de Sciencefiction die mensen normaal voor ogen hebben. Daarom zeggen mensen dat het een slechte film is maar deze film heeft echt inzicht. ''Met betrekking op een tweede kans in het leven net als die mensen in de film "