Spectral (2016)

2,86

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Nic Mathieu
met Clayne Crawford, Emily Mortimer en Max Martini

Een stel kwaadaardige wezens heeft een Europese stad overgenomen. In een door oorlog verwoeste stad houden de mysterieuze agressors, codenaam Spectral, zich schuil en zorgen ze voor onverklaarbare burgerslachtoffers. Een briljante DARPA-wetenschapper begint vervolgens aan een dodelijke missie met een Special Ops-team van Delta Force-soldaten.

37 BERICHTEN 12 MENINGEN
geplaatst: 28 december 2016, 12:04 uur [permalink]
Fijn fijn.

Genre-werk. Scifi en actie. Een scheut Black Hawk Down, wat Terminator Salvation en een laagje Eden Log. Goed mengen, plotje erbij dat de personages op de juiste plekken brengt en dan maar strooien met fanservice.

Groots is Spectral niet, maar voor de liefhebber van pure genre films toch één van de beste scifis van de laatste jaren. Geen pogingen om er meer van te maken dan er in zit, strakke designs en erg mooi in beeld gebracht.

De eerste Netflix Original die echt een hoog niveau weet te bereiken, al is het natuurlijk wel gewoon een aangekochte niet-uitgebrachte bios film. Daarom dat het budget toch meer dan behoorlijk leek en het kleinere B-film sfeertje grotendeel vermeden wordt. Met de juiste verwachtingen is dit een heerlijke afsluiter van 2016.

4.0* en een uitgebreide review

geplaatst: 31 december 2016, 18:25 uur [permalink]
Ik ben hem nu aan het kijken, en moet zeggen helemaal geen verkeerde film. En zeker wel de moeite waard om te kijken.
Soort van predator achtig.

geplaatst: 1 januari, 19:35 uur [permalink]
Kijkoperatie schreef:

Vanwege jouw idiote bemoeizucht met hoe anderen raten heb ik er bij mij twee sterren afgehaald.

Wat zijn sommigen zielig hier zeg, Kijkoperatie (?) is er geen minimum leeftijdsgrens op dit forum?

avatar van IH88
geplaatst: 3 januari, 08:25 uur [permalink]
Spectral

Actievolle maar voor de rest niet echt boeiende film. Het ziet er allemaal wel spectaculair uit en vooral de wezens zijn origineel weergegeven. Maar de personages zijn zo plat als een dubbeltje en het boeit je niet wat er met ze gebeurd. Het plot is onnodig ingewikkeld en de film is op momenten zelfs saai. Raar voor een film die er fantastisch uitziet en aardige actiescènes heeft. De acteurs mogen vooral stoer, boos of bang kijken en veel schreeuwen. Gemiste kans.

avatar van Timba69
geplaatst: 4 januari, 21:35 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Sterke film met mooie efecten die echter langzaam wegzakt met een zwak einde. Die stekker kon echt niet.. Toch prima vermaakt in deze Predator achtige film.

avatar van GerhardR

geplaatst: 6 januari, 19:02 uur [permalink]
erg goede onderhoudende film, degelijk geacteerd.
locatie is een lekkere rouwe in puin geschoten stad, met een origineel verhaal!

avatar van triqo
geplaatst: afgelopen zaterdag om 23:23 uur [permalink]
Tof!

Strak gefilmd zeg (ook de shots van boven gaaf gedaan), mooi wereldje gecreëerd zo. Dat plot kon je van mijlenver zien aankomen en is volgens mij niet zo relevant. Het ''Eden log'' gehalte zoals Onderhond dat aankaartte, daar had het van mij nog wel een pak meer mogen hebben, dan had er zeker nog een halfje bij gekund. Beetje vreemde soundtrack, de scenes in de gebouwen zaten gaven een kille donker onderhuidse spanning die ik er goed trok, dit werd jammer genoeg afgewisseld met standaard bombastisch euforische herrie wat vaak bij schreeuwerige oorlogsfilms past, jammer!

Desondanks echt genoten, talent heeft Mathieu wel 🙂