ad

Met onder meer: Wyatt Russell, Rainn Wilson en Benjamin Walker

Releasedatum: 9 juni 2017

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Shimmer Lake

Shimmer Lake volgt de zoektocht van een sheriff die probeert te achterhalen wat er werkelijk gebeurde tijdens een mislukte bankoverval. Ook het lot van de drie betrokken misdadigers is onbekend. Over een tijdsspanne van een week wordt het mysterie in omgekeerde volgorde uit de doeken gedaan.

imageimage

avatar van Rickyman

Rickyman

Matige film inderdaad.

Niet spannend en grappig was het ook niet echt, het verhaal kon gewoon nauwelijks boeien.

avatar van Mr.Sinister

Mr.Sinister

Fijn filmpje met gortdroge humor en een leuke ontknoping.kostelijk vermaakt.

Tarkus

Niet echt een boeiende film, gelukkig dat hij niet te lang duurt, want hij is zo al langdradig.

Matige vertoning dus...

avatar van huiguh

huiguh

• 1910 stemmen

Soort 'Fargo' maar dan slechter.

Vond de uiteindelijke clou van het verhaal zwak.

Wel vermakelijk, kleine voldoende.

avatar van kampsie1

kampsie1

Smaken verschillen. Gelukkig maar, ik weet niet waarom, maar heb van elke minuut genoten. Vreemde film, vage humor. Vond het zelfs wat horror achtigs hebben. Ik heb deze film inmiddels 3 keer gezien en ontdek steeds wat nieuws. Eerste keer achteloos gekeken en vond de film 2,5 sterren. Nu na de 3e keer vind ik dit echt een cult film. Let wel, dit is mijn mening..

avatar van Nosje

Nosje

Positief verrast. Mooi bedacht en af en toe wat droge humor. Niks mis mee.

avatar van IH88

IH88

“Man, Zeke. This is a real mess.”

Aardige klucht. De humor werkte niet echt en het verhaal gaat alle kanten op, maar het blijft goed te volgen en het is best vermakelijk om al die personages de domste dingen te zien doen, en zichzelf steeds meer in de nesten te zien werken. De acteurs zijn perfect gecast, het lome sfeertje is lekker en de locatie is goed gekozen. Het verhaal is mager en had wat beter uitgewerkt kunnen worden, en ik miste dat oprechte en pure vermaak dat soortgelijke films kunnen oproepen.

avatar van Jynxter

Jynxter

Shimmer Lake heeft een geweldig scenario dat helaas niet helemaal de uitvoering krijgt die het verdient. De opbouw en de structuur van deze film zijn bijzonder fijn. Het begin van elk nieuw hoofdstuk, de running gag met het oppikken van de hulpsheriff, en het toch aardig verrassende einde zijn allemaal erg leuk bedacht. Maar de humoristisch ondertoon van film komt toch niet echt uit de verf. Er wordt wel gezegd dat komedie het moeilijkste genre is. En Shimmer Lake lijkt deze uitspraak te onderschrijven. Dat komt met name door de acteurs, want buiten Benjamin Walker is het allemaal wel erg matig. Zelfs op het vervelende af zo nu en dan. En dat is heel erg jammer. Want met een goede cast, van acteurs die de humor waar Shimmer Lake doorspekt mee is wel goed hadden weten te brengen, was dit voor mij een hoogvlieger geweest. Nu blijft het ondanks dat ik deze crime-comedy erg goed geschreven vind, een beetje middelmaat.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Een aardige film, die zeker zijn aandacht verdiend. Ik heb Shimmer Lake vanmiddag op Netflix gezien en heeft het verhaal mijn aandacht goed weten vast te houden. Dat het verhaal vanaf het eind naar begin wordt vertelt is best apart. De komische ondertoon en humor komen aardig uit de verf en die nuchtere houding van de sheriff komt ook lekker over. De ontknoping is zeker verrassend. Een prima filmpje. Een 3.0