Little Boxes (2016)

Drama / Komedie

geregisseerd door Rob Meyer
met Melanie Lynskey, Nelsan Ellis en Armani Jackson

Een gemengd echtpaar uit New York verhuist met hun jonge zoon Clark naar een klein stadje in de staat Washington en probeert zich aan te passen aan het plaatselijke leven. Hier wonen vooral blanken en Clark komt er achter dat om cool gevonden te worden, hij zich meer 'zwart' moet gaan gedragen. Hij probeert schoorvoetend aan de verwachtingen te voldoen. Zijn intellectuele ouders, zo gewend aan de grote stad, proberen ook uit alle macht zich aan te passen aan het leven in een kleine stad.

avatar van MH040
Gezien op Netflix. Film is vaardig gemaakt en er wordt over het algemeen degelijk geacteerd, maar er gebeurt te weinig om te boeien. Saaie, brave film. Zowel het verhaal als de personages zijn oninteressant. Daarnaast is er totaal geen chemie tussen het stel waar de film om draait.

1,5-2*

Aardige film over een gemengd gezin dat verhuist van de smeltkroes New York naar een klein stadje. Een prima en redelijk luchtige eerste helft waarbij de drie gezinsleden moeite hebben met de overgang en waarbij het ook een negatieve invloed op hen heeft. De tweede helft is wat minder subtiel en ook het einde was wat gemakkelijk. De cast doet het leuk.