• 8.260.537 stemmen

Geregisseerd door: Rob Meyer

Met onder meer: Melanie Lynskey, Nelsan Ellis en Armani Jackson

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Little Boxes

Een gemengd echtpaar uit New York verhuist met hun jonge zoon Clark naar een klein stadje in de staat Washington en probeert zich aan te passen aan het plaatselijke leven. Hier wonen vooral blanken en Clark komt er achter dat om cool gevonden te worden, hij zich meer 'zwart' moet gaan gedragen. Hij probeert schoorvoetend aan de verwachtingen te voldoen. Zijn intellectuele ouders, zo gewend aan de grote stad, proberen ook uit alle macht zich aan te passen aan het leven in een kleine stad.

imageimage

avatar van MH040

MH040

Gezien op Netflix. Film is vaardig gemaakt en er wordt over het algemeen degelijk geacteerd, maar er gebeurt te weinig om te boeien. Saaie, brave film. Zowel het verhaal als de personages zijn oninteressant. Daarnaast is er totaal geen chemie tussen het stel waar de film om draait.

1,5-2*

scorsese

Aardige film over een gemengd gezin dat verhuist van de smeltkroes New York naar een klein stadje. Een prima en redelijk luchtige eerste helft waarbij de drie gezinsleden moeite hebben met de overgang en waarbij het ook een negatieve invloed op hen heeft. De tweede helft is wat minder subtiel en ook het einde was wat gemakkelijk. De cast doet het leuk.

avatar van Mescaline

Mescaline

Schandalig laag staat deze meer dan aan te raden en uit het leven gegrepen film! Er gebeurd niet zo heel veel nee, niet wat sensatie betreft althans maar des te meer op emotioneel vlak, niet te sentimenteel maar een juiste en daarmee ook realistisch aanvoelende balans.

Had tijdens het kijken van Little Boxes daadwerkelijk het idee naar echte personages te kijken met real life struggles en opbouwende spanningen. Ik hou ontzettend van dit soort filmpjes. Graag meer van dit!

avatar van stefan dias

stefan dias

Deze film wil een subtiel, genuanceerd verhaal over raciale spanningen brengen.

Ik zie alleen maar een vermomde GAP advertentie, retesaaie boel, rotslecht geacteerd. 'Kleine' films kunnen mooi zijn als ze bepaalde dingetje kunnen uitvergroten. Hier gebeurt niks, alleen maar mensen die me geen zier kunnen schelen. Treurig.