Overdrive (2017)

Frankrijk / Verenigde Staten / België
Actie / Thriller

geregisseerd door Antonio Negret
met Scott Eastwood, Ana de Armas en Gaia Weiss

Andrew en Garrett Foster zijn autodieven. De twee broers hebben het plan gevat om naar Frankrijk af te reizen. Daar zijn ze van plan een zeer kostbare Bugatti uit 1937 te stelen. Ze komen echter in aanraking met de lokale crimineel Jacomo Morier. De Bugatti blijkt zijn eigendom te zijn. Morier is behoorlijk verbolgen en de broers ontsnappen ternauwernood aan de dood. Hij stelt ze voor een lastige keuze.

kappeuter (moderator)
Vanaf 29 juni in de bioscoop (Independent Films)

avatar van Zwolle84
Ana de Armas! Waar is de kwijlsmiley als je hem nodig hebt?

avatar van 606
Leuke poster, hoop dat het wat wordt.

Trailer zag er leuk uit! Cast is ook goed dus hier verwacht ik wel wat van

Zo lang geleden dat ik zo'n slechte film heb gezien... Verhaal voorspelbaar en ongeloofwaardig, acteurs die voor een figuranten rol in GTST nog niet zouden voldoen en enige vorm van vermaak is niet te bespeuren.

Nee dit was pure bagger

avatar van @Noorderwijk
Edwins1984 schreef:

Nee dit was pure bagger

Ok, heb er ook geen hoge verwachtingen van na zien trailer, lijkt combi F&F en Gone in 60 secs.,
maar.... 0,5 * vind ik wel erg laag als waardering.
Ik ga het vanavond zien in de sneak en vul dan mijn cijfer in.

avatar van Shinobi
Dit lijkt me een goedkope variant van 'The Fast and the Furious', al zou ik 'm wel willen zien voor Ana de Armas.

avatar van hey_dillon
Dat mensen dit soort smut waarderen is echt vervuiling voor de bioscopen. Dit is een C film die je voor 2.50 bij de lidl krijgt. De 2 hoofdrolspelers hadden na 5 minuten al 3 keer dood moeten gaan. Je kan beter een keer extra naar je schoonmoeder gaan dan hierheen gaan. Oja en dat lekkere wijf.. nou sorry het lijkt allemaal op slap gtst acteerwerk. Doe het jezelf niet aan. Ik heb het gedaan voor jullie. Sneak preview.. ja ik had weg moeten lopen.. boycot!

@Noorderwijk schreef:

maar.... 0,5 * vind ik wel erg laag als waardering.
Ik ga het vanavond zien in de sneak en vul dan mijn cijfer in.

De trailer voorspelde al weinig bijzonders maar het is na mijn mening echt nog vele malen erger. Het is echt bagger van de bovenste plank, kan slechte films op zijn tijd wel waarderen maar deze film... Daar was echt niks goed uit te halen.

Smaken en meningen zijn bij iedereen anders, hoor daarom ook graag wat je er van vond!

avatar van @Noorderwijk
Edwins1984 schreef:

ok, inderdaad slechte film, zo 1.5-2 * maar ik ben niet in slaap gevallen
wel mooie auto's en ik zie dat Eastwood jr. wel meer potentie heeft. rest was idd bagger

Alleen als ik nog een fles Dom Perignon en gratis hoeren ter beschikking gesteld zou krijgen door Pathe zou ik ooit nog eens naar deze WAARDELOZE film gaan. Echt, te slecht voor woorden. Slechtste film die ik ooit in mijn leven heb gezien !.

avatar van Phantasm
Film heeft een trage opbouw, maar daarna vond ik hem toch steeds beter worden, je moet er wel van houden.

avatar van Q Jones
Vind de reacties hier beetje overdreven. Gewoon een lekkere verstand op nul film met mooie auto's en leuke actie scènes. Eastwood Jr vind ik een goede acteur hoop dat hij zijn vader achterna gaat de looks heeft ie want hij is als twee druppels water Clint. Veder klopt er een hele hoop niet aan het verhaal maar kijken we daarvoor deze films. Wat maakt dit zoveel slechter dan de ff reeks. Ik vond het in iedergeval een aardig tussendoortje waar met een minder budget dan de gemiddelde zomer blockbuster toch iets leuks mee is gedaan

avatar van bombario
Niet best. De eerste helft is ronduit zwak. de actiescènes in de tweede helft kunnen er nog wel mee door. Het acteren is beroerd en voor alle onwaarschijnlijkheden heb je aan 10 handen niet genoeg. Een enorm ergerlijke soort-van-seks-scene ook, waarin niet meer dan een knoopje open gaat. Kunnen we die ook weer van het lijstje met clichés afstrepen. Het hoogtepunt zijn de auto's. Die zijn wel waanzinnig mooi!

Q Jones schreef:

Meen je dat allemaal nou ?. Acteerprestaties van VRIJWEL alle acteurs/actrices was zwaar RUK. Die engelsman kan beter op tv produkten van tommy teleshopping aan gaan prijzen, acteren kan hij niet.
Het enige leuke aan deze films waren 1-2 autos, al het andere was slechter dan slecht.
Dit soort films spreekt een groot publiek aan, maak er dan ook wat van ipv zo'n rukfilm ervan te maken.

avatar van Q Jones
Net of de cast van FF zo goed acteert. Ik vind Eastwood echt wel een goede acteur. Hij steelt ook de show in elke scène en heeft een hoog charisma

avatar van mjk87
Soms vraag je je af hoe iemand op een bepaalde plek komt, gewoon omdat iemand aantoont volstrekt ongeschikt is voor die functie. Soms vraag je je dat al jaren af zoals bij Tom Egbers, soms leer je iemand kennen, in dit geval Freddie Thorp. Hij heeft niets wat iemand tot acteur kan maken. Geloofwaardig zijn teksten uitspreken is al lastig, maar bij pogingen tot het spuien van one-liners wordt het gewoon pijnlijk want werkelijk alles slaat dood. Daarnaast heeft hij ook de uitstraling van een kneusje, dus wat blijft er over dan om acteur te worden? Niet dat de rest veel beter is, maar zij irriteren in ieder geval niet en zo'n Eastwood lijkt naast Thorpe haast Oscar-winnend acteerwerk af te leveren.

Matig verhaal verder waar je als kijker ook niet serieus wordt genomen, of zou er werkelijk iemand zijn geweest die dacht dat de overval bij die Duitser met zijn Ferrari was? De locaties zijn aardig, maar niet meer dan dat en de clubmuziek kan ook niet overtuigen. De auto's zijn nog mooi, maar daarvoor kan ik ook wel filmpjes op Youtube kijken. 1,0*.

Zalige film ... beter dan F&F

Ik snap de bijzonder lage scores echt niet goed? Zo'n film bekijk je niet voor het sterke verhaal toch of voor de superieure acteerprestaties?
Wat ik heb gezien zijn enkele mooie dames, wat mooie wagens en een vermakelijk filmpje, niet hoogstaand neen maar wel vermakelijk , ik vond het goed vooruit gaan en dat is nog altijd een vd belangrijkste eigenschappen aan een film, dat het niet saai is.

Beter dan fast and the furious is natuurlijk ook geene waar, daar kan die absoluut niet aantippen en aan need for speed kan die ook niet tippen ze.

Is deze film zijn geld in bv de cinema waard? Dan zeg ik neen, dat nu ook niet maar wel goed om thuis te zien en een leuk avondje te hebben gehad met wat chips/colake derbij .

Begrijpelijk lage score. Een dertien in een dozijn actiefilm. Probeert een beetje mee te liften op het succes van de Fast and Furious reeks: mooie meiden, leuke jongens, ontspannen sfeer en vooral een aantal schitterende auto's. Niettemin lijkt het uiteindelijke resultaat meer op een doorsnee action movie uit de jaren tachtig, en dat kan thans echt niet meer. De schurken in dit verhaal zijn bovendien ook wel erg een karikatuur, en om nou te sympathiseren met een bende autodieven? Voornaamste bezwaar is echter dat er geen relativering is , het is allemaal o zo serieus. Geen grappige momenten, geen zelfspot, te weinig lol die van het doek spat, dat is wat deze Overdrive uiteindelijk echt opbreekt. De rolbezetting bestaat uit onbekende acteurs die voornamelijk ook onbekend zullen blijven. Alleen Ana de Armas(ook in de tweede Blade Runner) heeft toekomstperspectief. Gek genoeg geldt dat m.i. niet voor Eastwood: heeft wel de good looks, en lijkt zowaar wat minder stram te acteren als zijn vader, maar hij mist de uitstraling om boven de middelmaat uit te komen. Wat dat betreft is hij wel op zijn plaats in deze matte bedoeling.

Overbodige Fast and the Furious kloon. Matig acteerwerk en idem special effects.

avatar van Noodless
Na de voorbije oktober horror challenge tijd voor een leuke actiefilm. Althans dat dacht ik. Zo doorsnee als het maar kan en leunt wel heel veel op The Fast and Furious reeks, maar dan de light versie. Niet dat ik die reeks nu hoog in het vaandel draagt, maar in bepaalde films zaten daar wel wat toffe actiescènes in die je hier toch mist. Ook qua cast is het natuurlijk minder. Het grootste euvel is dat de film zich door en door serieus neemt en weinig lol aan te beleven valt. Matige film ! 5/10

avatar van filmkul
Doorsnee actiefilm. Het verhaal is niet bijzonder. De opbouw is verder wel in orde. Het tempo is redelijk met soms wel wat saaie momenten. De actiescenes zijn niet bijzonder en van gemiddeld niveau. Richting het einde wordt de film enigszins spannend, wat we van de rest niet echt kunnen zeggen. Het acteerwerk is zwak. Er is ook weinig chemie tussen de hoofdrolspelers. Visueel ziet de film er verzorgd uit. 2.0/2.5

avatar van missl
Een film zoals er zoveel zijn, veel actie, doorzichtig verhaal en knappe mensen.
Nergens over nadenken dan kijkt het nog wel prima weg, maar goed is het niet.

Onderhoudend.

avatar van mixmaster
Best leuk voor een keer, maar ook weer zo vergeten.
Snelle auto's, mooie vrouwen, knokken, achtervolgingen, het zit er allemaal in.
Toch komt het allemaal wat lauwtjes over, en is de uitwerking niet helemaal goed.

P.S.

wat lijkt die Scott Eastwood veel op zijn vader in zijn jonge jaren zeg !!!

avatar van Brabants
Bekend verhaal in een gelikt vestje. Absoluut geen topper maar doet dus zeker niet onder binnen het genre. Scott Eastwood acteert behoorlijk houterig maar gelukkig draait de film niet om hem. Kostelijk vermaak is het zeker.

avatar van ambrosini
Bekend verhaal en teveel focus op Eastwood.

Geef 2 sterren voor Ana... makker wat een dame