Tangled: Before Ever After (2017)

Alternatieve titel: Rapunzel: Wilde Haren

Animatie / Komedie

geregisseerd door Tom Caulfield en Stephen Sandoval
met de stemmen van Mandy Moore, Zachary Levi en Eden Espinosa

De prinses Rapunzel leert om te gaan met haar beschermende vader en de verantwoordelijkheden die het prinses zijn met zich meebrengen. Ze houdt veel van haar geliefde Eugene. Hij wil graag met haar trouwen, maar Rapunzel ziet dat niet zitten. Ze wil haar leven op haar eigen manier leiden. Samen met haar hofdame begint Rapunzel aan een avontuur.