Lommbock (2017)

Duitsland

geregisseerd door Christian Zübert
met Lucas Gregorowicz, Melanie Winiger en Moritz Bleibtreu

Stefan keerde 15 jaar geleden zijn geboortestad Würzburg de rug toe en wilde eigenlijk zijn droom vervullen om in het Caribisch gebied een bar aan het strand te openen. Maar toen sloeg hij een heel andere weg in, maakte als advocaat carrière en is nu bijna gehuwd met zakenvrouw Yasemin, wiens vader één van de machtigste mannen is in de Verenigde Arabische Emiraten. Alleen de papieren ontbreken, daarom moet Stefan naar Duitsland reizen om deze op te halen. Maar daar ontmoet hij zijn oude vriend Kai.

avatar van Uier
Het vervolg op: Lammbock (2001)

Lammbock heb ik niet gezien, maar dit was een
onverwacht vermakelijke stonerfilm van onze oosterburen. Schijnbaar hebben Duitsers toch humor.

avatar van Pazmaster
Vrij clichématige komedie over 2 oude vrienden die tijdens hun weerzien terugvallen in hun oude gewoonte, blowen. Voorspelbaar ook, al snel heb je door hoe het ongeveer gaat eindigen. Er zitten wel enkele grapigge scènes in maar écht hilarisch wordt het helaas niet, het is voornamelijk wat aan de flauwe kant.

avatar van 93.9
Ongegeneerd is ook wel eens lollig

Geen moment verveeld met deze film. Leuke humor en kijkt lekker weg.
Alles wat je van een gemiddelde komedie mag verwachten zit er wel in.