Black Water (2018)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Pasha Patriki
met Jean-Claude Van Damme, Dolph Lundgren en Patrick Kilpatrick

Undercoveragent Scott Wheeler wordt op een dag wakker en blijkt gevangen gehouden te worden door de CIA op een geheime locatie. Hij zal moeten proberen om te ontsnappen. Maar naast het feit dat hij een plan moet bedenken hoe te ontsnappen, heeft hij nog een probleem: hij blijkt gevangen te zitten diep onder water in een nucleaire onderzeeër.

Action02 schreef:
Mensen die deze film niks aan vinden. Deze film verdient minimaal 3 sterren.
uhmm nee ?

Lang niet zo'n slechte film met deze twee oudgedienden.
Ze doen het voor hun leeftijd nog redelijk goed vind ik.
Het verhaal is er eentje van 13 in een dozijn, maar het is wel vermakelijk.
Heb me er alleszins niet met verveeld.

avatar van knusse stoel
xaid schreef:
uhmm nee ?

Geen advies aannemen van een deskundige op het gebied van de cinema?
Hij kijkt wel 4 films gemiddeld per jaar en dan neem je zijn advies niet serieus?
Je hebt wel lef "xaid"!

knusse stoel schreef:

Geen advies aannemen van een deskundige op het gebied van de cinema?
Je hebt wel lef "xaid"!
tjah ergens heb je wel gelijk hij is wel action02 natuurlijk die moet gewoon wel verstand hebben van aktiefilms my bad

avatar van JanLo
xaid schreef:
Oei, dus als je geen verstand van films hebt dan kun je aan het eind niet zeggen of je een film leuk vindt of niet. Volgens mij moet je je verstand juist wat vaker laten vervangen voor gevoel. Ik heb namelijk net zo vaak wat aan iemands mening die 4 films per jaar kijkt, dan aan mensen die 4 films per dag kijken.

JanLo schreef:
goedzo! ??

avatar van FunkStarr
2.5* vanwege Jean 'Kloot'. In het begin nog wel aardig maar halverwege kakt alles iets in en gaat het al nergens meer over. Dolph zit op de schare momentjes dat hij in beeld komt met een grote grijns op zijn gezicht, terwijl zijn situatie best serieus is. Het lijkt wel of hij zijn rol dan ook niet al te serieus neemt, en wat maakt het ook uit. Jammer dat de film het niveau van het begin niet kan vasthouden en het acteerwerk van de mooie dame is om te janken, net als zo'n beetje het grootste gedeelte van de cast.

avatar van Capablanca
Doorsnee thriller met de gebruikelijke ingrediënten, ook de leuke jonge dame met paardestaart ontbreekt niet als assistente. Het decor zou overal kunnen zijn, behalve op een onderzeeër.

avatar van Timothyvdmeer
Zonde van de tijd

avatar van Movie Jim
Tja wat kan ik over deze film schrijven?
Zelf ben nooit een groot fan geweest
van Dolph Lundgren als acteur.
Van Jean-Claude van Damme
wel een redelijk groot fan,
maar heb van JCVD meer
zijn oude films gezien uit de jaren 90 en begin jaren 2000.
Ik geef hem een 2,0 omdat ik de film toch redelijk vond
en omdat JCVD erin zit blijft een redelijke acteur!.
In deze film was ik mij kapot verschrokken
wat zag van Damme er slecht uit vond ik persoonlijk
compleet verrimpeld zullen we maar voorzichtig zeggen
Maar er zat toch wel veel vaart in de film
en om een avond mee om te krijgen waarom niet?

avatar van Peter Pan
Erg matige film.
Niet echt een origineel verhaal, beetje gepikt van Escape Plan, Under Siege en nog vast wel wat.

Van Damme was ooit een groot acteur in dikke actie films, maar net als ook Steven Seagal maakt ook JCVD nu steeds meer ongeloofwaardige matige films.

De martial arts waar hij om bekend stond en de spierballen van Dolph Lundgren waren niet echt terug te vinden in deze film.

De grote "bijrollen acteur" Dolph Lundgren (groot op de poster afgebeeld), speelt hier wel een hele kleine bijrol net als "the Sandman" Patrick Kilpatrick. Als hier 2 andere acteurs voor stonden, was de film exact het zelfde.

Jammer.

Jezus wat slecht. Ondanks dat ik vind dat je de meeste actie films (vooral die met JCVD of Jason Statham) met een korreltje zout moet nemen, vond ik dit echt onwijs slecht. Daar waar ik me normaal gesproken prima vermaak met zo'n actiefilm, had ik bij deze de grootste irritaties betreft het acteerwerk.
Gooi er 2 typische Amerikaanse dozen in (overgeacteerd, talentloos, nep, opgespoten lippen, zonnebankhuid en neppe jetsers) en gooi er typische Amerikaanse annabooltjes in (breed, gespierd, belabberd acteerwerk) en je hebt bij mij al een onvoldoende.
Echt vreselijk. Voorspelbaar, slecht geacteerd en slecht verhaal. Gaat helemaal nergens over.

JCVD krijgt van mij die 2 sterren.

Een echte schande! Jcvd, shame on you!!

avatar van Metalfist
Van Damme, Lundgren en een duikboot

Eigenlijk is het toch gek hoe weinig marketing een film tegenwoordig nog krijgt. Ja, de grote namen zoals bijvoorbeeld de nieuwe James Bond krijgen nog een flink marketingbudget maar deze Black Water is me twee jaar geleden compleet ontgaan. Dit terwijl het de eerste keer is sinds de Universal franchise dat Jean-Claude Van Damme en Dolph Lundgren terug samen in een film te zien zijn (de Expendables reeks even buiten beschouwing gelaten) en dan krijg je nog Patrick Kilpatrick (Sandman uit Death Warrant!) in een kleine bijrol te zien.. In de jaren '90 had dit een heuse kaskraker geweest.

En daar zit dan ook meteen het probleem natuurlijk, we zitten al een tijdje niet meer in die glorieuze jaren '90 en onze actiehelden zijn dan ook flink ouder geworden. De opening met Wheeler en Ballard is gewoon pijnlijk om te zien (Van Damme zou bijna haar grootvader kunnen zijn bij wijze van spreken) maar verder is dit best nog wel een vermakelijk filmpje. Het idee van een geheime gevangenis in een duikboot is best nog origineel en biedt nog genoeg ruimte voor een aantal leuke scènes maar regisseur Pasha Patriki maakt de fout om te lang stil te staan bij het plotje rond die USB drive en bijhorende dongle. Met uitzondering van een update van de technologie is dat een plotlijn die we al talloze keren hebben gezien en Patriki en de zijnen weten er weinig vernieuwing in te brengen. Daardoor hapert de film halverwege ook wat en had er gewoon een kwartiertje oeverloos gezwets geknipt mogen worden. De verplichte twist met Ballard die dan toch nog blijkt te leven is wat voorspelbaar - ik vond het al zo vreemd dat je haar niet echt door het hoofd geschoten zag worden, de film is voor de rest toch redelijk visueel - maar kom, meer moet je dan ook niet van dit soort films verwachten.

Je kijkt het toch vooral voor de actie en hoewel Van Damme (en Lundgren) eigenlijk wat te oud zijn, blijven ze nog altijd wel hun uitstraling hebben. Ik ben wel een tikkeltje teleurgesteld in de hoeveelheid screentime van Lundgren, die zit denk ik hoop en al 20 minuten in de film en lijkt dit meer als een soort van vriendendienst gedaan te hebben, maar het duo is en blijft nog altijd beter dan de nieuwe actiehelden. Jasmine Waltz en Aaron O'Connell hebben werkelijk nul komma nul uitstraling en ook zo'n Aleksander Vayshelboym als Kingsley is hilarisch slecht. Gelukkig straalt Patrick Kilpatrick nog wel het nodige bad-ass gehalte uit en krijg je zowaar nog een tweede Van Damme te zien: Kris Van Damme (oudste zoon van) als Kagan, de handlanger van Rhodes. Zowat de enige van heel het groepje soldaten die toch nog iet of wat charisma heeft. Die Rhodes wordt gespeeld door een vermakelijke Al Sapienza trouwens waardoor het toch vooral de oude garde is die het in deze film doet.

Zonde eigenlijk dat er precies nog altijd geen nieuwe generatie actiehelden lijkt te zijn opgestaan. Het blijven toch vooral de oude mannen die dit soort films nog enige aantrekkingskracht bezorgen, want laat ik eerlijk zijn: mocht dit niet met Van Damme en/of Lundgren zijn geweest.. Ik had hier waarschijnlijk ook niet aan begonnen.. Patriki lijkt zich verder vooral bezig te houden met andere takken van films en niet noodzakelijk met regisseren. Zijn debuut is niet noodzakelijk slecht maar misschien komt hij als Cinematographer beter tot zijn recht.

avatar van knusse stoel
Precies wat je verwacht, actie, actie en nog eens actie.
Ook precies waar ik zin aan had en dan heb je met deze film een goeie.
Een 7-.