Black Water (2018)

Verenigde Staten / Canada
Actie

geregisseerd door Pasha Patriki
met Jean-Claude Van Damme, Dolph Lundgren en Patrick Kilpatrick

Een undercoveragent wordt op een dag wakker en blijkt gevangen gehouden te worden door de CIA op een geheime locatie. Hij zal moeten proberen om te ontsnappen. Maar naast het feit dat hij een plan moet bedenken hoe te ontsnappen heeft hij nog een probleem: hij blijkt gevangen te zitten diep onder water in een nucleaire onderzeeër.

Nieuwe release is 15 juni

avatar van Killerkip
FunkStarr schreef:
Van Damme ziet er ook erg slecht uit weer, die rimpels!

Duh, dat heet ouder worden. Gelukkig gaan we niet allemaal aan de botox

avatar van deRappe
Een wazig, schemerig, langdradig en slap niemendalletje! Had me d'r best veel van voorgesteld, maar eigenlijk een drama om naar te kijken...

avatar van Proeneke
Zjaan Coke ven Demm en Dolph in een soort 'laten we ook nog es wat doen, voor een paar pegels' guantanamo duikboot aktie film.
Dunne boel allemaal, terend op de glorie dagen. Alleen kijken indien fan of rimpelteller.

Volgende productie : Deathrollator 3000.

avatar van FunkStarr
Killerkip schreef:

Duh, dat heet ouder worden. Gelukkig gaan we niet allemaal aan de botox

Haha ja dat is ook zo maar ik doelde niet echt op zijn leeftijd (misschien door het woord rimpels) maar vind hem er gewoon slecht uitzien, niet eens zo zeer door ouderdom (ook dat speelt natuurlijk een rol) maar ik denk dat het in zijn geval ook met zijn drugsgebruik/levensstijl te maken heeft. Hij is gelukkig ook maar een mens. Ik vraag me af of hij botox gebruikt het zou me niks verbazen.

avatar van Proeneke
FunkStarr schreef:

Botox denk ik niet zozeer dan zou t wat strakker staan allemaal, dan zag t er ws nog erger uit. Ik denk dat Zjaan niet van de poejer kan afblijven, ook al zegt ie dat ie nu clean is.

avatar van DiDa
Eindelijk weer eens een dtv actiefilm met Van Damme (en Lundgren) die niet goedkoop oogt, met leuke actie en goede acteurs.
Ik heb me prima vermaakt!

Verwacht alleen geen martial arts van Van Damme. Dat zou ook niet realistisch zijn in een duikboot en past ook niet bij het verhaal.

Beetje op hetzelfde niveau als het matige Pound of Flesh, maar wel beter dan Kill'em all. Dat was echt een miskleun.

Verder kun je je verbazen over constant rondvliegende kogels op een onderzeeër (!). Complete schietarsenalen worden letterlijk uit de kast getrokken. Erg subtiel....

Wat dat betreft had wat meer hand to hand combat juist NIET misstaan in deze prent.

Wie laat deze mensen films produceren? Waarom?

avatar van schumacher
Vermakelijke film, ik heb mij niet zitten vervelen.
Het enige wat je je kan afvragen is dat ze zoveel schieten met zware wapens en geen gatje te bespeuren in de duikboot .
Het is film , laten we het daarbij houden.

schumacher schreef:
Vermakelijke film, ik heb mij niet zitten vervelen.
Het is film , laten we het daarbij houden.

Het is natuurlijk wel een special duikboot hè.......hij is dan wel van de CIA

avatar van DreamTech
Wat een drama weer een typische Jean Klote film !

avatar van boemboem27
buiten de grote hoeveelheid ongeloofwaardigheden zoals vele schietpartijen in een onderzeeër etc.etc
moet je maar zo denken tis maar een film.
en achteraf toch niet zo slecht... heb me best vermaakt.
einde is toch ook wel weer verrassend.
klein rolletje van Dolph Lundgren maar staat toch wel erg groots op de filmposter.
toch wel weer leuk om beide weer in actie te zien..

Niet bepaald een goede film, maar eerlijk is eerlijk: beide gewezen actiesterren hebben ook wel eens slechter werk afgeleverd. Van zeer gemiddeld niveau, iets meer relativerende humor in plaats van het zoveelste schietgevecht had niet misttaan. Logica is soms ver te zoeken, een enkele verrassende wending te veel ook, maar voor wie film kijken gelijk is aan verstand op nul zetten en een harde actiethriller hersenloos ondergaan is dit best te doen. Wel gemiste kans dat er zo slecht gebruikt is gemaakt van de setting in een duikboot. Normaal levert een film op die locatie altijd wel iets bijzonders op omdat makers de mogelijkheid tot extra spanningselementen dan goed weten uit te buiten, maar deze Black Water had zich net zo goed in een andere afgesloten ruimte mogen afspelen. Moet zeggen dat die andere actieveteraan op retour, Steven Seagal, destijds met zijn Under Siege echt een duikbootfilmpje had afgeleverd die een paar klassen beter was, dus ben je op zoek naar het betere werk dat zou ik, desnoods voor een tweede keer, naar die film kijken.

avatar van Lennert
coumi schreef:

Under Siege speelt zich af op een normaal schip, geen duikboot. Submerged speelt zich wel af op een duikboot, maar dan is deze film toch echt beter

avatar van Alexander1900
Heeft JCVD een grote rol? Als dat niet zo is, hoef ik de film niet te kopen.

Alexander1900 schreef:
Heeft JCVD een grote rol? Als dat niet zo is, hoef ik de film niet te kopen.

Ja, van Damme heeft echt de hoofdrol. Lundgren zit er niet zoveel in.

avatar van Lennert
Leuke film met zijn minpunten. Had iets meer vuistgevechten mogen hebben boven de vele schietpartijen, maar ik heb me best vermaakt. Lundgren zit er niet teveel in, maar op het moment dat hij en JC samen zijn, zie je duidelijk dat ze er samen lol in hebben. De rest van de cast is helaas niet altijd even sterk, maar JC en Dolph doen het in ieder geval prima. De actiescene in het begin van de film mocht er daarnaast helemaal zijn. Duurt allemaal echter iets te lang en binnen de achtergrond van de duikboot oogt het geheel wat saai, maar ik heb me best vermaakt.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Ras-B
Heb mij prima vermaakt met Black Water. Prima actiefilm met Jean Claude van Damme. Bijrollen voor Dolp Lundgren, Kris van Damme en Patrick Kilpatrick. Had iets meer hand to handcombat verwacht. 3,5 sterren voor deze actiefilm. Nu is het wachten op The Bouncer (a.k.a. Lukas)

avatar van m1chel
In 1992 liep het bioscooppubliek behoorlijk warm voor de eerste samenwerking van actiehelden Jean-Claude van Damme en Dolph Lundgren in Universal Soldiers. De twee waren op het hoogtepunt van hun roem. Ruim vijfentwintig jaar later maken de twee nog geregeld films, al betreft het hier vooral matige b-films welke direct op dvd verschijnen. Dit geldt ook voor Black Water, wat alweer de vijfde samenwerking van de heren is. Toch zie je dit amper aan de film af. Het is een typische verstand op nul film geworden, waar het aan een flinke dosis actie dan ook niet ontbreekt. De heren zijn het dan ook duidelijk nog niet verleerd, waarbij ze hier nog maar eens laten zien dat ze wel degelijk een fatsoenlijke en zeer vermakelijke film kunnen afleveren tegen een beperkt budget. Het enige waar je wel rekening mee dient te houden is dat Lundgren amper een kwartier in de film te zien is, dit waar het artwork van de release toch de indruk wekt dat zijn aandeel een stuk groter is.

Het verhaal biedt weinig nieuws onder de zon. Ex-CIA agent krijgt gevoelige informatie in zijn bezit en wordt vervolgens opgejaagd door diezelfde CIA. Wat volgt moet je met een flinke korrel zout nemen, want eigenlijk mist elke vorm van geloofwaardigheid, laat staan realisme. Toch is de film erg vermakelijk en kijkt deze heerlijk weg. Zo bevat de film een flink aantal vecht scènes. Hierbij valt overigens wel op dat “The Muscles from Brussels” aardig op leeftijd begint te raken. Verwacht dan ook geen sierlijke draaikicks, maar lekker ouderwetse knokpartijen. Daarnaast zien we vele kogelregens. Dat dit gebeurt aan boord van een nucleaire onderzeeër is een van die dingen waar je even doorheen moet prikken. De azijnpissers onder ons zouden de film hierom wellicht afserveren, maar hiervoor biedt de film teveel vermaak.

Wat wel soms stoort zijn enerzijds de matige acteerprestaties van de cast en anderzijds schietpartijen waarbij de vijanden hun magazijn leeg schiet, maar niets weten te raken. Nu zien we dit wel vaker, maar het is wel erg cliché als de good guy met het eerste de beste schot raak schiet. Maar goed, het is op dit soort momenten dat je weer even beseft dat je feitelijk met een b-film te maken hebt. Gelukkig zijn dit eigenlijk de enige smetjes op de film, die naar het einde toe zowaar zelfs nog voor een redelijk verrassende twist weet te zorgen. Dat de deur hierbij wagenwijd open wordt gezet voor een vervolg is dan ook niet eens zo erg, mits deze goed uitgewerkt wordt natuurlijk. Al met al genomen is de film dan ook absoluut een kijkbeurt waard, want waar je het misschien niet zou verwachten is de film zeer vermakelijk geworden met onderhoudend verhaal en vele zeer vermakelijke actiescènes.

Black Water is een verrassend leuke guilty pleasure! Natuurlijk moet je hierbij niet op de geloofwaardigheid letten, maar voor de fans is het leuk om actiehelden Jean-Claude van Damme en Dolph Lundgren weer eens samen in een film te zien. Fans van de Zweedse acteur moeten echter wel even in acht nemen dat zijn aandeel in de film beperkt is. De film mag wellicht het stempel van b-film opgeplakt hebben gekregen, maar eigenlijk doet de film weinig onder voor veel van zijn een stuk duurdere genregenoten. Het maakt Black Water uitermate geschikt als luchtig vermaak, waarbij je soms ongetwijfeld even de wenkbrauwen zult fronsen, maar dit de film ook zo weer zal vergeven.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, vond hem wel goed, maar ook weer niet dat je zegt van een geweldige actiefilm.
Ik miste iets in de film, misschien is het de locatie die nogal saai is een onderzeeboot.
Dolph Lundgren heeft maar een kleine rol en de actie in deze film was wel goed, veel schietpartijen, net iets te weinig gechten.
Soms wat verrassende wendingen in de film die je niet verwacht, vooral het einde.
Al met wel 3 sterren want hij was wel vermakelijk, maar meer ook niet.

avatar van Action02
Mensen die deze film niks aan vinden. Misschien is dit niet jullie genre. Deze film verdient minimaal 3 sterren. Oke een klein minpunt. Locatie is minder en iets te donker.

avatar van TronMan
Wat meer afwisseling qua decor was wenselijk geweest. Lundgren laat zich ook te weinig zien. Jean-Claude zit er gelukkig wel vol op in.(ook met z'n echte zoon) De (schiet) actie is best aardig. De eerste dame ook Leuk om een keer te zien , maar had er toch wat meer van verwacht.

avatar van Gang_Star
Degelijke van Damme film. Gelukkig een stuk beter dan het tegenvallende Kill'em All. Terwijl van Damme een degelijke rol speelt in de film die draait om een onderzeeër, is het jammer dat Dolph Lundgren een kleine maar vooral tegenvallende bijrol heeft. Lundgren komt weinig in de film voor en vooral bij de actiescènes is hij helaas amper betrokken. Die actiescènes zijn overigens degelijk. Echter veel van hetzelfde, waardoor de kogels in het rondvliegen terwijl de geloofwaardigheid flink op de proef wordt gesteld. Maar ach... in film kan alles en hoe dan ook, ik heb me redelijk vermaakt.

avatar van thoyouknow1980
Spannende actiefilm
Met een toffe locatie,en een spannend plot.
Ondanks hun ouwe leeftijd doen de ouwe twee zeebonken Van Damme en Lundgren het goed.
Er zit ook lekker veel actie in,voor mij dus een topper

avatar van Brabants
Jean-Claude Van Damme en Dolph Lundgren hebben naam gemaakt met spetterende actie waarbij ze hun spierballen mochten tonen. Wanneer de leeftijd het een en ander wat minder mogelijk maakt, dan laat hun acteerwerk toch te wensen na. Wat er dan over blijft is mijns inziens niet genoeg om dit soort films acceptabel aan de man te brengen. Dit neemt niet weg dat hun rol op latere leeftijd kansloos is, maar laat het dan wel bij actie en ga geen diepte zoeken of ergens proberen een verhaal neer te zetten.

avatar van cor1946
Een redelijke film. Het speel van Van Damme en Lundgren was redelijk, het verhaal matig. De acties waren oke.

Toffe no thinking film

avatar van Elchapo
Jan kloot van dam wordt een dagje ouder maar zijn films zijn best nog wel te pruimen wanneer je het verstand 90 min. Op nul zet.3 stars.