• 8.349.571 stemmen

From Straight A's to XXX (2017)

Drama | 87 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Vanessa Parise

Met onder meer: Haley Pullos, Judd Nelson en Imali Perera

Plot From Straight A's to XXX

"Inspired by a true story"

Miriam is niet meer in staat haar schoolgeld te betalen. Ze realiseert zich dat ze geld moet gaan verdienen en besluit mee te spelen in pornofilms. Miriam gaat aan de slag onder het pseudoniem "Belle Knox". Ze begint met het leiden van een dubbelleven, en liegt tegen haar vrienden en familie. Toch beginnen er geruchten te ontstaan over wat Miriam doet en na een tijdje loopt de hele situatie vreselijk uit de hand. Miriam krijgt vervelende reacties en wordt geconfronteerd met online-aanvallen. Miriam besluit terug te vechten en zoekt contact met de media.

imageimage

BBarbie

Matige film, losjes gebaseerd op de wijze waarop Miriam Weeks, studente aan Duke University, in de porno-industrie belandde om haar studie te betalen. De film kleurt keurig binnen de lijntjes van een televisiefilm en is daarmee minder spannend dan de titel suggereert.

avatar van mikey

mikey

BBarbie schreef:

minder spannend dan de titel suggereert.

bummer!

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

hahaha...die titel is wel meesterlijk.

Muhahha, die titel en cover maken het al de moeite waard.

-edit- whut? het is ook nog een waargebeurd verhaal? hahaha. Ik moet deze zien.

avatar van mikey

mikey

Ik ken het verhaal dankzij een verschrikkelijke doc op netflix.

vergeten hoe die heette.

Gewoon een meisje die haar universiteit betaalde met de industrie.

edit: Hot Girls Wanted (2015)

Het moeilijke ervan zou dan zijn dat zij niet een laaggeschoold persoon bleek maar hoog opgeleid. Jaa ook die doen aan porno.

avatar van jordorientje

jordorientje

Donkerwoud schreef:

hahaha...die titel is wel meesterlijk.

Haha grappig, kom ik je hier weer tegen. Wederom bij zo'n film. Zat ik er gister toch niet naast

Maar ik hou verder wijselijk m'n mond, voordat dit ook weer helemaal uit z'n verband wordt getrokken.

avatar van jordorientje

jordorientje

Tja wat kun je nou over deze film zeggen? Feit dat ie maar 6 meningen heeft, zegt al genoeg denk ik haha.

Ik vind het een bizarre film. Voelt alsof je medelijden moet krijgen met een porno actrice? Sorry hoor, maar er zijn toch meerdere wegen die naar Rome leiden. En meerdere scholen die die opleiding aanbieden. Ze kiest ook wel echt de duurste uit ?

Bovendien kiezen alle porno actrices er zelf voor, dus deze hele film was echt zwaar overdreven en te gemaakt om medelijden te creëeren. Dan kun je ook net zo goed medelijden hebben met een drugsdealer toch?

Vond het echt 3x niks en kreeg hetzelfde gevoel als bij de film "Captive" waarbij je medelijden moest krijgen voor een moordenaar. Nope.

BBarbie

jordorientje schreef:

(...) Voelt alsof je medelijden moet krijgen met een porno actrice? (...)

Dat gevoel kreeg ik totaal niet. Ik vond de film nogal afstandelijk. Wat meer emotie had van mij best gemogen.

Natuurlijk zijn pornoactrices zelf verantwoordelijk voor hun keuzes als ze die vrijwillig maken. Maar wie ben ik om daarover te oordelen?

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

jordorientje schreef:

Want ik mag nu ook een woordgrap in de titel niet grappig vinden? Overigens heb jij de film gezien en ik niet, dus ik snap je punt ook niet helemaal.