Deep Water (2016)

Australië
Misdaad
220 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Kym Goldsworthy
met Noah Taylor, Yael Stone en Jeremy Lindsay Taylor

Wanneer het verminkte lijk van een jongeman wordt gevonden in een appartement aan het strand in Bondi, worden Tori Lustigman en Nick Manning op de zaak gezet. Is dit een brutale moord, is er een overval misgegaan, of is het een homohaat-misdaad? Zodra andere rituele moorden plaatsvinden, ontdekken de speurders dat de moordenaar gebruikt maakt van de app 'THRUSTR' om zijn slachtoffers te volgen. Elke lokale gebruiker van deze app is nu in gevaar en het wordt een race tegen de klok om de seriemoordenaar te vangen voordat hij opnieuw toeslaat.

avatar van orko82
Redelijk spelende hoofdrolspelers, al is vrouwelijke agent af en toe tikkeltje irritant en te "gespeeld" driftig. Verhaal en uitwerking is na 2 afleveringen weinig meer verrassend. Je krijgt op het eind wel een beetje het gevoel dat alle Australische mannen in de jaren 80/90 homo geweest zijn. Goedmakertje: veel mooie beelden van de Australische kustlijn.

avatar van keukenzout
Oke ik had een beetje moeite om haar los te zien van oitnb en ik keek dit na Top of the lake wat ik echt perfect vond, dus 3,5 *.