Golden Exits (2017)

geregisseerd door Alex Ross Perry
met Emily Browning, Analeigh Tipton en Chloë Sevigny

Nick heeft zich gesetteld in een veilige omgeving van Brooklyn, waar hij hard werkt aan een archief voor zijn schoonvader. Al snel arriveert de twintiger Naomi uit Australië om Nick te helpen. Ze heeft geen kennissen in de stad buiten een losse familieband met Buddy, een muziekproducent die in dezelfde buurt woont. In de paar maanden die ze besteedt in de buurt van Nick, Buddy en hun families verstoort haar aanwezigheid de onaangename balans die de twee huishoudens samen houdt.

avatar van Pazmaster
Er wordt wel redelijk gespeeld maar het verhaal vond ik wat aan de saaie kant. Soms lijkt het een beetje op te leven maar al snel valt het dan weer terug in het oude patroon. Een wat sombere praatfilm waarin eigenlijk niet veel gebeurd. Geen voldoende.

avatar van Onceuponanytime
Het verhaal zoekt zijn evenwicht op een eentonig, saai draadje en moet het vooral hebben van zijn conversaties. Geen fan van dergelijke films, de trailer lokte mij helaas tot een 'kijkpoging'...

Aardige film over een archivaris een jonge, buitenlandse assistente inhuurt vanwege een klus. Een kleine, simpele, dialoog gedreven film over familiebanden, relaties en vast zitten in de sleur van je eigen leven. Soms een beetje saai, maar de film heeft een aangenaam en rustig tempo (ook de soundtrack draagt hier aan bij).

avatar van Arnie
Verdient veel meer aandacht. Zeer intelligente, subtiele, verfrissende indiefilm.

avatar van John Milton
Arnie schreef:
Aan de hand van de trailer zeg ik: je hebt gelijk.

Ik ga hem kijken!