Arsenal (2017)

1,43

Thriller

geregisseerd door Steven C. Miller
met Adrian Grenier, John Cusack en Nicolas Cage

De gebroeders Lindel, Mikey en JP, hebben tijdens hun jeugd alleen op elkaar kunnen vertrouwen. Nu ze volwassen zijn heeft JP succes geboekt als eigenaar van een bouwbedrijf, terwijl Mikey verwikkeld is in het leven van de kleine criminaliteit. Als Mikey wordt ontvoerd, en vastgehouden voor losgeld door de meedogenloze misdaadbaas Eddie King, wendt JP zich tot de oude vriend van de broers, detective Sal. Om zijn broer te redden moet JP alles op het spel zetten tegen een meedogenloze groep gangsters.

• vanaf donderdag 16 maart te huur
  • vanaf donderdag 16 maart te koop op dvd en blu-ray

12 BERICHTEN 4 MENINGEN

geplaatst: 19 december 2016, 10:29 uur [permalink]
LOL, Cage ziet er weer fraai uit.

avatar van tattoobob

geplaatst: 8 januari, 15:24 uur [permalink]
Overslaan dacht ik zo....

avatar van parcivalis
geplaatst: 9 januari, 17:32 uur [permalink]
Low budget straatgeweld van 2649936578 in een dozijn

avatar van badfans69
geplaatst: 9 januari, 17:56 uur [permalink]
Niet een B film, maar nog minder...
rammelend script. de personages worden weinig uitgediepd.

avatar van Left4Dead

geplaatst: 17 januari, 18:20 uur [permalink]
John Cusack en Nicolas Cage, waaaaar zijn ze mee bezig?

avatar van Marvinleeaday
geplaatst: 19 januari, 17:30 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik had moeten luisteren naar bovenstaande berichten. Was echt heel slecht met een slecht script en nutteloze subplotjes, ineens is er een broer van Eddie en die is ook zo weer weg en meer van dat soort dingen.

avatar van IH88
geplaatst: 21 januari, 12:32 uur [permalink]
Arsenal

Oef, waar zijn Cusack en Cage mee bezig? Ongelooflijk slechte film waar werkelijk niets positiefs over te zeggen valt. Het ontbreekt de film aan van alles, maar het ergste is nog dat zulke acteurs zich verlagen tot dit soort rotzooi. Cage was ooit m’n favoriete acteur, dus dat doet best wel een beetje pijn. Snel vergeten en hopen op betere tijden.

geplaatst: 25 januari, 21:16 uur [permalink]
Volgens mij de derde keer, na Con Air en The Frozen ground, dat Cage en Cusack samen in een film zitten. Waarschijnlijk hebben beide heren naast een vriendschap en een verzameling torenhoge schulden die dringend afbetaald moeten worden, ook een voorliefde voor slechte scripts ontwikkeld, want dit prutswerk sluit naadloos aan bij hetgeen ze de laatste jaren hebben gefabriceerd.
De twee sterren hebben trouwens slechtst een bijrol in deze film, die als voornaamste troef mikt op de broederliefde van de eigenlijke hoofdrolspelers Grenier en Schaech.
Ongelooflijk slecht in elkaar gezet, en daardoor totaal oninteressant. Cage maakt zich weer schuldig aan pijnlijke overacting, zijn uiterlijk in deze Arsenal is overigens nog lachwekkender. Tegen het eind, als je dan tenminste nog wakker bent, krijgen we nog een heus 3d vuurgevecht in slow motion.... Sam Peckinpah en John Woo zijn er niets bij. 😉
Ach, misschien zijn we als kijker wel zelf schuldig aan dit fiasco want we blijven maar kijken en tegen beter weten in hopen als met name Cage weer een film uitbrengt. USS Indianapolis here we come! 😜

avatar van ikkegoemikke
geplaatst: 31 januari, 07:25 uur [permalink]
“Oh, you think we’re even you and I?
I know of way we can both earn what we deserve.”

Nicolas Cage is gekend voor zijn eigenzinnige keuze qua films de laatste jaren. Zijn carrière kent de nodige ups en downs de laatste jaren waardoor de meningen over zijn acteertalent in de wereld van filmliefhebbers redelijk verdeeld zijn. Zijn vertolking als Eddie King, een manisch, coke snuivend, agressief onderwereldfiguur die er tevens niet voor terugdeinst om tegenstanders keihard aan te pakken, is een uitzonderingsgeval. Op het eerste zicht is het een niet zo denderende acteerprestatie die hij levert en neigt het eerder naar het lachwekkende. Een cartoonesk uitziend personage wiens woede-uitbarstingen en neurotisch gedrag zo overdreven overkomt. Op het eerste gezicht lijkt hij wel een persiflage op Tony Clifton (een Andy Kaufman typetje) met zijn van slechte smaak getuigende haartooi, walrus-achtige snor en opgeplakte nep neus. Zet hem een oversized zonnebril op zijn namaakneus en je zou zweren dat Roy Orbinson in beeld komt. Maar tezelfdertijd vond ik hem weergaloos. Met andere woorden, je kan Cage’s acteerwerk moeilijk definiëren als zijnde erbarmelijk slecht of meesterlijk briljant.

Spijtig genoeg is dat niet voldoende om “Arsenal” in totaliteit te beoordelen als een uitstekende film. Het verhaal op zijn eigen is niet echt schitterend of vernieuwend te noemen. Om eerlijk te zijn is het grotendeels saai en inhoudsloos. De hoofdpersonages die eigenlijk de hele film dragen, met Cage in de achtergrond fungerend als accessoire om de spanning te laten opflakkeren door middel van bloederige en hoogst agressieve in slow motion uitgevoerde scenes, zijn JP (Adrian Grenier) en Mikey (Johnathon Schaech). Het begin laat de twee zien in hun jeugdjaren. Een niet zo rooskleurig beeld van twee toekomstloze tieners die hun tijd spenderen door rond te hangen in een speelhal, omdat het thuis niet bepaald gezellig is om te vertoeven. Als Mikey op een dag thuiskomt en een schokkende ontdekking doet, is dit het moment waarop de broers hun pad tegengestelde richtingen inslaat. Als volwassenen uit zich dat dan ook. JP is diegene die het eerlijke pad is ingeslagen en is de eigenaar van een goedlopend bouwbedrijf. Mikey daarentegen heeft de kant van Eddie King verkozen en eindigt dan ook als crimineel. Na beroofd te zijn van waardevolle drugs en geconfronteerd te worden met de schuld die hij nog heeft bij Eddie, komt deze laatste af met een meesterlijk plan om de schuld kwijt te schelden. Dat de doodeerlijke broer hierbij alles uit de kast moet halen om Mikey te redden, is de hele opzet van de film.

De hele film draait dus rond de loyaliteit tussen de twee broers. Ook al is Mikey een loser wiens leven een aaneenschakeling is van foute beslissingen nemen en criminaliteit, toch blijft JP hem trouw en gaat hij tot het uiterste om hem te bevrijden. En dit met behulp van een soortement undercover agent, Sal gespeeld door John Cusack voorzien van bandana en e-cig, wiens enige rol in de film is JP de nodige aanwijzingen te geven om de verantwoordelijken te kunnen opsporen. Echt fascinerend kan je het niet noemen. En het initiatief om dan de film vol te stouwen met bloederige, rauwe gewelddadige scenes waarbij het bloed rijkelijk vloeit uit de aangebrachte verwondingen van het slachtoffer, zorgt er ook niet voor dat ”Arsenal” naar een aanvaardbaar niveau stijgt. En mag ik dan ook nog de sportliefhebbers eventjes inlichten. De film heeft ook niks te maken met de befaamde voetbalploeg.

Uiteindelijk is “Arsenal” niet de thriller geworden wat het beoogde. Daarvoor was het verhaal te simplistisch, het geweld te buitensporig en de personages te eenzijdig en ongeïnspireerd. Raar maar waar, het enige lichtpuntje in deze film is de exorbitante en geschifte rol die Cage hier speelt. Normaal gezien is het falen van een film te wijten aan het falen van Cage’s bijdrage. Het is een in mijn ogen low-budget film waaraan nogal klinkende namen hun medewerking verleend hebben. Weeral een bewijs dat dit geen garantie is voor een uitstekend resultaat. Het meest opvallende feit nog in deze film. Ondanks dat er 23 jaar voorbijgingen en de twee broers uitgroeiden tot volwassen mannen met grijzend haar en stoppelbaard, bleef het uiterlijk van Eddie King bewonderenswaardig hetzelfde. Blijkbaar heeft het snuiven van geestverruimende middelen, een conserverend effect.

geplaatst: 4 februari, 02:18 uur [permalink]
Echt heel fout!!
Ruk film on a budget

avatar van DiDa

geplaatst: 14 februari, 16:20 uur [permalink]
En deze regisseur wordt dus de regisseur van Escape Plan 2 met Stallone (en misschien Schwarzenegger).