Raid Dingue (2017)

Frankrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Dany Boon
met Alice Pol, Dany Boon en Michel Blanc

Johanna Pasquali is een speciaal type agent: snel afgeleid, heeft waanvoorstellingen en is een totale kluns. Ze is zowel uiterst sympathiek als een schande voor de politie. Maar Johanna heeft een droom en besteedt al haar vrije tijd aan het waarmaken daarvan. Ze wil de eerste vrouw worden van de elite politie-eenheid van Frankrijk, RAID. Als het lot en de politiek samenvallen, bevindt ze zich al snel in de opleiding van RAID, onder de meest vrouwonvriendelijke officier, Eugène Froissard a.k.a. 'Gene the Jinx'. Dit onwaarschijnlijke duo wordt belast met het stoppen van de beruchte Leopard Gang, die verantwoordelijk is voor een reeks spectaculaire gewapende overvallen in Parijs.

avatar van Pazmaster
Een matige komedie over een dom wicht dat graag bij RAID toegelaten wil worden... Slapstick, en geen leuke, ik kon er niet om lachen in ieder geval. Nou vind ik vrouwen zowiezo zelden grappig maar dit is wel heel erg flauw, humor voor kinderen zeg maar. Dan nog die domme muziek erbij... nee, geen beste prent.

avatar van Left4Dead
Pazmaster schreef:
Nou vind ik vrouwen zowiezo zelden grappig

Kijk, dat zijn nou uitspraken waardoor ik een lach op mijn gezicht voel verschijnen.
Maar inderdaad...... deze film is echt zo flauw dat het geen komedie mag heten.
Ouwe grappen om een onhandige meid, zelfs de Nederlandse komedies zijn nog van beter kaliber en dat zegt wat als ik dat schrijf.

avatar van schumacher
Niet mijn ding.