Ishtar (1987)

geregisseerd door Elaine May
met Warren Beatty, Dustin Hoffman en Isabelle Adjani

Twee singer/songwriters dromen ervan om de nieuwe Simon and Garfunkel te worden. Ze hebben echter problemen om aan de bak te komen omdat ze totaal geen talent hebben. Daarom zoeken ze het geluk in Ishtar, Marokko. Daar aangekomen raken ze onmiddellijk verzeild in allerlei verwikkelingen met vrijdheidsstrijders, de CIA, de mannen van de emir, shïïten en een blinde kameel. Onderweg gaan ze overal aan twijfelen - hun vertrouwen, loyaliteit, geestelijke gezondheid maar nooit aan hun talent.

Een halve ster extra omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen een film met Isabelle Adjani slechts 1 ster te geven.

avatar van bioscoopzaal
Naar verluid een van de grootste flops in de filmgeschiedenis sinds "Cleopatra" ...

Dit soort films MOET ik altijd zien. Waarom is zoiets fout gegaan ? Waarom is het niet leuk ? Wat IS leuk eigenlijk ook al weer ? Kan Elaine May wel regisseren ? Was de film beter geweest als de twee acteurs van rol hadden gewisseld ? En zou Beatty het met Adjani hebben gedaan ?
Die laatste gedachte komt dan per ongeluk bij me op. Omdat het toch wel héel erg saai is : twee acteurs die het ZO leuk hebben samen dat ze vergeten dat het publiek ook mee wil lachen.

hugohei schreef:

Regisseur, acteurs.... Mis ik niet iemand in het rijtje....?

avatar van jedymaster
die kerel van de speciale effecten die in die reclame aan de deur staat

avatar van BlueJudaskiss
Vond het allemaal nog wel meevallen. Wat ik alleen niet snap is waar ze in vredesnaam dat torenhoge budget voor nodig hadden. Het verhaal is te gecompliceerd en de grappen vallen soms stil...maar ik heb erg moeten lachen om die veilingscene! 2,5*

avatar van AGoos
ik heb erg vaak moeten lachen bij deze film...het wegrennen voor de helikopter...de hierboven ook al genoemde veiligscene..maar nog het meest om het concert van de twee...ik snap ook niet helemaal waar ze in godsnaam al dat geld aan hebben opgemaakt...ja...aan hoffman en beatty...die kregen allebei 5 miljoen las ik...maar verder ziet het er allemaal redelijk lowbudget uit...waardoor het eigenlijk alleen maar leuker is...best wel grappig en behoorlijk ondergewaardeerd..

Tot op heden is dit de enige film waarbij ik in de pauze de bioscoop ben uitgelopen. De humor, die vooraf werd beloofd, heb ik echt niet kunnen ontdekken. Misschien zat het beste van de film in het tweede gedeelte, maar in het geval van ezel en steen zal ik er nooit achterkomen.

avatar van baspls
De poster is in ieder geval erg mooi