• 8.347.452 stemmen

The Horse Whisperer (1998)

Drama / Romantiek | 170 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Geregisseerd door: Robert Redford

Met onder meer: Robert Redford, Kristin Scott Thomas en Scarlett Johansson

Releasedatum: 12 november 1998

Plot The Horse Whisperer

Een paardrijdend tienermeisje wordt geschept door een truck. Om zowel de gewonde dochter als het gewonde paard te genezen, neemt haar moeder haar mee naar Montana om daar met behulp van een "paardenfluisteraar" het paard te laten genezen. De moeder wordt verliefd op hem.

imageimageimageimage

avatar van E.smee(L)

E.smee(L)

echt een hele zielige film. Ik vond het een super leuke film echt zielig maar ook echt mooi!!

avatar van Scorpio11

Scorpio11

Ik denk als je van paarden houdt dat het best een mooie film is maar niet mijn gerne. Geef mij maar een lekkere paardenbiefstuk.

(Sorry paardennliefhebbers) 1*

Ik heb hem net weer x bekeken

en ik blijf het een ontroerende film vinden!!!

paarden zijn prachtige beesten en het verhaal is gewoon prachtig!

je ziet hier al dat de jonge scarlett johannson een ster in de making is en ik vin dr nog steeds erg goed!

Robert redford vond ik altijd al talent hebben en de voor mij onbekende

Kirstin Scot Thomas vink goed gecast.

en de landschappen waren prachtig ik moet volgens mij echt x naar montana haha!

verder heb ik een paar weken terug het boek gelezen en erg veel komt overeen!. De liefde kwam in het boek wel beter tot uiting en in het boek hadden zij wel een aantal dagen voor zichzelf, maar het boek heeft een zeer tragisch einde! maar dat werd ook niet erg goed uitgelegd

aan het einde begon bij mij de tranen te komen, aaaah

zo'n lief stel hoor je toch op het einde samen te zien? tja dat vind ik dan weer haha!

verder was het idd een lange film en had hij miss wat korter gemogen. Maar er zijn wel aardig wat scenes uit het boek geskipt en anders werd hij miss incomplete.

4 sterren van mij

avatar van wyatt earp

wyatt earp

• 1904 stemmen

Wat een laag gemiddelde voor zo'n pareltje. Prachtige film met de nog jonge Scarlett Johansson. Ze acteerde geweldig en hier blijkt al dat dat een talent voor de toekomst zou worden. Helaas waren sommige beelde wat overbelicht, maar buiten dat zagen de landschappen er prachtig uit. Het verhaal is ook mooi. Je komt het wel eens vaker tegen in films dat mensen voor een hele moeilijk keuze komen te staan. In dit geval koos ze (verstandig) voor haar man (en dochtertje) waar ze denk ik ook het gelukkigst zal worden. Al met al is het een prachtig drama, en een aanrader voor de paardenliefhebbers onder ons.

avatar van kobe bryant fan

kobe bryant fan

Ontroerende film.Met prachtige scenes.Ik bren niet zon paardenliefhebber,maar hoe verder in de film je gaat hoe meer je er gaat van houden.

avatar van Killerkip

Killerkip

Ik heb me de 1e helft van de film vooral geërgerd aan het gedrag van de moeder, my god, wat een zelfingenomen bitch!

Moet zeggen dat na de 2e helft haar karakter steeds milder werd en ik haar nog aardig begon te vinden ook en zelfs aardig mee ging leven in haar personage.

Voor Redford een mooie rol, goed gespeeld!

avatar van Sannuh

Sannuh

ik vind het een goede film... mooie omgeving, en goed gespeeld door de cast.

net weer gezien op film 1.

4.0 *

avatar van neli123

neli123

Scorpio11 schreef:

(Sorry paardennliefhebbers) 1*

Ik heb zelf ook helemaal niks met paarden hoor,

maar de film is daarom nog wel helemaal geweldig.

avatar van leucomelas

leucomelas

De meest verschrikkelijke film, die ik ooit heb gezien ...

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Mooie film die je bijna hetzelfde gevoel geeft als dat je het boek leest en dat vind ik toch wel knap. De omgeving waar het zich in afspeelt, de sfeer die er hangt, het acteerwerk, alles klopt gewoon. Ik vind het een mooie en ontroerende film om naar te kijken.

avatar van neli123

neli123

Duurde net iets te lang.

avatar van daxclusive

daxclusive

• 2029 stemmen

Staat me bij van jaren geleden.

Mooie film, sterk verhaal... maar zoals Neli123 al zegt, het verhaal duurde net iets te lang.

avatar van DragQueen

DragQueen

Het geheel werdt net iets te langgerekt. Maar toch zit het verhaal wel goed in elkaar, en is bij vlagen ontroerend. Ook is alles vakkundig in beeld gebracht. Het acteerwerk van de nog jonge Johansson is overtuigend. Dit geldt ook voor Redford. 3 Sterren.

avatar van madmax1

madmax1

Geweldig.

Door een tip op deze gekomen, en als pure western fan kan ik deze wel waarderen

Fantastisch voor de paarde liefhebber , het verhaal heeft alles wat een goede film moet hebben.

De beelden van Montana een lust voor het oog ,geweldige prestatie van het tienermeisje,

en de gehele cast , ik heb geen seconde gemist. En alsnog zeer bedankt voor de tip.

avatar van K. V.

K. V.

'k had deze een tijdje geleden eens gewonnen, maar omdat de film redelijk lang duurt (meer dan 160min) en omdat paarden niet echt m'n ding zijn, had 'k deze altijd maar uitgesteld.

Gisteren nu toch eens bekeken en hij is beter meegevallen dan gedacht.

De film was een goeie film met mooie landschappen en een hele bekende en goed acterende cast. De film heeft geen zo'n hoog tempo, maar verveeld zeker niet. Vond hem het bekijken waard.

Het boek zat er ook bij en 'k had na de film vlug eens het einde gelezen, maar dit was wel totaal anders dan de film.

avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

In het door hem geregisseerde The Horse Whisperer pakt hoofdrolspeler Robert Redford uit met een heel sterk eerste filmgedeelte waarin hij de dramatische opbouw van het verhaal met de nodige vakmanschap in beeld weet te brengen. Eens de gebeurtenissen zich gaan afspelen in de prachtige natuur van Montana besteedt hij misschien iets te veel aandacht aan de sereniteit van het landleven. Zijn lofzang stoort echter allerminst, integendeel zelfs, de rust van weidse vlakten en mooie natuur daalt neer op de film en zorgt voor een rustgevend melancholisch karakter. Een Redford zoals we hem het liefst hebben.

avatar van Sergio

Sergio

Robert Redford heeft zijn kwaliteiten als regisseur meerdere malen bewezen, met als hoogtepunt Quiz Show. Het is dan ook zijn verdienste dat deze draak van een film nog valt aan te zien.

avatar van blurp194

blurp194

Oversentimentele zwijmelfilm, vooral geschikt voor moeders met jonge dochters en meisjes met een paardenhobby. Of voor een blurp, als hij een sentimentele bui heeft.

De film is natuurlijk van begin tot eind een schoolvoorbeeld van soliede vakwerk, een meester op de top van zijn kunnen die tot in de perfectie zijn visie invullen kan. Van het voorspelbare sentimentele verhaal, de ouderwetse normen en waarden die zegevieren over de moderne stadse onzin, tot het perfecte acteerwerk van de jongste rijzende ster tot de oude garde die het vak aan het vaarwel-zeggen is. Van de prachtige wijdse vergezichten van de voorheuvels van de Rocky Mountains tot de closeups van het geteisterde paard dat het leidend voorwerp van het fluisteren moet spelen.

Als enige kritiekpunt denk ik dan eigenlijk vooral aan dat het allemaal wel wat erg voorspelbaar, wat erg veilig, en wat erg sentimenteel is. Maarja, zo'n soort film is het nu eenmaal.

gauke

enes

gauke schreef:

Mooi opgenomen film met dito landschappen, aan de lange kant en een beetje moralistisch. Redford blijft een superacteur.

Het leek een film die bedoeld was om de romantiek van de cowboys en de charme van de westerns te benadrukken. In ieder geval moet de film vooral bij bezitters of liefhebbers van de edele dieren indruk hebben achtergelaten. Het verhaal werd uitvoerig en zonder al te veel tempo verteld. Spannend of intens werd de film nauwelijks. Robert Redford vond ik wel opmerkelijk sterk in een aantal scenes met de paarden. De opnames van boven genomen waren prachtig.

avatar van Gish

Gish

Beetje ondergewaarde film, althans qua score. Het verhaal van Sparks is (zoals altijd) aan de zoete kant maar toch vrij realistisch gebracht. Acteerwerk is echt subliem over de hele linie, vooral Scarlett en Scott Thomas (mijn favoriete actrice). Mooie gecontroleerde regie en fantastische plaatjes van het prachtige Montana (ik spreek uit ervaring). Film is wat aan de lange kant maar dat heeft ook zijn voordelen, je kunt optimaal genieten van het leven in Montana en je gaat stiekem ook verlangen om op een paard door die heuvels te rijden.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19853 berichten

Net geen 3 sterren vind ik wel correct voor deze film qua score. Het is al lang geleden dat ik em zag. Ik herinner me dat ik het uitgangspunt wel goed vond, maar de uitwerking ervan liet toch zwaar te wensen over. Bovendien duurde ie veel te lang en de romance die zich tussen 2 van de hoofdpersonages ontwikkelde was overbodig en totaal oninteressant.

Ik zou eerder Dreamer: Inspired by a True Story aanbevelen indien je een mooie en goede film over een getraumatiseerd paard wil zien.

avatar van Movsin

Movsin

Robert Redfords filmisch vakmanschap.

Knapste scènes zijn die waar het paard centraal staat.

In het middenstk van de film wat langdradig - de kijker verliest de notitie van tijd in het verhaal - en ook wat melig, maar dit laatse blijft binnen de perken en gelukkig kan de film rekenen op het talent van de acteurs, dat van de jonge Scarlett beslist inbegrepen.

avatar van mistral59

mistral59

mooi , indrukwekkend , prachtig verhaal

avatar van starsky87

starsky87

Deze film stond nog op het te kijken lijstje, toen ik hem aanzette had ik gelijk spijt want hij duurt wel lang. Naar mijn mening kakt de film in het midden wat in, daarna word het wel weer beter.

Voor de rest prima film!

avatar van Katniss

Katniss

Ik miste de klik tussen grace en pilgrim. Het leek het meest te gaa over de relatie tussen moeder dochten en moeder en Tom. Het ging niet over Pilgrim wat jammer was. Een mooie film om te zien. Maar ook aardig wat irritaties opwekt. Waarom het verhaal zo is dat de moeder verliefd wordt op Tom. Dat verpest het verhaal weer..

avatar van IH88

IH88

“I've heard you help people with horse problems.”

“Truth is, I help horses with people problems.”

Mooi. The Horse Whisperer is lang en niet alle subplotjes werken even goed, maar daar staan genoeg positieve punten tegenover. Sterk acteerspel, schitterende natuurbeelden, een sfeervolle regie van Redford, en zeker voor paardenliefhebbers valt er ook genoeg te genieten. Alles rond het paard Pilgrim is ook het interessantste gedeelte, en de film is op z’n sterkst als Redford met de paarden werkt en Scarlett een trauma moet verwerken. Op die momenten is The Horse Whisperer een magische filmervaring. Dat liefdesgedoe tussen Redford en Thomas werkt niet echt, maar dat neem ik dan graag op de koop toe.

avatar van mottsluhrev

mottsluhrev

Katniss schreef:

Zelfde mening toegedaan. De moeder komt te veel in de belangstelling, terwijl de band tussen Pilgrim en een overtuigend acterende Scarlett Johansson veel interessanter en ontroerender is om te volgen in de (te) weinige momenten die wel in de film voorkwamen. Deze raakten me meteen veel meer dan het overheersende verhaal over de ontluikende liefde tussen Robert Redford, die nochtans een mooie vertolking neerzet en de moeder, welke ik een vrij irritant personage vind,

die de film idd wat verpest. Dit ligt wellicht grotendeels aan het script (het boek heb ik niet gelezen). Verder is de film ook te langdradig wellicht ook alweer te wijten aan de overbodige verhaallijn van de romance van de moeder. Vind het echt jammer, want er was een veel betere film van te maken met meer aandacht en tijd voor het sterk vertolkte personage Grace die me als enige wist te ontroeren samen met het paard waarin je u als het ware wat kunt inleven, wanneer je de blikken van het dier ziet, terwijl ik niet noodzakelijk een paardenliefhebber ben, maar als dierenvriend heb ik voor bijna alle dieren wel een zwak...

avatar van gizzegiz

gizzegiz

Robert Redford blijft toch om op te eten, hé Ontroerende love story, die harten doet smelten!