Sneeuwwitje en de Zeven Kleine Mensen (2015)

Alternatieve titels: Sneeuwwitje en de 7 Kleine Mensen | Een Modern Sprookje: Sneeuwwitje

Nederland

geregisseerd door Will Koopman
met Abbey Hoes, Susan Visser en Leontine Borsato

Na het overlijden van haar geliefde vader blijft Blanche alleen achter bij haar stiefmoeder Alexia. De akelige vrouw kijkt nauwelijks om naar haar stiefdochter; ze is veel te druk met haar uiterlijk. Ze kan dan ook geen genoeg krijgen van haar favoriete spiegel die haar altijd uitroept tot de mooiste van het land. Gelukkig ontfermt de zorgzame huishoudster Nelly zich over de lieve, inmiddels bijna achttienjarige Blanche. Nelly kent Blanche al vanaf haar geboorte. Wanneer Alexia op een dag de engelachtige schoonheid van Blanche opmerkt, wordt ze helemaal gek van jaloezie. Gebotoxt of niet, er is er maar één de mooiste van het land en dat is én blijft zij zelf.

Film wordt vandaag uitgezonden op RTL 4 om 20:30u!

avatar van 606
7 homo dwergen die acteren op hun knieën

avatar van Flat Eric
606 schreef:
7 homo dwergen die acteren op hun knieën

Hahaha

avatar van Flat Eric
Ik heb die onzin met een half oog meegekregen maar volgens mij was het één grote advertentiespot voor de postcodeloterijtoestand.

avatar van 606
Het is toch zo

avatar van Kersje26
Ik vond 'm wel geinig

avatar van Triple G
Viel er zomaar in. En bleef nog kijken ook. Heb me kostelijk vermaakt.

avatar van qwertzu
Best wel een leuke film, heb me samen met de kinderen prima vermaakt! Gewoon een leuke familiefilm.
Vond die kleine mensen ook wel leuk gevonden, moest er wel om lachen, de kinderen vonden vooral Richard Groenendijk met zijn tasje erg leuk En de grime was echt goed! Herkende Susan Visser alleen aan haar stem!

avatar van frodok
wat een draak van een film, met acteerwerk dat ver onder de maat is...

avatar van bjerik76
Een grote RTL4 promotiefilm.
Programma's zoals Makeover Nederland , hotter than my daughter worden genoemd.
sterker nog, de presentators van meeste programma's komen ook nog eens in beeld ( als hun eigen rol)
Allemaal RTL 4 castleden van series spelen mee.
De halve set van Gooise vrouwen, GTST, oude bekende RTL4 presentators zoals Leotien Borsato, en huidige presentators zoals Carlo Boshard, Alex klaasen en zelfs Peter R.de Vries heeft zich laten strikken.

Hoe dan ook, toch heeft de film wel wat, en is het aan de ene kant ook wel grappig dat alle RTL4 leden meestepen, en dat het een soort RTL film is geworden zodat het gewoon een grote RTL familie film is geworden.
Genoeg RTL.

Susanne Visser ziet er niet uit, de film verder is kitcherig, maar toch ook wel leuk.
Gelukkig is het hele originele sneeuwwitje verhaal met een flinke korrel zout genomen, en is het geen gelijkwaardige kopie geworden.

Het is een ontzettend leuke moderne versie van het sprookje. Luchtig gehouden zonder het moraal te verliezen.

"Zeven kleine mensen"?
Kan zo in het rijtje Zwarte Piet, Negerzoen, etc..
Mag ik even een teiltje?

Bantavoer
Als dit voor kinderen is bedoeld, zou ik toch een goed voorbeeld geven en niet meteen in het begin gaan vloeken. En als er maar eentje kan acteren, dan is dat Jeroen Krabbé wel, de rest zou wat bijlessen kunnen gebruiken. Ook al spelen ze in series, zoals GTST. En dat is ook al zo slecht. Nee, dit is echt geen hoogvlieger. Slaapverwekkend. Maar ja, dat is bijna met alle Nederlandse films.

avatar van jippie2010
Ach, ook ik heb me gestoord aan alle slecht acterende rtl-4 sterren,
maar de film zelf was nog best leuk gedaan.
Geen hoogvlieger, maar goed vakantievermaak. *2,5

avatar van soom
Beste Postcode Loterij,

Zouden jullie alsjeblieft willen stoppen met het vernachelen van sprookjes en films? Het is zó goedkoop. Het haalt álle creativiteit weg. Ik moest in stilte huilen, omdat ik in amper twee dagen zulke goede actrices als Susan Visser, Hannah Hoekstra, en Abbey Hoes zag, die zich laten vertonen op onder meer de posters van dit soort prut. Nou ja. Het vult uiteraard de bankrekening, is makkelijk voer voor de huisdieren. Maar toch. Erg veel uitdaging kan ik het niet noemen. Men neme een kwast en smeert gewoon wat verf op een doek. Daarna mag je het kunst noemen?

Neee, alsjeblieft. Ik vrees voor andere geliefde sprookjes. Met zoveel poen die jullie krijgen. Kan er niet nét wat lichtvoetiger uitkomen, iets meer diepgang uitrollen?

avatar van Mr. Chiel
Zo'n film als deze - betaald door de postcode loterij, met veel bekende RTL koppen in de cast - moet je niet te serieus nemen. Maar het is heel erg over de top dat het (als je er van houdt), wat erg grappig is. Ook iets meer dan een uur, wat een perfecte lengte is.

avatar van Dominootje
Te veel van het goede, te overdreven en daarom een film om lekker te lachen!

avatar van Ebenezer Scrooge
Sneeuwwitje draait zich om in haar glazen kist. Dit kan echt niet hoor. Allereerst die aangepaste titel. De dwergen in dit sprookje zijn mythische wezens, sprookjesfiguren, daar worden absoluut geen mensen met groeistoornis mee bedoeld. De aanpassing slaat dus kant noch wal. Op de Wikipagina van deze film hebben ze het onder het kopje 'Rolverdeling' over 'klein mensje'... alsof dat niet beledigend is. De film is opgenomen in 't Gooi. Leontine Borsato speelt een zorgzame huishoudster die zich ontfermt over Sneeuwwitje, maar ze heeft eerder weg van Evita Peròn. Ik dacht aanvankelijk nog dat zij de boze stiefmoeder was. Jeroen Krabbé als plastisch chirurg acteert al net zo goed als dat ie schildert. Het huisje van de dwergen is gewoon één of ander pannekoekenrestaurant in 't Gooi. Die pedante eikel Peter R. de Vries komt ook nog even aanwaaien, speelt detective. Overal verstand van, behalve dan van acteren. En steeds die droevige pianomuziek, alsof er iemand op sterven ligt.