Loaded Weapon 1 (1993)

Alternatieve titel: National Lampoon's Loaded Weapon 1

Actie / Komedie

geregisseerd door Gene Quintano
met Samuel L. Jackson, Emilio Estevez en Jon Lovitz

De rebelse en onorthodoxe politie-inspecteur Jack Colt krijgt een nieuwe partner toegewezen. Inspecteur Wes Luger is een man met een prima staat van dienst die zijn opdrachten uiterst plichtsgetrouw en correct volgens het boekje uitvoert. Hij is ook de vader van een gezin met een overspelige vrouw, een nymfomane dochter en een bloedgeile poedel. Wanneer Luger's ex-partner vermoord wordt, krijgen hij en zijn nieuwe maat de opdracht om de zaak te onderzoeken...