Jinxed! (1982)

Alternatieve titel: Geflest

geregisseerd door Don Siegel
met Bette Midler, Ken Wahl en Rip Torn

De professionele gokker Harold maakt de jonge croupier Willie het leven zuur door telkens aan zijn tafel grote winsten te behalen. Uiteindelijk wordt Willie zelfs ontslagen en dat is de reden waarom hij ingaat op het voorstel van Harolds vriendin Bonita om de gokker te vermoorden. Maar Harold is hen voor: hij pleegt zelfmoord. Om daar toch een voordeeltje uit te halen proberen Willie en Bonita het te doen voorkomen dat het een ongeluk is geweest, zodat ze een half miljoen dollar zullen opstrijken. Maar zelfs na zijn dood speelt Harold een boosaardig spel...

FisherKing
"De opnames waren uitgelopen op een gigantische ruzie. Aan de ene kant bevonden zich regisseur Don Siegel, producent Jaffe en hoofdrolspeler Wahl, aan de andere kant ster Midler en United Artists, die dus hun zin kregen. De nergens officieel vermelde 2nd Unit-regisseur Sam Peckinpah mocht de laatste scenes draaien en de afwerking superviseren. Siegel noemde de film van de eerste tot de laatste shot een "Midler-Film".

@HB in Jaarboekfilm 1984