In the Shadows (2001)

Drama / Thriller

geregisseerd door Ric Roman Waugh
met Matthew Modine, James Caan en Cuba Gooding Jr.

Lance wordt door de maffia verantwoordelijk gehouden voor de dood van hun goede vriend en stuntman Jimmy. Huurmoordenaar Eric krijgt de opdracht hem te vermoorden. Om dicht bij zijn doel te komen infiltreert Eric in de stuntwereld. Hij raakt achter bezeten van dit leven en wordt ook nog eens verliefd op de dochter van Lance, Clarissa. Hij staat nu voor de moeilijkste keus van zijn leven.

avatar van baspls
Erg slechte film met slechte effecten, een slecht verhaal, buiten James Caan erg goedkope cast en het ergste is dat het nergens spannend, boeiend of grappig word. Heb me 100 verveeld.

avatar van Left4Dead
Joey Lauren Adams met haar piepstem is vreselijk om aan te horen. Regisseur Waugh duidelijk nog in zijn kinderschoenen qua regie, later blijkt dat hij wel degelijk een prent goed kan neerzetten. Want heel erg sterk wordt het verhaal niet uit de doeken gedaan aangezien het script niet loopt. Ten minste, het lijkt soms dat de cast het rechtstreeks van de auto-cue oplepelt, amateurisme op een aardig niveau.

Maar deze prent ben ik aangegaan aangezien ik van de jaren 90 stijl houdt en natuurlijk Caan. Maar ik kwam moeilijk in de film, vooral omdat de beelden zo hak, knip en plak aandoet. Het is geen vloeiend geheel geworden. Het verhaal is voorspelbaar en de cast heeft moeite met natuurlijk overkomen. Het is vaak saai te noemen, de gewenste spanning blijft uit. Zover blijft het uit omdat men wel probeert, maar de regisseur het niet lukt dit over te kunnen brengen.

Het slappe liefdesverhaaltje is bijna een doorn in het oog, vertragend zeker en niets toevoegend. Het veelvuldige statische vertoon mist elke emotie die het script wil etaleren, zowel cast als de regisseur en cameraman zijn hier debet aan. Het is daarom ook een redelijk zooitje te noemen. Men mag daarom erg blij zijn met mij (eigenlijk te) gulle beoordeling van 2,5**.