Hero and the Terror (1988)

Actie / Misdaad

geregisseerd door William Tannen
met Chuck Norris, Brynn Thayer en Jack O'Halloran

Drie jaar geleden slaagde Danny O'Brian erin de beruchte moordenaar Simon Moon achter de tralies te zetten. Door zijn spectaculaire vangst sleepte Danny zijn bijnaam 'The Hero' in de wacht. Nu Moon uit de gevangenis is ontsnapt houdt de bevolking van Los Angeles hun hart vast. Men acht slechts één man in staat om de misdadiger te klissen en O'Brian wordt opnieuw gecontacteerd.

ook weer een erg onderhoudende Norris film. 3 *

vond 1 van de beste norris-films, kvind dat die film onderschat wordt.

is een goede film van hem mooi verhaal erin en goede actie ik geef hem een 4

badbull
chuck norris klassieker, niet zn beste maar wel ok

avatar van Quentin
Erg simpel plot, maar verrassend degelijk spel van Norris en ook Cannon-regular Steve James is hier een pak beter dan normaal. Aardig wat sfeer en production value voor een late Cannon productie overigens. Best de moeite waard, zo nu en dan zelfs spannend.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Pulp.

En daar ben ik doorgaans dol op. Zo heb ik laatst nog even The Exterminator 2 over de beeldbuis getrokken. Van Cannon-klassiekers gesproken.

Ook in die flick vlogen de dummies mij om de oren, alsmede de beschamende acteerprestaties. De dummie in deze film is Norris zelf, maar de ergste is die van de moordenaar op het einde. Van goofs gesproken.

Doorgaans weet ik Norris wel te waarderen. Al acteert hij tegenwoordig overtuigender dan ooit in zijn infomercials, en zal hij hoogstwaarschijnlijk van het witte doek verstoken blijven. Van tragedies gesproken.

In deze rommel is het echter vooral afzien om de man zelf. En het ontbreken van zijn charisma. Iets wat normaal gezien enigszins wordt ondervangen door een vermakelijk verhaaltje, een goede schurk of aardige vechtsscenes.

Jammer, want ik begin zo langzamerhand door zijn rolprenten heen te raken. Maar waarschijnlijk heb ik zijn 'beste' flicks al gezien (Lone Wolf McQuade, Silent Rage etc.). Geen goede Norris en geen goede Cannon (naar Golan-Globus-begrippen). Dubbeljammer, want ik vermoed dat "The Cutter" niet veel beter zal zijn. Toch ga ik de gok nemen. Van doorzetingsvermogen gesproken.

Toch weet Chuck mij altijd weer een nostalgisch gevoel op te dringen. Daarvoor dank en een half sterretje extra.

Snik. Opdat Tarantino ooit deze held eens uit het slop durft te trekken..

Dit is toch wel één van de beteren Norris-films, is al lang geleden dat ik die nog gezien heb, was een kind en weet nog hoe ik die moordenaar eng vond...

GuyB
Zinema schreef:
Snik. Opdat Tarantino ooit deze held eens uit het slop durft te trekken..

Wat bedoel je precies met deze zin? Heeft Tarantino ooit nog wat in Norris gezien dan?

Nomak
Dit is voor mij toch ook één van de mindere films met Chuck Norris. Echt slecht is het gelukkig ook niet en het is dan ook best wel een onderhoudende film met onze bebaarde actieheld. Chuck Norris leek hier om één of andere reden niet zo een onverzettelijke actieheld. Hij is hier meer een familieman die ook nog eens flauwvalt bij de geboorte van zijn dochter. Gelukkig krijgen we af en toe nog wel de echte Chuck Norris te zien die een botte oneliner uitkraamt of een tegenstander neermaait met zijn beruchte roundhouse kick. Bad guy Simon Moon is wel een stevige tegenstander en het eindgevecht mag er dan ook zijn. Verder nog enkele leuke bijrollen van mannen die in de jaren '80 en '90 regelmatig hun bijdrage leverden aan dit soort films. Eén ervan is Branscombe Richmond die hier uitblinkt door het in een gevecht op te nemen tegen Chuck Norris, wat uiteraard een slecht idee is.

avatar van steventje
Inderdaad vele bekende gezichten uit de jaren 80 en 90.
Vond het een vermakelijke film, voor mij één van de betere van Chuck Norris maar dat is voor iedereen anders waarschijnlijk. Je ziet hem graag bezig of niet. Vandaag zijn er geen helden meer op het witte doek als Chuck Norris die de good guy spelen zonder één of ander duister kantje. In die tijd was je goed of slecht en grijs bestond niet.

GuyB
Dikke nostalgie die ik eens heropfriste.

Tja. Als 10-jarig kind huurde ik deze film - samen met heel wat andere pulp - bijna tweemaandelijks en telkens opnieuw deed ik het in m'n broek bij deze film. Het verlaten boothuis, de straten van L.A. waar niemand lijkt te passeren ( ), en de angstaanjagende vernieuwde theaterzaal die het decor vormen. Ik dacht dat alles nu helemaal niet eng meer zou zijn.

Wel ik dacht verkeerd. De slechterik Simon Moon is nog altijd om nachtmerries van te krijgen. Ik heb gewoon weer letterlijk de lucht ingesprongen wanneer hij voor het eerst in het beeld floept. Wat een lelijke, angstaanjagende, vieze beul. Brrrrrrrr!

Om nog maar te zwijgen van zijn schuilplaats. Het theater met z'n (tja, hoe noem je dat?) verborgen gangen en dichtgepleisterde kamers en die claustrofobische tussentunneltjes. Geniale setting gewoon, waarvan ik me afvraag of zo'n plaatsen in het echt bestaan. De film slaagt gewoon in z'n opzet want Norris is weer een held. Wat ze echter wel achterwege moeten laten zijn de relatiescènes. Daar is Chuck veel te stoer voor en net daar moet hij beginnen acteren en wordt één en ander plots ongeloofwaardig.

Het blijft een eng filmpje...

avatar van Beertje45
Op gebied van verhaal een betere uit Chuck's ouvre, maar er is wat weinig ruimte gelaten voor de actie waar het toch meestal om draait in een film met de karatester. Inderdaad zoals GuyB zegt is de setting heel mooi en goed uitgewerkt met dreigende muziek en Chuck mag je inderdaad niet teveel laten realistich akteerspel neerzetten. Steve James RIP. Niet mijn favoriete film van Chuckie, maar zo om de vijf jaar zit de film nog wel eens in de lader van de DVD.

avatar van Beertje45
De film zonet nog eens bekeken en moest me inhouden om niet te lachen tijdens Chuck's nachtmerrie in het begin van de film. Chuck is zo stoer dat hij zelfs tijdens een boze droom geen krimp geeft met zijn gelaat. Hahaha.

avatar van Richard_Voorhees
Een film die helaas maar weinig actie bevat en de actie die erin voorkomt is niet van een hoog niveau. Norris speelt hier een getraumatiseerde agent die nogmaals zijn grootste angst onder ogen moet komen. De film word wat vertraagt en dwaalt behoorlijk af door het subplot van hem en zijn vriendin. Jammer, want ik had best wat meer actie willen zien tussen Norris en zijn nemesis.
Hier en daar redelijk vermakelijk, maar al met al een beetje teleurstellend als je een stoere Norris film verwacht.

avatar van ChrisM
Twee sterren
1.Steve James
2.Cannon cheesy film

avatar van Phantasm
Erg veel aktie zat er helaas niet in, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Movie Jim
Deze film van Chuck Norris
heb ik gisteren dinsdagavond herbekeken
maar ik heb deze nog niet zo vaak gezien.
Deze film vond ik tegenvallen
inderdaad weiniger actie
en er zat niet genoeg dreiging
in om het een beetje spannend
te maken.
Nee ik zeg toch
dit is een van de minste Norris films.
Ligt het nu aan mij
nog iets heel vreemds
het beeld is niet goed
er zitten witte strepen
bovenaan in het beeld,
het ligt niet aan mijn televisie
maar aan de DVD zelf
nou ja niks aan te doen
in mindere kwaliteit
dus opgenomen kan ik zeggen
want die witte strepen
waren ook in Delta force 2,