Milk Money (1994)

geregisseerd door Richard Benjamin
met Melanie Griffith, Ed Harris en Malcolm McDowell

Het jongetje Frank spaart samen met zijn vrienden geld om een naakte vrouw te kunnen zien. Ze komen uiteindelijk bij een prostituee die V heet. Ze weigert maar is wel bereid ze een lift te geven. V is dakloos dus besluit Frank haar in zijn boomhut te laten overnachten. Hij probeert V te koppelen aan zijn vader Tom.

neo (crew)
geinig filmpje,met goeie rollen van ed harris en melanie griffith.

Ik zal wel gewoon een hekel hebben aan Melanie Griffith.

avatar van Armin
Aardige comedy. ***

geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw
* 1 op 5 *

avatar van bioscoopzaal
Tonyvdb schreef:

geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw
* 1 op 5 *

Ik heb'm ook zitten kijken, maar jongens, wat een draak van een film.

Doe mij maar "Pretty Woman".

1 ster

alle melige, tot op de draad versleten Hollywoodclichés in één film :
-de stoute hoer die brave en trouwe mevrouw wordt,
-de sullige weduwnaar
-die dankzij zijn (enige) vindingrijke zoon van 11 toch aan een lief raakt (en wat voor één),
-op school lopen uiteraard
*een macho,
*een paar nerds,
*een mooi arrogant meisje, een lelijk lief meisje en
*een grapjas rond.
(enkel de al even obligate olijke dikkerd ontbrak ...)

Jongens toch, wat een slechte film ...

avatar van Heracles
Echt een film die je op de tv kijkt als het ECHT moet omdat er ECHT niks anders op is.

avatar van John Doe

*een macho,
*een paar nerds,
*een mooi arrogant meisje, een lelijk lief meisje en
*een grapjas rond.
(enkel de al even obligate olijke dikkerd ontbrak ...)

Jongens toch, wat een slechte film ...

Dan ontbreekt er nog een knap, maar nerderig meisje (draagt dan een dikke bril).

avatar van Purmerend
En een vader die het een keer met de hoer is geweest. Die daardoor in verlegenheid wordt gebracht.

Ik had hem al eens eerder gezien, maar hij blijft wel redelijk. 2*

Hierbij heb ik ontdekt wat prostitutie nou eigenlijk inhoudt... Dat was inderdaad nog de tijd waarop kinderen nog van niets afwisten Maar zelfs toen al vond ik de film prachtig en dat is nog steeds het geval, al vind ik sommige scènes wel echt belachelijk.

Dick2008
Ik vond het best wel een grappige film. Alleen aan het eind dat ze in de auto zitten met achtervolging had anders gemoeten.

Couch Potato
Melanie Griffith is een STUK om op te vreten in deze clichématige film, en die laat je de film ook uitkijken; Nou, zo slecht als sommigen hier de film beschrijven, vind ik hem niet, eerder een typische wat middelmatige, doch onderhoudende televisiefilm of zo;
***

Matige comedie waarin drie jochies naar de stad gaan om een naakte vrouw te zien, en uiteindelijk een prostituee mee terug nemen naar hun dorp. Nog wel leuk om te zien, maar ooh zo voorspelbaar (het zoetsappige einde natuurlijk helemaal). Het gedeelte met Malcom McDowell had beter helemaal geschrapt kunnen worden. De rollen van de jochies zijn veel te braaf wat op een gegeven moment gaat irriteren. Wel een sexy rol van Melanie Griffith.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Als je zo'n film voor de tweede keer gaat kijken is er eigenlijk niet zo veel aan. Melanie Griffith is nog wel goed gekozen voor deze film, want die speelt wel vaker van dit soort "hoerige" types. Maar een erg goede actrice is ze toch niet, dat is mijn conclusie na meerdere films van haar herkeken te hebben. Gewoon films voor één keer kijken meer niet. Laat ik mijn stem dan maar staan, gebaseerd op de eerste keer kijken. 3.0.

Het verhaal was best leuk bedacht maar helaas valt de uitvoering tegen want het is best allemaal cliché, flauw en ook kinderachtig. Ook is de film zoals "scorsese" al aangaf veel te braaf want bij het lezen van het verhaal verwacht je minimaal wat bloot in de film maar dat zit er niet in. Melanie Griffith speelt de rol van de prostituee die V heet maar ze speelt dat zo kinderachtig en braaf dat haar rol totaal ongeloofwaardig is. Ed Harris speelt de rol van single brave huisvader en hoe de film zal eindigen is dan natuurlijk zeer voorspelbaar. Hij speelde overigens wel aardig. Om de film ook nog een beetje spannend te maken zit er ook nog de stoute Malcolm McDowell in. De film staat betiteld als een komedie maar eerlijk gezegd heb ik nergens om hoeven te lachen. Eerlijk gezegd heb ik deze film destijds alleen gekeken vanwege Melanie Griffith (vroeger best een mooie meid maar nu een gedrocht van een vrouw) waarvan ik hoopte dat ze uit de kleren ging. Maar dat zit er dus niet in.

avatar van Phantasm
Leuke, onderhoudende film die lekker wegkijkt met een aardig verhaal.