Banished (2015)

Verenigd Koninkrijk
345 minuten (miniserie, 7 delen)

geregisseerd door Jeffrey Walker en Daniel Percival
met MyAnna Buring, Nicholas Moss en Adam Nagaitis

18de eeuw. Het Verenigd Koninkrijk beslist om een strafkolonie te vestigen in Australië, dit om het probleem van hun overbevolkte gevangenissen op te lossen. In januari 1788 komt het eerste transportschip met ongeveer 700 gevangenen, samen met hun bewakers en hun 'meesters' aan in Botany Bay, New South Wales. Onder hen bevinden zich ook Elizabeth Quinn en haar medegevangenen Tommy Barrett en James Freeman. Daar moeten zij hun intrek nemen in een geïmproviseerd tentenkamp. Maar al gauw begint het voedsel op te raken en moeten de veroordeelden vechten om te overleven.

avatar van MovieMind
Aardige miniserie, de aankleding is goed, het verhaal is redelijk.

avatar van Dogie_Hogan
De Blu-ray (met NL subs) is bij Amazon-UK nu £ 6,99.

Nederlandse bijdrage: Joanna van der Ham als Kitty McVitie.

avatar van Dogie_Hogan
Mbt de totale speelduur:
IMDb geeft aan 7x 60 minuten, de Blu-Ray 7x 50 minuten en de DVD boxset totaal 340 minuten.
Ik constateer alleen, dat ik op de Blu-ray scenes mis, die ik bij volgen afleveringen op TV wel gezien heb en waarvan ook stills op Internet staan...