ad

Genre: Avontuur

Geregisseerd door: Clarence Brown

Met onder meer: Spencer Tracy, Gene Tierney en Van Johnson

Over Plymouth Adventure

"MGM presents The Great TECHNICOLOR Drama of the Sea !"

Het verhaal over de reis van het schip de Mayflower naar de nieuwe wereld. Onderweg probeert kapitein Jones de vrouw van William Bradford te verleiden, die alles probeert te doen om trouw te blijven.

image

Gilbert Winslow

William Button

avatar van hugohei

hugohei

Of onze vorstin Juliana en prins Bernhard van films hielden, is me niet bekend. Ze hebben ooit de acteurs van De Overval over de vloer gehad. Piet Romer kan daar smakelijk over vertellen.

En Bernhard was erg blij met Soldaat Van Oranje - dat was een film naar zijn hart.

Maar verder ? Keek Juliana met haar dochters naar Roman Holiday ? Hield ze van de Sissi-films ? Heeft ze zes keer Turks Fruit gezien (waar ze nog een klein rolletje in speelt) ?

Geen idee. Niemand die het weet.

Een ding is zeker : Juliana en Bernhard zijn 1 keer in Hollywood geweest, en ze hebben daar de grote studio's bezocht. Dat was in april 1952. Ik vond er een foto van. Na enig gepieker herkende ik Tracy, in gesprek met Juliana, en Van Johnson. Die stond er alleen maar wat bij te glimlachen, want hij was blijkbaar minder bekend bij ons vorstenhuis.

Juliana moet dus op de set geweest zijn van Plymouth Adventure.

Stom natuurlijk ! In hetzelfde jaar ging Chroestsjow kijken bij Moulin Rouge, dat werd geregisseerd door John Huston, met Zsa Zsa Gabor in haar gloriedagen en een hele rits dansmeiden die woest de cancan dansten.

Was voor Bernhard ook veel leuker geweest.

[Meer zeg ik niet. Want via Jeroen K. weet ik dat Beatrix 's avonds laat nog wel es onverwachts inlogt op MovieMeter. Ze was een van de eerste users, volgens ingewijden. ]