• 8.489.130 stemmen

Geregisseerd door: Jan Verheyen

Met onder meer: Koen De Bouw, Werner De Smedt, Sofie Hoflack

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Plot Het Tweede Gelaat

De ooit onvoorwaardelijke vriendschap tussen commissarissen Vincke en Verstuyft gaat door diepe dalen als ze worden geconfronteerd met een reeks gruwelijke moorden. Ook een overlevend slachtoffer drijft een wig tussen de vrienden wanneer Verstuyft valt voor haar charmes. En ondertussen heeft de seriemoordenaar een nieuwe prooi in het vizier.

Social Media

avatar van Brix

Brix

Gedurende de gehele speelduur wist de film mijn aandacht vast te houden.
Heel veel bekende gezichten in de cast, ook in de kleinere rollen, leuk om die te herkennen.
De Bouw (favoriete acteur) en De Smedt (niet zo favoriet) leveren degelijk werk af.
Sofie Hoflack, die ik helemaal niet kende, maakt indruk.

Zeer goed gefilmde actiescènes.

Het enige echte minpunt is voor mij dat het niet duidelijk werd wat de dader tot de gruwelijkheden dreef.
Ik ken het boek niet, en vraag mij af of dat daarin wel duidelijk uit de doeken gedaan werd?

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1968 stemmen

Dat niet duidelijk wordt wat de motivatie van de dader is vond ik ook wel een minpunt, net zoals de merkwaardige professionele ethiek van Rina – wel je assistente waarschuwen dat ze te familiair met de patiënten omgaat, maar ondertussen zelf een levensgevaarlijke patiënt bij je thuis uitnodigen om een klusje op te knappen. Of was dat het soort klus waar ze later ook Verstuyft voor nodig heeft? Beetje Basic instinct ? Hoe dan ook, ik vond het allemaal behoorlijk spannend en fraai in beeld gebracht, en de beide hoofdrolspelers overtuigen opnieuw. Marcel Hensema krijgt eigenlijk te weinig te doen, maar Sofie Hoflack maakt indruk. Knallende climax.

avatar van Brix

Brix

Vanaf heden op TV te zien in de 3-delige versie > VRTÉÉN >20:45 uur

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1968 stemmen

Voor de kwestie van de motivatie van de dader hoef je het boek in ieder geval niet te lezen, getuige deze opmerking in de recensie van deze film op filmfreak.be : "Een vraag die je kan stellen is waarom het scenario nogal wat afwijkt van Geeraerts’ roman, andere moordenaar inclusief." (mijn cursivering)

avatar van boemboem27

boemboem27

een verdomd goede film die vanaf de eerste minuut boeit.

de gehele film met name de opzet /het beeld etc lijkt op een goede lange aflevering van bv Flikken Maastricht of een andere politieserie.

zeer verrassend voor mij dat onze zuiderburen zulke goede films maken.

en het einde is heel goed te noemen..

avatar van eldorado

eldorado

Erg voorspelbare thriller. ( geen actie/ misdaad)

avatar van LITTLEHOLLYWOOD

LITTLEHOLLYWOOD

Zeer goeie misdaadfilm van bij ons! De nodige humor is ook aanwezig, laatste halfuur bijzonder spectaculair op zijn Hollywoods, mazr dan aan deSchelde. Kortom topfilm van Jan Verheyen met uitstekende cast in zowel grote als kleine rollen.