The Corruptor (1999)

Actie / Misdaad

geregisseerd door James Foley
met Yun-Fat Chow, Mark Wahlberg en Ric Young

Een agent gaat undercover in een gevaarlijke misdaadscene om ontvoerings- en drugshandel-zaken te onderzoeken. Hij krijgt hulp van een agent uit Hong Kong. Samen proberen ze de criminele bende "The Fukanese Dragons" aan te pakken.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Ik hou nooit zo van die Chinees/Amerikaanse actiefilms, en dit is daar weer een voorbeeld van. Standaard actie-verhaaltje en nergens echt interessant. 2 sterren.

neo (crew)
vind deze ook niet echt boeiend.de actiescenes zijn wel ok.

Chow Yun Fat kan echt veel beter, maar komt altijd in dit soort waardeloze films terecht. Nog slechter dan z'n vorige (The Replacement Killers).

Vond wel leuk dat ze tijdens autoachtervolging gewone mensen aanreden.

kappeuter (moderator)
Wat is daar leuk aan: 'gewone mensen aanrijden' ? (ik heb de film niet gezien trouwens)

avatar van Banjo
was wel een aardige film. ik geloofde dat het acteren wat minder was.
maar door de actie toch nog wel te zien was.
2 1/2

avatar van sn@ke
The corruptor *** 1/2

Aardige actiefilm over het aloude groentje - corrupte flik - thema. De beelden zijn flitsend geschoten , erg goed gedaan allemaal. De flitsende regie wordt soms wat afgebroken door een nogal onhandige muziekkeuze. Chow heeft niet echt de nodige uitstraling voor deze film , Wahlberg brengt het er wel goed vanaf. De actie is bijzonder genietbaar , al bij al dus een vermakelijke Amerikaanse - Japanse flitsende actiefilm.

djelle
Ja, vind ik ook. Behalve de uitspraak over Chow, hij heeft juist wél een uitstekende uitstraling voor dit soort rollen vind ik. 3,5

avatar van mikoz
Jordy schreef:

Volledig mee eens .

Nergens echt boeiend.

Goed geacteerde misdaad van James Foley met mooie actie scenes, interessante dialogen, somber sfeertje en een sterke finale.

You know, Chinese don't trust whites or cops,
and you send me a white cop?

avatar van sinterklaas
Een hoop schieten in het begin

ik denk dat ze eerst de actiescenes hebben verzonnen ipv het verhaal. De actiescenes waren wel cool en lang

avatar van otherfool
Standaard is het woordje dat opborrelt. Weinig te genieten hier. 1,5*.

Erg vermakelijke actiefilm, weet ik nog. Heb hem een jaar geleden nog gezien. Ik kijk hem vanavond nog een keer. Voor nu een 3,5

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Lekkere actie film zeker het kijken waard ! 3,5

Reinbo
Wat heeft deze film een belachelijk laag gemiddelde. Prachtige sfeervolle 'actors' film met een paar geweldadige shoot-outs over de misstanden en corruptie in Chinatown New York.

Geweldige rollen van Chow Yun Fat en Wahlberg en perfect geregiseerd door James (Glengarry Glen Ross) Foley. 4,5* Aanrader.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Deze film nu 2x gezien blijft goed misschien kijk ik deze film ook nogwel een derde keer maar voorlopig even niet.
Mijn stem blijft staan 3,5 sterren.

Don_Mat
Wat een rare film. Hij is niet slecht maar er mist iets wat hem boeiend maakt. 2,5*

Heb hem gister maar weer eens gezien en ik vond hem beter en leuker dan de vorrige keer dat ik hem keek. Mooie achtervolging en goede actiescene's. Laat er zo maar meer komen. 4.5

avatar van Arabyus
otherfool schreef:
Standaard is het woordje dat opborrelt. Weinig te genieten hier. 1,5*.

dan toch wel een aardig goeie standard film ^^

Slappe film wat weinig inhoud heeft over aziatische gangs

avatar van Zinema
Zinema (crew)
De film wordt redelijk gered door de puike actie maar dat dit werk van de man achter Glengarry Glen Ross komt is vreemd. Vrij standaard allemaal, Chow ten spijt. Gemiddeld.

avatar van 606
Had een goede film kunnen zijn
Yun-Fat Chow was wel goed

3 sterren

avatar van film88888
Heel aardige film waar ik eigenlijk niet zoveel ging van verwachten.

Yun-Fat Chow heeft idd de uitstraling voor dit soort van rollen, maar zijn duf amerikaans vond ik wel minder.
Mark Wahlberg vind ik toch wel de beste van allemaal dat acteerde.

Zalige actiescenes, maar jammer genoeg helemaal niet veel, maar ik verwachte ook niet meteen een actie, actie film dus ik wist helemaal niet wat dit ging zijn voor genre.

avatar van DVD-T
Een stijlvolle actiethriller, die bij vlagen mooi in beeld is gebracht.

Een lekkere grauwe film. Soms keihard, wat goed overeenkomt met de situatie waarin de personages verkeren. De film bevat een aantal heerlijke shoot-outs en een aantal sterke scènes. Overall net iets te rommelig en iets te flitsend om echt boven de gemiddelde film uit dit genre uit te stijgen. Fat en Wahlberg zijn lekker op dreef. Muziek was wat minder maar dat maakt de film zeker niet minder genietbaar.

avatar van AGE-411
di 30 maart om 23.20 op 2BE

avatar van Pipoo!
Zeer goede film. Chow-Yun Fat doet dit ook erg goed. Beviel mij uitstekend, binnenkort maar eens meer films van hem bekijken.

Verder een goed verhaal, goede actie etc. Het heeft het allemaal. Vind Wahlberg wel een beetje een lulletje rozenwater, maar goed dat zal bij de rol horen.

avatar van jipt
Had een beetje andere verwachting van deze film. Eigenlijk had ik zin om naar een gewelddadig Chinees actiefilmpje te kijken. Helaas was het niet wat ik verwachte. Meer een misdaad drama met hier en daar een kleine shoot-out. Script was wel origineel en kaartte corruptie en mensenhandel in little china aan. Kon er alleen moeilijk in komen. De relatie tussen Fat en Walhberg kon ik ook moeilijk vinden.
Kleine voldoende, maar zou de film nog een keer moeten kijken om hem volledig op waarde te kunnen schatten.

avatar van aburex
Erg goed gemaakte misdaadfilm over de corruptie in Chinatown. Ik begrijp daarom oon niet de soms lage scores. Voor mij een aanrader

Al in het eerste halfuur lijkt de regisseur zijn kruit verschoten te hebben. Daarna zakt het verhaal al in en wordt behoorlijk clichématig. De tegenstanders van het agentenkoppel zijn eerder komisch dan gevaarlijk (dat is vast niet de bedoeling geweest). De actiescènes daarentegen zijn het aanzien meer dan waard. Over de cast: Yun-Fat Chow mist diepte (ik heb hem in Koreaanse films beter gezien) en Mark Wahlberg ziet er niet geloofwaardig uit.

avatar van Brabants
Leuk bedacht verhaal over een Chinese immigrant die in de VS de vrede te bewaren in Chinatown. Zijn toch typische ingrediënten om een knallende actiefilm neer te zetten. Qua actiescènes is dit vrij aardig gelukt. Helaas pakt het verhaal regelmatig te wervelend uit, en is het acteerwerk niet heel bijster goed. Hierbij gaat de aandacht uit naar Yun-Fat Chow, en valt Markie Mark zijn aandeel te verwaarlozen. Typisch zo´n film die niet erg is om te zien, maar waar je niets aan mist als je hem laat schieten.

avatar van Gang_Star
Redelijk. Op zich een interessant onderwerp wat zich in Chinatown afspeelt. Met een goede rol (eigenlijk wel een typische rol) van Chow-Yun Fat, maar een mindere rol van Mark Wahlberg. Heeft een aantal vermakelijke actiescènes, maar duurt qua speelduur eigenlijk iets te lang, waardoor de film wat inkakt. Het is helaas niet het spektakel waarop ik gehoopt had, en heeft meer weg van een ietwat standaard film met een beter verhaal. Jammer, viel toch ietwat tegen.