ad

Geregisseerd door: Conor McMahon

Met onder meer: Niamh Algar, Stephen Cromwell en Ged Murray

Over From the Dark

"Pray for dawn."

Een jong koppel, Mark en Sarah, rijdt door Ierland via een aantal binnenweggetjes en heeft autopech. Ze bevinden zich in een gebied buiten het bereik van hun mobiele telefoon en krijgen geen contact, behalve met één iemand uit de buurt, die in een hoeve woont. De avond valt en ze arriveren aan de boerderij waar ze de eigenaar ontmoeten. Ze stellen vast dat hij iets opgegraven heeft dat de duisternis verkiest boven het licht.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Matig

Eerste half uur is op zich nog wel prima. Spanning wordt goed opgebouwd. Helaas wordt het erna steeds saaier, trager en een herhaling van zetten. Op een gegeven moment boeide het me ook niet meer of de personages het zouden overleven.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Aardige film met Nosferatu invloeden, niet gek!

avatar van Flat Eric

Flat Eric

knusse stoel schreef:

Aardige film met Nosferatu invloeden, niet gek!

Film leek me niks maar ik hou van Nosferatu...binnenkort toch maar eens een kijkbeurt wagen dan!

avatar van Daan258

Daan258

Niks aan.

Vreselijk traag, saai en totaal niet spannend. Alles gebeurt in de film ook zonder enige uitleg of wat dan ook, snap nog steeds niet naar wat ik gekeken heb.

Lekker over slaan dit filmpje.

avatar van housemoviewatch

housemoviewatch

From the dark

Tja niet meer dan een standaard horror filmpje. Stel dat geheel toevallig bij de boederij verdwaalt is en vervolgens draait het om in een kat en muis spel.

Het verhaal doet iets groots vermoeden. In werkelijkheid word je diep teleurgesteld als je dit krijgt voorgeschoteld. Ik ben sowieso al geen fan van 1 locatie filmen. Dat kan alleen de top aan horror regisseurs. Deze kennelijk niet.

Toch jammer dat de uitwerking zo zwak is. De opmaak van het gedrocht zag er nog best goed uit.

Acteerwerk vond ik wel voldoende. Maarja met alleen goed acteerwerk en opmaak heb je nog geen sterren film.

Niks nieuws dus. Leuk om eens te bekijken. Maar doe je dat niet, dan heb je ook niks gemist. 5,5 (2,5*)

avatar van Yortisi

Yortisi

Laat ik maar beginnen dat ik bijna alle horror films heb gezien en ik ook een groot fan ben van dit genre. Alhoewel de film met wat spanning begon zakt het al snel in. From the dark heeft weer wat horror clichés uit de kast getrokken.

Zo gaan de hoofdrol spelers uit elkaar en wordt er weer een afgelegen huis gevonden. In het huis wordt een man aangetroffen die blijkbaar niet helemaal helder meer is en ook geen hulp wilt, toch besluit de hoofdrolspeler om hulp te zoeken. Voorspelbaar genoeg heeft de telefoon geen ontvangst.

Ik heb 45 minuten kunnen doorzetten maar uiteindelijk de film toch stop gezet. Wat een afgang!

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

Yortisi schreef:

Laat ik maar beginnen dat ik bijna alle horror films heb gezien.

Ik sta helemaal niet bekend als een persoon die mensen (zomaar) in twijfel trekt, maar dat is onmogelijk .

En ik ook een groot fan ben van dit genre.
Idem dito .

avatar van Yortisi

Yortisi

HALVE TAMME. schreef:

Onmogelijk .

Dat is dan weer goed nieuws, hier nog een .

Bijna he!;) ik doe mijn best!

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

Yortisi schreef:

Bijna he!;)

Bijna is ook 'onmogelijk', geloof mij nou maar .

Ik doe mijn best!
Ik zal de laatste zijn die daar aan zou twijfelen.

avatar van Thereisnospoon

Thereisnospoon

From The Dark, Let us Prey, The Canal,

The Irish Film Board zit als opvallende sponsor achter deze recente horrors.

Wat opvalt is de vrij goedkope manier van productie, maar in die zin toch wel

het redelijk effectieve onbehagen.

Op dit forum is er niet echt veel waardering voor, maar in vergelijk met wat we

in onze heimat presteren (we teren al jaren op Gooische Vrouwen) niet eens zo

slecht. Gelukkig hebben we Alex van Warmerdam nog.

Onderhond

Redelijk horrorfilmpje.

Verwacht niks al te speciaals. Een koppeltje, een verlaten weg, autoproblemen en een huisje. Het mag duidelijk zijn dat het ze niet gemakkelijk gemaakt wordt hun reis voort te zetten, het aardige is wel dat het "duistere" nooit écht een duidelijk gezicht krijgt.

Ondanks dat er inderdaad wel wat Nosferatu verwijzingen inzitten, is dit zeker geen straight-forward vampierenfilmpje geworden. Dat maakt het net allemaal iets leuker, omdat je toch wat meer het monster zelf kan ontdekken tijdens de film zelf.

Camerawerk is redelijk, al is het af en toe iets té donker. Acteerwerk valt ook best mee, al zullen er geen prijzen gewonnen worden. Verder helpt de setting nog wel een handje, het ruige Ierse landschap geeft een film als dit toch altijd een klein beetje extra.

Best geen hoge verwachtingen koesteren, maar als horror tussendoortje niet verkeerd.

Nipte 3.0*

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Man, vrouw, verlaten weg, auto kapot, verlaten huisje, hulp zoeken. Ik hou wel van dat soort films. Het begon best goed, en werd uiteindelijk een langdradig gezeik over een man van zand (?) die niet tegen licht kon (!?). Niet boeiend!

avatar van Phantasm

Phantasm

Oh, wat slecht en rommelig, het monster krijg je praktisch niet in beeld te zien. Gewoon zonde van je tijd. Waardeloos.