The Boss (2016)

geregisseerd door Ben Falcone
met Melissa McCarthy, Kristen Bell en Peter Dinklage

Michelle Darnell, een hoge pief uit de zakenwereld, wordt naar de gevangenis gestuurd nadat ze betrapt is op handel met voorkennis. Vers uit de gevangenis verzint Darnell een nieuw plan met behulp van haar oude assistente. Ze charteren een stel meiden om zelfgemaakte brownies te promoten: Darnell's Darlings.

avatar van Seam
Het magistrale en komische duo Falcone en McCarthy zijn weer terug om een nieuw pareltje af te leveren aan de wereld. Ik kan niet wachten! Dit gaat een klassieker worden.

kappeuter (moderator)
Vanaf 7 april 2016 in de bioscoop (Universal)

Trailer geplaatst

avatar van Uier
Seam schreef:
Ik kan niet wachten! Dit gaat een klassieker worden!

Net als Tammy (?) zeker? Ik wacht nog even.

Bizar slecht, kom er net van terug meegenomen door een vriendin en vriend die deze onderbroekenlol wel kunnen waarderen. Had ook volledig niet gekeken waar het over ging, maar dit was buitenproportioneel slecht.

gewoon perfect 5 ster

avatar van Jusstinb
levioswag schreef:
gewoon perfect 5 ster

Hoe serieus kunnen we dit nemen? Je geeft elke film 5 sterren.....

avatar van Corcicus
Deze film was eigenlijk wel grappig. De moraliserende boodschap van familie als hoeksteen van de samenleving neem je er best bij voor lief.

avatar van schumacher
Weer zo'n middelmatige film.
Komedie noemen ze dat nog, ik snap dat echt niet.

Met Grimsby en Ride Along 2 en Dirty Grandpa met deze heb ik nog eens goed kunnen lachen maar zo'n films als deze hier kan je toch geen komedie meer noemen? Er valt nauwelijks wat te lachen? Ik heb niet 1 keer goed kunnen lachen, eens een paar keer hah ja maar meer ook niet.

Niet dat de film slecht is maar dit vind ik geen 10-12 euro waard laat staan dat je er 18 euro ofzo zou aangeven op blu-ray, is z'n geld niet waard vind ik. Goed om 1 keer te hebben gezien, geen 2de keer.

avatar van m1701
hilarische film!!! Mccarthey was weer geweldig. Vooral eerste helft van de film was ze geniaal!!

Zeker moeite waard om te kijken!!!!

Begint goed. Eerste kwartier kon ik nog wel een paar keer welgemeend (glim)lachen, maar het gaat fout zodra de makers een verhaal moeten verzinnen. Want dat komt maar niet op gang, tot het plots is afgelopen. Word steeds slechter en slechter met enkele domme plotwendingen(Dinklage die denkt McCarthy te hebben vermoord, en een halve minuut later weer verliefd in haar armen ligt) en mislukte ideëen(catfight in de overtreffende trap is pijnlijk onleuk). McCarthy is niet mijn favoriet(van haar drukte word ik erg nerveus), maar in deze film is ze nog wel te pruimen. Beter in ieder geval dan Bell die een wel erg zoutloze vertolking weggeeft.
The Boss lijkt me vooral geschikt voor tieners die voor de eerste keer met hun liefje naar de bioscoop gaan. En dan bij voorkeur het liefst heel jonge tieners, die liever niet te veel nadenken.

Zwakke verhaallijn en verder weinig inspirerende film. Aantal kleine glimlach momenten maar meer is het ook echt niet. Peter Dinklage (Game of Thrones) is een geweldig acteur maar doet zichzelf echt veel te kort in deze film.

avatar van m1chel
Als je de naam Melissa McCarthy hoort weet je eigenlijk op voorhand al dat je een film vol gevloek en rare fratsen krijgt voorgeschoteld. Dit zagen we eerder al in films als The Heat en Identity Thief waarin ze ook de hoofdrol in speelde en bij The Boss is dit niet anders. Hierbij moet deze humor van de nogal aanwezige McCarthy je natuurlijk wel een beetje liggen. The Boss trapt af met een scène waarin Michelle Darnell, het personage gespeeld door McCarthy, een menigte toespreekt over hoe snel rijk te worden. Dit gebeurt met het kleurrijke taalgebruik dat we van de actrice zo goed kennen, al is het hier tamelijk onleuk. Het duurt dan ook even voor de film op gang komt. Het is eigenlijk pas vanaf het moment dat Michelle in de gevangenis belandt dat de film wat leuker wordt.

Het nadeel hierbij is, is dat we een dergelijk concept al veel vaker hebben gezien en de film dan ook absoluut niet origineel is. Het zorgt ervoor dat je soms erg veel moeite zal hebben om de fast forward-knop op je afstandsbediening niet in te drukken. McCarthy komt soms gelukkig nog wel leuk uit de hoek, zoals de scène waarin ze praat met eet een mondklem in en je minutenlang een blik mag werpen op het smoelwerk van de uit zichzelf al zo aanwezige actrice. Daarnaast wordt ze ondersteund door goede bijrollen van Kristen Bell en Peter Dinklage. Dit resulteert erin dat je de rest van de film toch weet te vermaken al zal het meer dan eens tot niet meer dan een flauwe glimlach leiden.

The Boss is één van de mindere films met Melissa McCarthy in de hoofdrol. De film bevat een weinig origineel concept wat we al veel vaker voorbij hebben zien komen. Dit zorgt voor de nodige verveling, al is de film zeker niet slecht te noemen. Zo zijn er zeker leuke momenten, zijn de bijrollen goed ingevuld en is de film bovenal toch weer een must voor de liefhebbers van McCarthy. Het is dan ook te hopen dat deze dip in haar oeuvre tijdelijk is en zij met haar volgende film weer vol in de roos schiet en het dan ook aan scherpte niet ontbreekt. The Boss is voor een keer zeker leuk, maar door de gemakzucht is het een film die je een dag later waarschijnlijk alweer vergeten bent.

Matige film over een rijke zakenvrouw die alles kwijtraakt na dat ze heeft gehandeld met voorkennis. Het toch al magere verhaaltje wordt soms wat rommelig gebracht. Een weinig originele comedie waarbij de humor afwisselt tussen flauw en wel grappig. De film gaat te lang door, maar de altijd enthousiaste Melissa McCarthy brengt het wel leuk.

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt en het was allemaal niet zo bijzonder, maar hij keek toch vlot weg. De cast deed het niet slecht en verder zag de film er prima uit. Het verhaal was wel niet zo bijzonder.
Prima voor een druilerige dag, maar niet veel meer.