The Intern (2015)

Komedie / Drama

geregisseerd door Nancy Meyers
met Robert De Niro, Anne Hathaway en Anders Holm

Ben Whittaker (De Niro) is een 70-jarige weduwnaar die erachter komt dat het pensioen niet voldoet aan de gewekte verwachtingen. Hij ziet een kans om weer aan de slag te gaan als senior stagiair bij een modewebsite, geleid door Jules Ostin (Hathaway). Ben bewijst zich als waardevol lid van het team en er ontstaat een hechte band tussen hem en Jules.

avatar van f2sputnik
een goede feelgood movie.
Robert de Niro speelde een fraaie rol.
Had het idee dat ik deze film niet zou uitkijken, maar de film heeft mij verbaasd.
Goed onderbouwd verhaal, vooral geënt op de huidige tijd met al zijn valkuilen.
Gewoon onderhoudend.

avatar van jiesyboy
De niro is hier weer top na een aantal jaren ten hemel schreiend eindelijk weer een degelijke film

avatar van K. V.
Ook deze eens meegepikt en het was geen slechte film. Niet echt grote verwachtingen, maar hij viel goed mee. De cast zat goed en Robert De Niro en Anne Hathaway waren goed op dreef. Het laatste kwartier was iets minder vernieuwend, maar storend was het niet.
Ondanks de lange speelduur verveelde hij niet, toch wel het bekijken waard.

avatar van Agent47
Leuk geacteerd door met name De Niro en Hathaway.

Als je puur kijkt naar de humor dan was dit gedoseerd, maar de afwisseling met drama en een leuk verhaallijn maakt deze film in zijn totaliteit een geslaagde film.

avatar van des1
Leuk gegeven, dat doet denken aan dat Morti Seinfeld (vader van) ging werken bij Peterman... wat ie niet trok natuurlijk.

avatar van Roger Thornhill
Ja, dat is wel een beetje een probleem hè, wanneer je een script schrijft waarin iedereen vriendelijk, beschaafd en van goede wil is en niemand gemeen, onaardig of zonder gevoel voor humor, dan heb je eigenlijk geen conflict maar een smakeloos baksel dat je wat peper moet geven door erecties op de werkvloer, Rene Russo als belachelijk beschikbare love interest en een schattige Shirley Temple-kloon te introduceren. Tot overmaat van ramp lijkt Meyers niet eens gemerkt te hebben dat iemand (een èchte stagiair?) tussen de pagina's van haar script een zelfgeschreven scène die nergens op slaat heeft geschoven, zodat we opeens vergast worden op een merkwaardige inbraakscène die nergens vandaan komt, nergens naartoe gaat en mij er alleen maar bewust van maakt dat Hathaway's probleem met haar moeder eigenlijk dood in de lucht blijft hangen. Een film zó licht dat hij gewoon uit mijn geheugen wegfladdert, met als enige hoogtepunt de scène waarin De Niro (sowieso het voornaamste pluspunt van deze film) een korte confrontatie met Hathaway's man heeft – de dialoog zegt het éne, zijn gelaatsuitdrukking het andere, ijzersterk.

avatar van IH88
“I still have music in me, absolutely positive about that!”

Wat blijft De Niro toch een fantastisch acteur. Ook op redelijk hoge leeftijd weet De Niro nog te fascineren in rollen zoals in Silver Linings Playbook, Joy en nu The Intern. De Niro is voortreffelijk als Ben, een man die zonder zijn overleden vrouw niet echt van zijn pensioen kan genieten, en reageert op een vacature als stagiair bij een modewebsite. Jules is de baas van dit bedrijf, en Anne Hathaway speelt deze workaholic op fantastische wijze.

Ben en Jules bouwen een band op en raken steeds meer verstrengeld in elkaars leven. Ben voelt zich weer nuttig, en Jules heeft een steunpilaar waarbij ze terecht kan voor raad en daad. Jules heeft ook een gezin, en als ik een minpunt moet noemen dan is dat het tweede gedeelte van de film, wanneer er ruimte wordt gemaakt voor een clichématig relatiedrama. Maar de fijne feel good sfeer, sterk uitgewerkte personages en de chemie tussen de acteurs maken veel goed. En met De Niro en Hathaway heeft The Intern twee hoofdrolspelers die dit materiaal zelfs met alleen hun pink nog naar een hoger niveau kunnen stuwen.

avatar van jippie2010
Vertederend hoor, de lieve oude De Niro,
maar ik moest me er echt even aan wennen dat mister maffia
zo'n rol op zich neemt. Maar dat deed hij met verve!
Veelzijdigheid kenmerkt in mijn ogen een goede acteur.

Het verhaal is simpel, de uitwerking middelmatig,
en (de nog steeds bloedmooie) Hathaway speelt een rol die natuurlijk dicht bij haar ligt. En kunnen we afspreken dat Adam Devine een permanente blok krijgt?
Het is echt De Niro die smaak geeft aan het geheel, genoeg om het geheel als voldoende te kunnen beoordelen. *3.0

Matige feel-good.

Het eerste half uur heeft nog wel een beetje humor, vooral de manier waarop De Niro weer besluit aan het werk te gaan. Maar al snel steekt het drama de kop op en wordt de comedy volledig naar achteren geduwd. Op het einde is het eigenlijk veel gehuil met wat positieve woordjes om het allemaal wat beter te maken.

Visueel oogt het best fris, de soundtrack is echter continue aanwezig en wel érg melig. De Niro en Hathaway doen het niet slecht samen, anderzijds hebben ze nu ook weer niet zo veel werk. Hun personages zijn redelijk afgebakend, veel meer dan wat bekken trekken hoeven ze niet te doen.

Het verhaaltje is verder niet zo heel boeiend, het positieve role model gevoel ligt er ook iets te dik op allemaal. En dan wordt "moderne" probleempjes erin verwerkt, die ook nog eens een duidelijke moraal meekrijgen ... mnee, tijdens het tweede deel verslikt deze film zich iets te vaak. Al bij al een mager beestje, beetje jammer wat het begon niet ze heel slecht.

avatar van Capablanca
De chemie tussen De Niro en Hathaway is wel in orde, maar de humor werkt niet.