• 8.255.526 stemmen

Geregisseerd door: Nancy Meyers

Met onder meer: Robert De Niro, Anne Hathaway en Rene Russo

Releasedatum: 24 september 2015

Plot The Intern

"Experience never gets old"

Ben Whittaker (De Niro) is een 70-jarige weduwnaar die erachter komt dat het pensioen niet voldoet aan de gewekte verwachtingen. Hij ziet een kans om weer aan de slag te gaan als senior stagiair bij een modewebsite, geleid door Jules Ostin (Hathaway). Ben bewijst zich als waardevol lid van het team en er ontstaat een hechte band tussen hem en Jules.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van f2sputnik

f2sputnik

een goede feelgood movie.

Robert de Niro speelde een fraaie rol.

Had het idee dat ik deze film niet zou uitkijken, maar de film heeft mij verbaasd.

Goed onderbouwd verhaal, vooral geënt op de huidige tijd met al zijn valkuilen.

Gewoon onderhoudend.

avatar van jiesyboy

jiesyboy

De niro is hier weer top na een aantal jaren ten hemel schreiend eindelijk weer een degelijke film

avatar van K. V.

K. V.

Ook deze eens meegepikt en het was geen slechte film. Niet echt grote verwachtingen, maar hij viel goed mee. De cast zat goed en Robert De Niro en Anne Hathaway waren goed op dreef. Het laatste kwartier was iets minder vernieuwend, maar storend was het niet.

Ondanks de lange speelduur verveelde hij niet, toch wel het bekijken waard.

avatar van Agent47

Agent47

Leuk geacteerd door met name De Niro en Hathaway.

Als je puur kijkt naar de humor dan was dit gedoseerd, maar de afwisseling met drama en een leuk verhaallijn maakt deze film in zijn totaliteit een geslaagde film.

avatar van des1

des1

Leuk gegeven, dat doet denken aan dat Morti Seinfeld (vader van) ging werken bij Peterman... wat ie niet trok natuurlijk.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Ja, dat is wel een beetje een probleem hè, wanneer je een script schrijft waarin iedereen vriendelijk, beschaafd en van goede wil is en niemand gemeen, onaardig of zonder gevoel voor humor, dan heb je eigenlijk geen conflict maar een smakeloos baksel dat je wat peper moet geven door erecties op de werkvloer, Rene Russo als belachelijk beschikbare love interest en een schattige Shirley Temple-kloon te introduceren. Tot overmaat van ramp lijkt Meyers niet eens gemerkt te hebben dat iemand (een èchte stagiair?) tussen de pagina's van haar script een zelfgeschreven scène die nergens op slaat heeft geschoven, zodat we opeens vergast worden op een merkwaardige inbraakscène die nergens vandaan komt, nergens naartoe gaat en mij er alleen maar bewust van maakt dat Hathaway's probleem met haar moeder eigenlijk dood in de lucht blijft hangen. Een film zó licht dat hij gewoon uit mijn geheugen wegfladdert, met als enige hoogtepunt de scène waarin De Niro (sowieso het voornaamste pluspunt van deze film) een korte confrontatie met Hathaway's man heeft – de dialoog zegt het éne, zijn gelaatsuitdrukking het andere, ijzersterk.

avatar van IH88

IH88

“I still have music in me, absolutely positive about that!”

Wat blijft De Niro toch een fantastisch acteur. Ook op redelijk hoge leeftijd weet De Niro nog te fascineren in rollen zoals in Silver Linings Playbook, Joy en nu The Intern. De Niro is voortreffelijk als Ben, een man die zonder zijn overleden vrouw niet echt van zijn pensioen kan genieten, en reageert op een vacature als stagiair bij een modewebsite. Jules is de baas van dit bedrijf, en Anne Hathaway speelt deze workaholic op fantastische wijze.

Ben en Jules bouwen een band op en raken steeds meer verstrengeld in elkaars leven. Ben voelt zich weer nuttig, en Jules heeft een steunpilaar waarbij ze terecht kan voor raad en daad. Jules heeft ook een gezin, en als ik een minpunt moet noemen dan is dat het tweede gedeelte van de film, wanneer er ruimte wordt gemaakt voor een clichématig relatiedrama. Maar de fijne feel good sfeer, sterk uitgewerkte personages en de chemie tussen de acteurs maken veel goed. En met De Niro en Hathaway heeft The Intern twee hoofdrolspelers die dit materiaal zelfs met alleen hun pink nog naar een hoger niveau kunnen stuwen.

avatar van jippie2010

jippie2010

Vertederend hoor, de lieve oude De Niro,

maar ik moest me er echt even aan wennen dat mister maffia

zo'n rol op zich neemt. Maar dat deed hij met verve!

Veelzijdigheid kenmerkt in mijn ogen een goede acteur.

Het verhaal is simpel, de uitwerking middelmatig,

en (de nog steeds bloedmooie) Hathaway speelt een rol die natuurlijk dicht bij haar ligt. En kunnen we afspreken dat Adam Devine een permanente blok krijgt?

Het is echt De Niro die smaak geeft aan het geheel, genoeg om het geheel als voldoende te kunnen beoordelen. *3.0

Onderhond

Matige feel-good.

Het eerste half uur heeft nog wel een beetje humor, vooral de manier waarop De Niro weer besluit aan het werk te gaan. Maar al snel steekt het drama de kop op en wordt de comedy volledig naar achteren geduwd. Op het einde is het eigenlijk veel gehuil met wat positieve woordjes om het allemaal wat beter te maken.

Visueel oogt het best fris, de soundtrack is echter continue aanwezig en wel érg melig. De Niro en Hathaway doen het niet slecht samen, anderzijds hebben ze nu ook weer niet zo veel werk. Hun personages zijn redelijk afgebakend, veel meer dan wat bekken trekken hoeven ze niet te doen.

Het verhaaltje is verder niet zo heel boeiend, het positieve role model gevoel ligt er ook iets te dik op allemaal. En dan wordt "moderne" probleempjes erin verwerkt, die ook nog eens een duidelijke moraal meekrijgen ... mnee, tijdens het tweede deel verslikt deze film zich iets te vaak. Al bij al een mager beestje, beetje jammer wat het begon niet ze heel slecht.

avatar van Capablanca

Capablanca

De chemie tussen De Niro en Hathaway is wel in orde, maar de humor werkt niet.

avatar van Black Math

Black Math

Hier had ik toch iets anders verwacht, namelijk veel meer misverstanden tussen de karakters van De Niro en Hathaway door de generatiekloof. Die misverstanden bleken totaal afwezig te zijn en in plaats daarvan krijgen we een mooie interactie tussen de beide personages te zien, waarbij er duidelijk de nodige chemie tussen de acteurs is.

En toch wringt ergens het schoentje. Het is allemaal netjes gefilmd, maar waar het mis gaat, is het plot. Het is wel erg zoetsappig. De Niro's karakter doet werkelijk alles goed en dat voelt iets te gemakkelijk. Dan moet er toch drama ingegooid worden, wat gebeurt door middel van huwelijksperikelen. De man van Hathaway's karakter gaat vreemd omdat hij zich overweldigd voelt door de carrière van zijn vrouw. Maar dan komt hij tot inkeer en komt alles weer helemaal goed. Het is gewoon te makkelijk en doet ernstig afbreuk aan het gevoel na afloop jammer genoeg. 2*.

avatar van stratmans

stratmans

grappig ernstige film

avatar van ILDIB

ILDIB

No one has a private office even not jules. En vervolgens zit jules alleen maar in privé hokken..

Chauffeur mag niet drinken van m en even later zit ie zelf aan t bier als driver.

En voor iemand die heel druk is is ze verdraaid vaak aan t niksen.

En waarom doen ze net alsof ze voor ze t bedrijf begon 10 jaar in een bubble heeft gezeten, zo wereldvreemd. Ze is pas 1.5 jaar druk.

Voor de rest is t zo ongeloofwaardig als wat. Veel te dik aangelegd de types en situaties.

Maar toch prima kijkbaar door de 2 hoofdrol spelers.

avatar van mikey

mikey

'comedy' of manners over een ouwe gepensioneerde knar die de stagiaire en rechterhand wordt van een eigentijdse millennial-dame/ ceo (getrouwd met een huisman die zijn carrière vrijwillig heeft opgegeven). Leuker voor de dames dan voor de mannen. Extreem saai camerawerk.

avatar van DSZ86

DSZ86

Totaal niet mijn genre (ik ben meer vd misdaad en actiefilms), maar wat een lieve film.

avatar van Warning

Warning

Fijne, lieve en vertederende feel-good movie met een vleugje drama.

avatar van Rouge

Rouge

Deze film begon leuk, grappig soms. Echter het laatste half uur kelderde hij naar ietwat awkward (de in bed scene naar totaal niet meer interessant. Het einde was verre van bevredigend. Het laatste half uur dus jammer, helemaal omdat de film wel potentieel had. Leuke cast, goede hoofdrollen. Behalve de echtgenoot wat ik een beetje een goof vond. Origineel verhaal. Echter de uitwerking had beter gekund. Het ziet er afgeraffeld uit.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2074 stemmen

De film wordt grotendeels positief ontvangen, zie ik. Ik sluit me daarbij aan. Een film als deze kun je met een gerust hart aan regisseuse Nancy Meyers overlaten. De film sluit eigenlijk prima aan op The Holiday. Zeker door de manier waarop de soundtrack gebruikt wordt (niet bepaald subtiel), voelde ik wel een zekere overeenkomst tussen beide films.

Qua sfeer dus, net als Meyers' kerstfilm, erg fijn. Daarnaast ook een cast die prima op dreef is. Robert De Niro doet het leuk als leergierige stagiair op leeftijd en Anne Hathaway speelt haar strevertje met overtuiging. De chemie tussen beiden voelt haast als vanzelfsprekend. Ik heb genoten van hun samenspel. Van deze kwaliteiten moet de film het echter wel vooral hebben. De humor is namelijk niet van het soort dat je van de bank laat rollen van het lachen. Het is allemaal tamelijk bescheiden, soms wat braaf. Het gegeven dat De Niro stage gaat lopen bij Hathaway in een bedrijf waar hij geconfronteerd wordt met de digitale wereld is eigenlijk nog de leukste grap. Naarmate de film op gang komt, komen de nodige clichés aan bod en het moet allemaal natuurlijk netjes afgewerkt worden. Wat dat betreft is The Intern niets nieuws onder de zon, maar ik ga ervan uit dat de meeste kijkers daar ook wel al vooraf rekening mee houden.

Wat overblijft is een geinig, onderhoudend filmpje dat prima dienstdoet als zaterdagavondvermaak. Nergens speciaal, maar ook nergens ergerlijk. Ondanks het vrij lange speelduur voor een komedie keek het bijzonder gemakkelijk weg.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Bah.

Vrij makke en langdradige bedoening, met een sympathieke Robert De Niro naast Anne Hathaway, toch ook een actrice die mij minstens even vaak tegenstaat als meevalt. Het is het soort film dat ik ietwat plichtmatig kijk om toch maar zo veel mogelijk van mijn favoriete acteurs te zien, in dit geval De Niro dus, al dateren zijn rollen die hem favoriet maakten toch ook al van enige decennia geleden. Deze heb ik alvast ook weer gehad, om nooit meer te herzien.

avatar van des1

des1

De Niro... de grootste acteur ever. Ik noem een aantal films, en je zou zweren met verschillende acteurs te maken hebben. Raging Bull - The Deerhunter - Meet the Parents - Heat - Cape Fear - Taxi Driver - Midnight Run - Awakenings - The Mission - The Untouchables

Overigens foute casting: Ben's logé lijkt teveel op de man van Jules. Matige reviews op Rotten Tomatoes. Maar Quentin Tarantino vond de film zelfs Oscar waardig. Leuke touch: Hathaway was de assistent van mode autoriteit Meryl Streep in The Devil Wears Prada. Streep speelde in een paar films met De Niro. Ouderwets en daardoor bijna gedurfd braaf deze film.

avatar van Don Homer

Don Homer

The Intern (2015) is een vermakelijke feel good comedy van Nancy Meyers.

Het script is simpel en uitnodigend. Een gepensioneerde man (De Niro) gaat weer aan het werk als stagiair bij een snel, modern internetbedrijf. Daar krijgt hij te maken met de manager (Anne Hathaway) die worstelt met Hulk Hog... Uhhh... met privéproblemen.

Ik geef Roger Thornhill gelijk dat de film wel erg veel goede karakters heeft en daardoor heftige confrontaties mist. Dit is echter ook een onderscheidend punt. Bovendien zitten er fijne gesprekken in de film waar je even over na moet denken. Ook het overval fragment (parodie uit Oceans eleven) vond ik geinig, vooral de Busta Rhymes karaoke in de auto .

Ten slotte zitten er realistische hedendaagse problemen in die op een luchtige manier worden verteld. Samen met het sterke acteerwerk van Hathaway en met name De Niro maakt dit de film voor mij toch bovenmodaal.

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

Roger Thornhill schreef:

Onbegrijpelijk inderdaad dat deze scene de eindmontage heeft overleefd. Ze hadden de tijd beter kunnen gebruiken om Jules en haar werkwijze wat meer profiel te geven gaandeweg de film.

avatar van Gish

Gish

Warning schreef:

Fijne, lieve en vertederende feel-good movie met een vleugje drama.

Mooie en juiste quote die deze film goed samenvat. Het luchtige en zomerse gevoel dat deze film je geeft, naast de chemistry tussen Hathaway en De Niro, maakt hem onweerstaanbaar voor mij. Valt mij overigens op dat er hier veel Hathaway haters zijn, waarom eigenlijk? Uitstekende actrice met een prima CV. Ben zelf altijd blij als zij meedoet (hoewel ik wel een hekel heb aan de musical "Les Miserables", haar enige Oscar, maar dat terzijde)

Hele leuke film ook al overtuigde het script me helemaal niet. Onrealistische situaties achter elkaar en toch is het aangenaam kijken. Hoe kun je nou een actrice haten, zoals ik hierboven lees. Hallo, ze speelt rollen, dus wie ze zelf is, is een ander leven en ken je niet. Ik wil deze film nog wel eens zien, zo leuk vind ik 'm. De jongens gaan lekker los als ze bij moeders thuis een laptop komen resetten, gaaf!

avatar van panax

panax

soms kijk je naar een film en weet je niet of het wat wordt of dat je afhaakt

ik heb de film uitgezien

prachtig acteerwerk van de niro en hathaway

maar verder ook een prima cast

leuke feelgood movie uiteindelijk gezien met mooie beelden

avatar van Panoramix

Panoramix

Heel krappe voldoende. Film heet The Intern maar tweede helft gaat nauwelijks nog over de stagiair, die figureert als vertrouwenspersoon voor de baas waar het verhaal dan inmiddels helemaal om draait. Het is een film met twee gezichten: de eerste helft is grappig en draait om het gegeven dat een 70-jaar oude weduwnaar als stagiaire aan de slag gaat bij een hippe e-commerce startup. Tweede helft is vervolgens een romantisch drama dat draait om de baas, haar huwelijk en werk. Door deze ambiguïteit komen beide aspecten niet helemaal ten volle tot hun recht. Niettemin heb ik me wel vermaakt; zowel de komische eerste helft, als de sentimentele tweede helft waren ok; eerste iets meer dan het tweede. Zowel DeNiro als Hathaway zijn klasbakken en doen het hier ook weer goed. Vermakelijk dus, maar niet meer dan dat.

avatar van Edgar Davids

Edgar Davids

Lekker feel good allemaal, Robert de Niro dikke koning. Film weet er goed voor te zorgen dat je 2 uur lang denkt dat alles leuk is en alles goed komt. Wilde eerst 4 ster geven puur omdat de film je wel echt in het feel good weet mee te zuigen plus dat de Niro en Hathaway erg leuke rollen neerzetten. Helaas zitten er wel wat minder sterke en onnodige scènes in die eigenlijk niets toevoegen, en worden er enkele plotlijnen totaal niet uitgediept (hoe zit het met de ma van Hathaway? Ineens geen contact meer mee ofzo?). Film die zijn doel goed weet te behalen met een toffe cast die bij vlagen een hoog niveau haalt.

avatar van Robson1968

Robson1968

Zeer goede onderhoudende film, volledig van deze tijd. Soms lijkt de film wat traag, maar geeft hierdoor wel goed de opbouw weer. Waar wordt je mee geconfronteerd, als bejaard persoon. Geweldig genoten van Anne en Robert.

avatar van calogero

calogero

You cant go wrong with a De Niro movie

Fijne zondagsavond film.. niet meer en niet minder.