The VVitch: A New-England Folktale (2015)

Alternatieve titel: The Witch

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada / Brazilië
Drama / Horror

geregisseerd door Robert Eggers
met Anya Taylor-Joy, Ralph Ineson en Kate Dickie

New England, 1630. William en Katherine leiden samen met hun vijf kinderen een toegewijd christelijk leven. Hun huis is gelegen aan de rand van een ondoordringbare wildernis. Wanneer hun pasgeboren zoon op mysterieuze wijze verdwijnt en de oogst ook nog eens mislukt, lopen de spanningen binnen het gezin zeer hoog op.

avatar van 606
Thx lijkt me een leuke film te worden.

avatar van tattoobob
Ik laat me graag verrassen...

avatar van danuz
Niet mis zeg, die trailer. Mooie locatie lijkt me.

Lijkt me wel wat.
Ga ik zeker in de gaten houden:)

Fuck, je bent me gewoon een half jaar voor met Tattoobob attenderen
Al ben ik ook wel benieuwd of een Alexspyforever hiernaar uitkijkt, die ik in bed op de iPad niet kan 'noemen', helaas. Might correct that tomorrow.

Ziet er intrigerend uit dit, lovende blurbs.

Fuck, je bent me gewoon een half jaar voor met Tattoobob attenderen

Ziet er intrigerend uit dit, lovende blurbs.

Toch maar een android tablet nemen

Weet iemand waar ik zijn 2 korte films: The Tell-Tale Heart en Hansel and Gretel kan zien/vinden?

avatar van Corcicus
Kan niet snel genoeg uitkomen voor mij! Eindelijk nog eens een kostuumhorror.

Imdb 9 metascore
Een wide release 26-02-2016 us

avatar van mcdaktari
Dit lijkt mij nou weer een goeie film.

avatar van tattoobob
Wel een dikke poster hoor......de cijfers liegen er ook niet om.
Ik heb er zin an.

avatar van Spoilalot
Dat deze maar snel uit mag komen

avatar van danuz
Release dates inmiddels al bekend?

danuz schreef:
Release dates inmiddels al bekend?

Als het goed is las ik 26 feb.

avatar van YouDrunkGoHome
Trailer geeft me de rillingen, heerlijk.
Denk echt dat dit een topper wordt!

avatar van Corcicus
Tweede trailer is nog beter.

Daan258 schreef:

Als het goed is las ik 26 feb.
In Amerika een week eerder ( http://www.slashfilm.com/the-witch-release-date-2/), maar over de Nederlandse kan ik niet zoveel vinden

John Milton schreef:

Aha, ja als het goed is had ik ergens gelezen dat hij in de Nederlandse bioscopen 26 feb zou gaan draaien. Weet alleen niet meer waar ik dit gezien heb.
Naja, ik hoop in ieder geval dat ie snel in de bios zal zijn, heb hier heeeeeeel veel zin in.

avatar van John Milton
Ik kon zo gauw niets vinden over de NL release, Daan258. And me too!

avatar van TornadoEF5
Krijgt goede recensies, dus mijn interesse is zeker en vast aangewakkerd.

avatar van arno74
John Milton schreef:
Ik kon zo gauw niets vinden over de NL release, Daan258. And me too!
In Spanje komt ie in mei uit, dus hopelijk ook in NL/BE over een paar maandjes?

Hij gaat sowieso in April op Imagine draaien. Dat is alvast iets

avatar van Bob Gray
Toch wel dé horrorfilm waar ik het meeste naar uitkijk momenteel, naast The Neon Demon.

avatar van YouDrunkGoHome
Had toch gehoopt dat die ook in Pathé zou gaan draaien maar kan er niks over vinden .

avatar van John Milton
Nee daar is volgens mij idd nog niets over bekend, maar ik heb het net even aan een bevriende (long-time) operateur van Pathé gevraagd en het zou die zeer verbazen als ze hem niet gaan draaien, zegt hij.

avatar van Shinobi
Dit is een recente review die de hoge verwachtingen wederom bevestigd: 'The Witch' review: A film so f*cked up, Satan would see it twice - mashable.com

Stephen King op twitter:

"The Witch scared the hell out of me. And it's a real movie, tense and thought-provoking as well as visceral."

Het is wel weer eens tijd voor een horrorfilm die de verwachtingen waar maakt. The Conjuring en in iets mindere mate It Follows waren voor mij de laatste positieve uitschieters.

avatar van danuz
God, ben hier zo benieuwd naar. Ontertussen al een NL release date bekend?