Paradise Trips (2015)

België / Kroatië
Komedie / Drama

geregisseerd door Raf Reyntjens
met Gene Bervoets, Jeroen Perceval en Noortje Herlaar

Tegen zijn zin moet de norse buschauffeur Mario een kleurrijke groep jongeren naar een muziekfestival in Kroatië brengen. Het verloopt niet zoals gepland en de reis verandert al snel in een fascinerende trip die Mario keihard confronteert met zijn vooroordelen en met zijn verloren zoon.

kappeuter (moderator)
Vanaf 24 september in de bioscoop (Cinéart)

Trailer geplaatst

avatar van Verhoeven
Qua scenario en opbouw nogal wat mankementen maar dat verdwijnt eigenlijk als sneeuw voor de zon als we door de eerste akte heen zijn. Nogal wat droge humor, rake observaties en treffende tegenstellingen. Met als hoogtepunt de hallucinerende drugssequentie in de wereld van Super Mario.

avatar van barcam
Gene Bervoets is magistraal als verbitterde buschauffeur die als gepensioneerde sinjoor die gewoon is van oudere mensen naar vakantiebestemmingen te voeren plots hippies moet vervoeren naar een neohippiefestival in Kroatië.
Confrontatie met zijn "verloren" zoon en kleinzoon is goed uitgewerkt met veel tragikomische momenten er in verwerkt.
Ook leuk zijn de paar psychedelische "Super Mario" momenten.
Topper.

avatar van Redlop
Ik zie nu pas tot mijn verbazing dat het een komedie is. Niets van gemerkt. Flauw verhaal dat ondanks de korte speelduur al snel langdradig werd.

Het is een tragikomedie, niet puur een comedy a la dijenkletser. Opmerkelijk dat je de humor niet hebt gezien. Ik heb regelmatig gelachen om zowel de subtiele als de absurde humor. Buschauffeur Mario en de festival personages werden goed neergezet. Zo ook de sfeer van zo'n hippie psy-trance festival an sich. De banden tussen vader, zoon en kleinzoon worden gedurende de film goed maar niet teveel uitgewerkt. De trip scenes zijn inderdaad geweldig hoewel dat uiteraard niet de kern van het verhaal is. Ja ik heb wel genoten van deze film. In mijn ogen geslaagd!

avatar van Halcyon
Bervoets op paddo's in Mario-land, wat een geniaal idee .

avatar van dvdfreak123
Had hier meer van verwacht. Verhaal was wel ok. Maar gebeurt gewoon bijna niets. Het abrupte einde vond ik ook maar raar.Zat nog met vragen. Verveelt wel eigenlijk nergens of zo. Maar de film mist een paar dingen vind ik. Bervoets speelt wel zeer goed als Mario.Goed om 1 maal te zien maar zeker niet om te kopen, of ooit nog eens te herzien. Krijgt van mij een 6/10

Had veel meer ingezeten , echt jammer nu was het allemaal net niet.......

Potentieel.

Leuk om eens een setting als deze te zien. If anything, een goed excuus om voor een keer wat goa trance onder een film te gooien. Verder zag ik Reyntjens wel z'n best doen, maar het resultaat is net iets te mak.

Perceval vond ik wel oké, Bervoets is iets te netjes voor z'n rol. Hoewel de film wel aardig in de accenten zwemt, voelt het acteerwerk toch niet 100% naturel aan. Herlaar en het zoontje zijn verder wel aardig, maar voegen iets te weinig toe.

Ook de tripscenes vond ik net iets te makjes. Wel weer een leuk idee, Bervoets als Super Mario, maar één CG paddestoel en een blacklight maken nog geen echt gave tripscene natuurlijk. Qua montage en vooral ook qua muzikale begeleiding moet je met zo'n scene, in zo'n setting, gewoon véél meer doen.

Het tragikomedie genre ben ik ondertussen ook een klein beetje moe, maar dat heeft vooral met een overdosis te maken. Op zich werkt het wel, zijn de personages interessant genoeg en is het conflict tussen vader en zoon aardig uitgewerkt. Ook het einde draagt z'n steentje bij. Vanaf de ruimte tot verzoening er is, stopt de film ook meteen. Beetje bruusk, maar wel gepast.

Film zwengelt een beetje tussen de 3* en 3.5*, maar ik hou het toch maar bij het eerste. Er mag iets meer durf in, iets meer grinta. Het is zeker geen vervelende film, lekker kort en er zitten een aantal leuke momentjes in, maar de lat mag iets hoger gelegd worden.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijk en luchtig drama filmpje met de nodige komische scenes. Het drama aspect kwam niet altijd even goed uit de verf maar dit was gelukkig niet erg storend.
Prima vermaak!

avatar van Tisik
Wat een super vertolking van Bervoets!

avatar van Onceuponanytime
Goed acteerwerk van Gene Bervoets, maar uiteindelijk een matige film. De relatie vader/zoon raakte mijn gevoelige snaar niet.

avatar van Filmkriebel
Een uitgebluste oude man (een buschauffeur) vindt zichzelf terug op een psy trance festival, waar hij zijn vervreemde zoon tegen het lijf loopt. De gespannen relaties klaren langzaam op, mede door de euforie van het festival en de ontdekking van een kleinzoon . Bervoets is prominent in beeld en draagt moeiteloos de film op zijn schouders. Hij bracht het er wat mij betreft goed van af en op het vlak van regie valt een leuke hallucinatiescène op, die zomaar in een film van Danny Boyle zou kunnen passen. Uiteindelijk vond ik de hele film net te weinig om het lijf hebben om echt indruk te maken. Was ook meer een drama dan een komedie. Het einde was trouwens opmerkelijk zwak en veel te abrupt. Een iets emotioneler slot had geen kwaad gekund.

Saai...Halverwege afgezet

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en het was geen misse film. De ster van de film was toch wel Gene Bervoets die erg overtuigend acteerde.
Het verhaal was niet slecht en wist me wel te boeien, alleen een beetje jammer van het einde, dat mocht misschien nog iets uitgebreider.
'k vond het geen slechte film, maar door het magere einde, toch geen topper.

avatar van JDSsmetje
Sympathieke en vlotte film die geen moment verveeld. Interessant plot, en Bervoets mag op geniale wijze een bijzonder leuk personage neerzetten. De rest van de cast moet wel nog wat bijschaven, en de personages zijn een tikkeltje stereotiep. Ook moeten de dialogen een paar niveautjes hoger getild worden. Bovendien is de filmstijl net iets te gelikt, en het tempo een stukje te snel. Te veel scenes voelen wat onnatuurlijk aan. Ook visueel is het allemaal nogal magertjes. De toenadering naar het einde toe komt er iets te abrupt. Daarna stopt de film meteen, en ook dat is nogal bruusk. Over de gehele lijn had de film beter wat meer tijd genomen om alles echt goed uit te werken. Het was leuk, maar er zat veel meer in.

Een goede Gene Bervoets in deze film.
Maar ondanks dat is de film in zijn geheel toch wat saai.
Mij kon het alleszins niet boeien.
Er zijn veel betere films gemaakt in België dan dit.

Een al te zwak script is niet in staat deze vader-zoon-relatie enige echtheid mee te geven.
De voorhistorie wordt amper aangeraakt en het slot is al te eenvoudig en kort af.
Meerdere films over "een verloren zoon" met de al dan niet tegemoetkoming tussen ouder en zoon, maar deze komt toch erg oppervlakkig over.
Het betere moment zit dan nog in het enig komisch moment in de film : de halucinatie-trip van Mario
Gene Bervoets leek me nog een stukje ouder gemaakt en die Line Pillet acteerde wel vlot.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film die beter scoort dan verwacht, maar ook niet meer is dan wat het verdient te zijn. Het is de debuutfilm van Raf Reyntjens. Hij levert wel kwaliteit af, maar creatief is het niet echt. Enkel de tripscène was een leuk idee. Verder blijft het een wat braaf gezellig verhaal dat met dank aan acteurs als Gene Bervoets en Jeroen Perceval wat meer wordt. Bervoets acteert gewoonlijk in het geschaafd Nederlands en ik ben blij hem nog eens met wat dialect bezig te zien. Jeroen Perceval speelt ook een boeiende rol. Maar beide heren weten zo te zien ook wel dat ze niet in de volgende Vlaamse kaskraker spelen.

De film kent haar momenten en is ook weer niet slecht. Maar buiten de grenzen zal dit niet veel doen, visueel is het niet opvallend en het verhaal is ook niet bijster origineel. Een lokale parel van 13 in een dozijn.

avatar van Esteban
'Paradise Trips' gaat geheel zoals verwacht van A naar B zonder al te veel omwegen en weet helaas in geen enkel opzicht te verrassen. Ook geen blijvende indruk, in tegendeel. Het mag dan wel een dramedy zijn, op geen van beide vlakken komt de film ooit echt helemaal tot leven, wat frappant is, gezien de setting. Hier en daar wat droge humor en een halfslachtig dramatisch moment, maar niets dat kon raken, laat staan enige indruk maakt. En de diepgang beperkt zich slechts tot het voor de hand liggende. Wat dat betreft, bleef ik wel erg op mijn honger zitten. Sympathiek? Ja. En ik verveelde mij zeker niet. Maar we hebben dit in de grote lijnen al vaker en vooral véél beter gezien. Heel mager uitgewerkt. Ietwat jammer, het had potentieel. Het abrupte einde had niet de minste impact.