Accidental Love (2015)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door David O. Russell
met Jake Gyllenhaal, Jessica Biel en James Marsden

Alice Eckle (Jessica Biel) is een ietwat naïeve receptioniste, die na een ongeluk met een spijkerpistool een ongezonde hunkering naar seks krijgt. De niet verzekerde Alice besluit vervolgens voor haar rechten op te komen en vertrekt linea recta naar Washington. Daar ontmoet ze congreslid Howard Birdwell (Jake Gyllenhaal), met wie ze al snel in bed belandt en die haar helpt haar eigen politieke carrière van de grond te krijgen.

avatar van nilserr
Film van David O Russel onder pseudoniem. Bij nader inzien toch geen behoefte om zijn naam aan dit project te verbinden? Na het zien van de trailer kan ik hier wel inkomen...

Ik ben enkel nieuwsgierig hoe een topacteur als Jake Gyllenhaal (ik ben een fan) voor een dergelijk wanproduct heeft kunnen kiezen. Waarschijnlijk bedoeld als een klucht vol absurde satire over de gevaren van de heersende gezondheidszorg, echter het resultaat was zo ongelooflijk dom, het ziekelijke verhaal zat zo zwak in elkaar en ook op visueel terrein was het rampspoed. De grappen tenslotte waren geen moment bijtend, maar tandeloos en onvoorstelbaar flauw.

Nu al een grote kanshebber voor een Razzie Award 2015.

nilserr schreef:

Naar ik begrijp al in 2011 opgenomen en pas nu gemonteerd buiten David O. Russell om en zodoende wilde hij zijn naam niet op de credits. De versie van 2011 heette Nailed en daar was Russell blijkbaar ook niet tevreden over, omdat hij (?) het project daarna heeft gestaakt. Ironisch genoeg maakte hij aansluitend zijn twee sterkste films (Silver Linings Playbook en American Hustle). Moest toch gek zijn als deze zoveel minder is - maar blijkbaar wel. In Amerika trouwens recent uitgekomen via VOD begrijp ik.

Er is blijkbaar ook niet gekozen voor het gebruikelijke Alan Smithee, maar voor Peter Greene.

avatar van Pim1993
Vreselijk slechte komedie. Je staat echt verbijstert en vraagt je af wat een Marsden of een Gyllenhaal hier in godsnaam te zoeken heeft. Het complete script is gebaseerd op de allerslapste humor ooit vertoont en zinkt keer op keer weg in een chaos van nutteloze dialogen. Ik heb hier verder niks aan toe te voegen.

Wat de trailer betreft trouwens. Die is nog best oke vergeleken met de troep die je uiteindelijk gaat zien.

avatar van blurp194
Prut.

Onleuk gedoe waarbij de flauwe grappen allemaal niet werken. Lelijk gefilmd ook nog eens. Onbegrijpelijk dat de acteurs zich hiervoor hebben laten strikken, en even onbegrijpelijk dat de film alsnog uitgebracht is.

avatar van mjk87
Geen idee wat men hiermee wilde, maar een komedie op deze manier maken werkt nooit. Bijzonder onleuk, met veel overdreven acteerwerk, rare soundtrack op de achtergrond (die je bewust laat zijn dat het niet serieus is) en verder ook vervelend en lelijk gefilmd. Deed me ook denken aan het pijnlijk slechte Scrubs. Maar als iets een komedie nu goed laat worden, is als men het heel serieus benadert. Overigens is de'humor' hier ook echt van een abominabel niveau. Nauwelijks uit te zitten. 0,5*.

Niet best nee.

Al is het nu ook weer niet zo rampzalig als het gemiddelde hier doet vermoeden, maar dat zel wel iets te maken hebben met verhaal rond de film. Uiteindelijk is dit niet zoveel slechter dan de doordeweekse Amerikaanse romcom.

De verwachtingen liggen een stuk hoger met Russell aan het roer denk ik, ook de schare bekende namen op de poster zullen het steentje bijgedragen hebben. Dat Russell uiteindelijk z'n naam niet aan deze film wou verbinden is ook niet zo heel verwonderlijk, want het is bij momenten een serieus zooitje geworden.

Visueel lelijk, editing is slordig en de timing van de grappen had best wat fijner gekund. Maar af en toe valt er wel wat te grinniken, vooral als de humor de stompzinnige kant opgaat. Het zijn grappen die je vaak niet verwacht in een film als dit die het toch nog kijkbaar maken.

Echt leuk wordt het nergens, de acteurs zitten niet bepaald goed in hun rol en het ziet er belabberd uit, maar links en recht zit nog wel een geslaagd grapje.

avatar van renzoroy
Ik weet niet wat nou erger is... het 7 jaar durende en dramatische productieproces (google it ) of het uiteindelijke eindresultaat... Erg flauw allemaal en das erg jammer aangezien er wat aardige namen in de film spelen... Alleen tracy morgan vind ik altijd zooooo vreselijk irritant... Het originele project had zeker een goede film kunnen worden, maar helaas...

avatar van ILDIB
Waarom het lage punt? Er is veel meer bagger dan dit dat veel hoger scoort.
Het is gewoon simpel vermaak met her en der prima dialogen of oneliners. Ook het op de hak nemen van senaat ging wel.

Stukken beter dan al die flauwe crap films met vaughn, ferrell etc...

Biel was gewoon goed, gyllenhaal leuk om een keer anders te zien. Deed me denken aan Richard kind van Spin city.

Beste pseudo intellectuele stemmers kap nou eens een keer met films te veroordelen op namen en bijbehorende verwachtingen.