Serena (2014)

Verenigde Staten / Frankrijk / Tsjechië

geregisseerd door Susanne Bier
met Jennifer Lawrence, Bradley Cooper en Toby Jones

Het is 1929. De pas getrouwde George (Cooper) en Serena Pemberton (Lawrence) reizen van Boston naar de bergen van Noord-Carolina om daar hun geluk te zoeken in de houtindustrie. Serena doet er niet onder voor de doorsnee man. Ze houdt toezicht op de werknemers, jaagt op ratelslangen en redt zelfs het leven van een man in de wildernis. Samen runnen deze koning en koningin hun eigen rijk en hebben er alles voor over om hun huidig leventje en toekomstplannen te beschermen. Wanneer dat in gevaar komt brengt dat ook hun droomhuwelijk aan het wankelen.

geweldige film top!

avatar van Angel9999
Ik heb juist wel genoten van deze film met 2 charismatische hoofdrolspelers. Het voelde alsof ik een boek las. Lekker rustgevend en aangenaam en een lekkere Bradley.

avatar van Walter S.
Walter S. schreef:
Gevalletje het boek is beter dan de film, zou prima kunnen want ik vond het boek geweldig.
Film is dinsdag op tv, nog nooit gezien, maar ben dankzij het boek toch wel benieuwd ondanks de lage waarderingen hier.

Film doet het boek inderdaad geen recht. Serena van Ron Rash is namelijk bepaald geen Bouquet reeks verhaal zoals iemand hierboven denkt. Het is een bikkelhard verhaal over de houtindustrie waarin heel veel arbeiders op brute en gruwelijke wijze om het leven komen. Serena is de ijskoude en bikkelharde vrouw (die ze in deze film ook wel is) die samen met haar man over lijken gaat. De film is daar een slap aftreksel van.

Maar zo slecht als velen hem hier beoordelen vind ik hem dan weer niet.

Walter S. schreef:

Maar zo slecht als velen hem hier beoordelen vind ik hem dan weer niet.

Zit je nou jezelf te quoten en ondertussen mijn reactie af te kraken? Stoer hoor. Ik heb nergens de term bouquet reeks gebruikt en ik ervaar de film zoals ik die heb beschreven. Mag dat? Ik vind dat dat mag. Maar ik durf wel te zeggen dat je schrijfsel me meer inzicht heeft gegeven over de film. Dankjewel daarvoor. :-P

avatar van Walter S.
Angel9999 schreef:

Ja, ik quote mezelf, dat klopt, maar nee ik heb het niet over jou (ik zeg immers niet "degene hierboven") maar over "iemand hierboven", ik bedoel iemand anders die al eerder zijn mening gaf in dit topic , namelijk joolstein die dit plaatste:

joolstein schreef:
Twee bekende sterren in een Bouquet- reeks verhaal! Hierdoor zal de film redelijk wat meer aandacht krijgen.

En aangezien ik Serena een geweldig boek vind wilde ik toch graag effe opmerken dat het zeker geen Bouquet reeks boek is.

Ik snap je verwarring, maar had het dus in het geheel niet over jou.

Walter S. schreef:

Ik snap je verwarring, maar had het dus in het geheel niet over jou.

Ok. Fijn.

Susanne Bier’s tweede uitstapje naar Hollywood is een miskleun. Na een aardig begin komt de film met een formuleachtig verhaal over gekonkel, jaloezie en moord in een houthakkersgemeenschap. Tot mijn ontzetting bakt Jennifer Lawrence er bitter weinig van in deze film. Ze is miscast of ze had geen voeling met haar rol.
Het slome tempo biedt je wel de gelegenheid te genieten van de fraaie beelden van de Smoky Mountains, met voorsprong het beste onderdeel van deze film.