Genre: Western / Avontuur
Speelduur: 90 minuten
Oorsprong:
Canada / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Lawrence Roeck
Met onder meer: Scott Eastwood, Walton Goggins en Camilla Belle
IMDb beoordeling:
4,5 (5.543)
Gesproken taal: Engels en Spaans
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Diablo
"Beyond Hope, Beyond Regret, Beyond Salvation"
Jackson, een jonge veteraan uit de Amerikaanse Burgeroorlog, lijdt aan een posttraumatische stressstoornis. Hij is van plan een normaal leven op te bouwen, maar als zijn vrouw wordt gekidnapt, moet hij erop uit om haar te bevrijden uit de handen van een groep Mexicaanse outlaws. De achtervolging leidt hem van Colorado naar New Mexico en gevaar lijkt tijdens zijn zoektocht nooit ver weg.
Externe links
Acteurs en actrices
Jackson
Ezra
Alexsandra
Benjamin Carver
Nakoma
Quok Mi
Arturo
Guillermo
Ishani
Rebecca Carver
Video's en trailers
Reviews & comments
Antonev
-
- 1804 berichten
- 1186 stemmen
Op de poster lijkt hij wel wat op de grote meester (ongetwijfeld een beetje in de goede richting bewerkt), in de trailer zie je het er nauwelijks aan af.
Maar goed, dit lijkt me wel wat. We worden de laatste tijd aardig verwend wat westerns betreft.
SpinPSB
-
- 109 berichten
- 1754 stemmen
Helemaal mee eens Dida, heel apart....mooi om weer eens een western met "Eastwood" te zien!
mcdaktari
-
- 7302 berichten
- 0 stemmen
Nu ik de hele film heb gezien kom ik toch terug op m'n eerdere uitspraken. Hij lijkt er zo nu en dan inderdaad heel veel op. Niet continu, maar hij heeft er wel veel trekken van.
Trouwens heel fijn dat er de laatste tijd weer best veel westerns uitkomen. Een genre wat ik heel graag zie. Walton Goggins heeft ook wel een prima westernkop, hij heeft inmiddels ook al in verschillende westerns gespeeld.
vissertje10
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
beetje gelijkenis,maar wat is dit een domme film zeg,zonde van je tijd
vranque
-
- 937 berichten
- 3926 stemmen
Prachtig geschoten maar irritante flut vertoning. Ga het niet hebben over al die onnozele ontwikkelingen. Droevig gewoon.
1*
lezertje
-
- 938 berichten
- 0 stemmen
Net als je denkt dat de western, na ‘The revenant’ en ‘The hateful eight’ (Beide uit 2015), een nieuw leven wordt ingeblazen, stort ‘Diablo’ het met een zeer cliché scenario weer terug in de vergetelheid. Hoewel de film makkelijk wegkijkt, valt er op diverse details in het verhaal wat op af te dingen. Deze simpele ‘wraakfilm’ (vrouw wordt vermoord/ontvoerd en man neemt wraak) voegt werkelijk niets toe aan het genre dat de cinema groot heeft gemaakt. Daarnaast zitten er zoals gezegd een aantal dubieuze scènes in de film, waarbij ik mij afvraag of de makers wel goed hun huiswerk hebben gedaan. Nadat zijn huis afgebrand is pakt Jackson met zijn blote handen een metalen kistje uit de asresten en krijgt hij ook nog eens twee doosjes met kogels aangereikt die ze in zijn afgebrande huis hebben gevonden (Zou daarvan het kruit niet ontploft moeten zijn?). Ook onwaarschijnlijk: als Ezra (Walton Goggins) zegt Jackson te doden, waarom grijpt hij dan niet naar zijn pistool? Zowel scenarioschrijver Carlos del Rios als regisseur Lawrence Roeck hebben zich er met een Jantje van Leiden van afgemaakt. En dat is jammer. Hadden zij wat kritischer naar hun eigen werk gekeken, dan had ‘Diablo’ kunnen bijdragen aan de wederopstanding van een bijna uitgestorven genre. Volgens website Imdb krijgt Scott Eastwood 50 westernscripts per maand toegestuurd, maar koos hij voor dat van ‘Diablo’ vanwege het ‘unieke’ plot. Ik vraag me dan af, waar het ‘unieke’ dan in zit. Dat Jackson en de sadistische Ezra een en de zelfde persoon zijn? Die goedkope ‘truc’ heb ik ook al in het zwaar overgewaardeerde ‘The fight club’ (1999) gezien.
filmkul
-
- 2480 berichten
- 2252 stemmen
Gemiddelde Western die origineel wil zijn, maar niet is. Het verhaal zou verrassend moeten zijn, maar al heel snel is het duidelijk wat er aan de hand is. Vervolgens is het continue "zie je wel" en "dacht ik al". Jammer, want er had meer in kunnen zitten. De film ziet er verder wel verzorgt uit, met zeer fraaie beelden. De actiescenes zijn zwak en met name de eindscene kan zo in een Western show in een pretpark. Eastwood acteert zo slecht nog niet. 2.5
SpinPSB
-
- 109 berichten
- 1754 stemmen
Nou was erg benieuwd naar deze, alleen al het meespelen van een Eastwood in een western werd ik wat weemoedig van. Maar op de mooie shots van de natuur en de gelijkenis van Jr. op Sr. na, viel me deze enorm tegen. Het is het allemaal net niet, soms doet het zelfs een beetje B aan.
Left4Dead
-
- 3240 berichten
- 3691 stemmen
Eastwood = western = Eastwood. Zo was dat vroeger maar met de next gen Eastwood gaat die regel nu niet op. Ook al probeert de telg papa te imiteren moet hij toch de kwaliteit van zijn vader missen.
Maar ik kan het de man niet kwalijk nemen, dit flutfilmpje biedt ook geen mogelijkheid om talenten te laten schitteren.
De ene na de andere verbazing op mijn gezicht af te lezen in deze roadtripfilm. Op de mooie natuurshots na is er geen enkele kwaliteit te ontdekken. Aan fantasie ontbreekt het niet maar de uitstapjes van de al summiere hoofdlijn doen wenkbrauwen fronsen. Hoe bedenk je de situaties toch, men had ze zo in een klucht kunnen drukken of kunnen gebruiken voor een musical van groep acht op de basisschool. Ja u leest het goed, dat is het niveau van deze "western".
Een tip van Left4Dead, sla deze gerust over en benut uw tijd nuttig!
pipo_d_c
-
- 6 berichten
- 2 stemmen
Net als je denkt dat de western, na ‘The revenant’ en ‘The hateful eight’ (Beide uit 2015), een nieuw leven wordt ingeblazen, stort ‘Diablo’ het met een zeer cliché scenario weer terug in de vergetelheid. Hoewel de film makkelijk wegkijkt, valt er op diverse details in het verhaal wat op af te dingen. Deze simpele ‘wraakfilm’ (vrouw wordt vermoord/ontvoerd en man neemt wraak) voegt werkelijk niets toe aan het genre dat de cinema groot heeft gemaakt. Daarnaast zitten er zoals gezegd een aantal dubieuze scènes in de film, waarbij ik mij afvraag of de makers wel goed hun huiswerk hebben gedaan. Nadat zijn huis afgebrand is pakt Jackson met zijn blote handen een metalen kistje uit de asresten en krijgt hij ook nog eens twee doosjes met kogels aangereikt die ze in zijn afgebrande huis hebben gevonden (Zou daarvan het kruit niet ontploft moeten zijn?). Ook onwaarschijnlijk: als Ezra (Walton Goggins) zegt Jackson te doden, waarom grijpt hij dan niet naar zijn pistool? Zowel scenarioschrijver Carlos del Rios als regisseur Lawrence Roeck hebben zich er met een Jantje van Leiden van afgemaakt. En dat is jammer. Hadden zij wat kritischer naar hun eigen werk gekeken, dan had ‘Diablo’ kunnen bijdragen aan de wederopstanding van een bijna uitgestorven genre. Volgens website Imdb krijgt Scott Eastwood 50 westernscripts per maand toegestuurd, maar koos hij voor dat van ‘Diablo’ vanwege het ‘unieke’ plot. Ik vraag me dan af, waar het ‘unieke’ dan in zit. Dat Jackson en de sadistische Ezra een en de zelfde persoon zijn? Die goedkope ‘truc’ heb ik ook al in het zwaar overgewaardeerde ‘The fight club’ (1999) gezien.
Let op spoilers.
Deze film vond ik niet geweldig. Lezertje, ik meen toch dat het hier een om schizofrenie of gespleten persoonlijkheid of zo gaat. Waarschijnlijk door de oorlog cq het doden van zijn eigen broer. De blikken doos haalde hij na de brand, bij daglicht, uit de grond. De kogels waren waarschijnlijk nodig om aan het eind duidelijk te laten zien dat hij er genoeg had. Zoals gezegd geen goede film.
Stoj
-
- 30 berichten
- 10 stemmen
Jammer voor alle fans van de doorsnee pief-paf-poef-films met de held die overleefd en de mooie vrouw redt of zelfs de wereld. Je moet het verhaal snappen anders begrijp je de film inderdaad niet.
Maar goed, ieder zijn mening. Ik vond het een goeie film. Veel scenes kwamen eerst vreemd over, maar later snap je ze. Natuurlijk niet als je voor het eind van de film afhaakt en dan een rescensie gaat schrijven, omdat je het niet snapt, zoals veel hier hebben gedaan volgens mij.
Het enige waar ik me een beetje aan irriteerde was dat Eastwood Junior me steeds deed denken aan die Nederlandse Goede Tijden acteur. Ferry Simogvi of iets dergelijks. Maar dat heeft niks met de film te maken. De film zelf deed me kwa acteerwerk wel denken aan de oude Eastwood-films. Maar dan gecombineerd met het hedendaagse filmwerk met prachtige plaatjes. Eastwood vond ik in het begin wat twijfelachtig, maar aan het eind sterk in zijn rol.
Ik ga verder niet spoilen, maar ik vond het nogmaals een goede film met een verrassend plot.
Stoj
-
- 30 berichten
- 10 stemmen
Let op: Spoilers.Nadat zijn huis afgebrand is pakt Jackson met zijn blote handen een metalen kistje uit de asresten en krijgt hij ook nog eens twee doosjes met kogels aangereikt die ze in zijn afgebrande huis hebben gevonden (Zou daarvan het kruit niet ontploft moeten zijn?). Ook onwaarschijnlijk: als Ezra
(Walton Goggins) zegt Jackson te doden, waarom grijpt hij dan niet naar zijn pistool?
Je hebt erg je best gedaan om dingen te vinden die niet kloppen. Misschien had je zelf beter je huiswerk gemaakt? Het doosje met munitie was begraven onder de grond en pas de volgende morgen opgegraven toen alles was uitgebrand en tevens afgekoeld.
De kogels die blijkbaar verspreid waren gevonden waren misschien wel door de twee buren zelf in een nieuw doosje gedaan?
Dat die Ezra niet naar zijn pistool grijpt is omdat dat symbool stond voor het gevecht met jezelf aangaan en in dit geval ging hij zichzelf niet neerschieten.
lezertje
-
- 938 berichten
- 0 stemmen
Je hebt erg je best gedaan om dingen te vinden die niet kloppen. Misschien had je zelf beter je huiswerk gemaakt? Het doosje met munitie was begraven onder de grond en pas de volgende morgen opgegraven toen alles was uitgebrand en tevens afgekoeld.
De kogels die blijkbaar verspreid waren gevonden waren misschien wel door de twee buren zelf in een nieuw doosje gedaan?
Dat die Ezra niet naar zijn pistool grijpt is omdat dat symbool stond voor het gevecht met jezelf aangaan en in dit geval ging hij zichzelf niet neerschieten.
Ik doe absoluut niet erg mijn best om om dingen te vinden die niet kloppen. Dit valt gewoon op. Weet je hoe lang het heet blijft in de grond nadat een huis totaal is afgebrand? En dat jij het hebt over de kogels: '....misschien wel door de buren zelf in een nieuw doosje gedaan?' Dan moet je dus iets aannemen als waarheid, wat heel misschien heeft plaatsgevonden. maar zo werkt het natuurlijk niet. Wat het pistool betreft heb je gelijk. Ik ben dat vergeten aan te passen nadat ik de film helemaal gezien had. Want ik kijk een film wel helemaal uit, alvorens eer een mening over te hebben (En anders vermeld ik wel dat ik het verder niet kon aanzien), zoals Stoj in zijn algemeenheid zegt.
Stoj
-
- 30 berichten
- 10 stemmen
Dan moet je dus iets aannemen als waarheid, wat heel misschien heeft plaatsgevonden. maar zo werkt het natuurlijk niet. ...........Want ik kijk een film wel helemaal uit, alvorens eer een mening over te hebben (En anders vermeld ik wel dat ik het verder niet kon aanzien), zoals Stoj in zijn algemeenheid zegt.
Ik neem juist niks aan, jij doet dat door te zeggen dat de doosjes met kogels in het huis waren gevonden (in een doosje ergens in een laatje ofzo?). Het maakt niet uit waar de kogels vandaan komen, is niet belangrijk voor de film.
En dat laatste: je spreekt jezelf tegen en geeft mij dus gelijk. Je had al een mening over de film gegeven voordat je hem helemaal afgekeken had. Precies wat ik dus zei...
Therapiet
-
- 3 berichten
- 1 stemmen
Heel matige film. Vooral het begin is zo bedroevend slecht dat hij het eind bij mij niet heeft gehaald.
lezertje
-
- 938 berichten
- 0 stemmen
Ik neem juist niks aan, jij doet dat door te zeggen dat de doosjes met kogels in het huis waren gevonden (in een doosje ergens in een laatje ofzo?). Het maakt niet uit waar de kogels vandaan komen, is niet belangrijk voor de film.
En dat laatste: je spreekt jezelf tegen en geeft mij dus gelijk. Je had al een mening over de film gegeven voordat je hem helemaal afgekeken had. Precies wat ik dus zei...
Ik spreek mij zelf niet tegen.Ik had geen menig over de film gegeven. Ik had alleen iets tijdens het kijken naar de film iets geconstateerd dat ik vreemd vond en zoals ik al zei na afloop vergeten aan te passen. of ben jij zo iemand die per sé zijn gelijk wil halen.
weberanja
-
- 279 berichten
- 378 stemmen
Het is natuurlijk geen meesterwerk, ook Scot Eastwood kan de film maar moeilijk dragen, ik heb het idee dat hij teveel op pa wil lijken. Maar goed, de film met landschappen is prachtig om te zien, het verhaal wist niet welke kant ie uit moest. Leuk om Danny Glover weer is te zien het zij t maar kort maar krachtig! Geen aanrader als je een spannende western wil zien, maar lekker gewoon als je niks te doen heb een vulling voor een donkere middag of avond.. 
mr rumson
-
- 2170 berichten
- 2995 stemmen
Net als je denkt dat de western, na ‘The revenant’ en ‘The hateful eight’ (Beide uit 2015), een nieuw leven wordt ingeblazen, stort ‘Diablo’ het met een zeer cliché scenario weer terug in de vergetelheid. dan had ‘Diablo’ kunnen bijdragen aan de wederopstanding van een bijna uitgestorven genre.
lezertje volgens mij is de western al langer terug van weg geweest en niet zoal jij denkt met westerns als The revenant’ en ‘The hateful eight’
Ook is het niet zo dat door Diablo de western terug in de vergetelheid geraakt .
Dan had dit in mijn ogen al gebeurd moeten zijn met de western The Lone Ranger die een flop was.
Als je dan ook nog eens ziet wat ervoor westerns dit jaar nog uitkomen : In a Valley of Violence met John Travolta , Jane Got a Gun met Natalie Portman ,The Magnificent Seven met Denzel Washington .
Dan zit het voorlopig wel goed met de western .
Wel ben ik het met je eens dat dit niet een al te beste western is.
De film zelf ziet er zonder meer prachtig uit en ook de acteurs doen het in mijn ogen niet slecht.
Maar ik had problemen met het verhaal wat voor mij rommelig overkwam.
Na de film gezien te hebben had ik het gevoel dat het niet allemaal klopte.
Ook had ik wat moeite met het einde en dan vooral het vuurgevecht.
Ook opvallend is dat als hij dan toch geraakt word daarna doorloopt naar dat huis zonder ook maar last te hebben van zijn wond
Al met al er had zeker meer ingezeten om hier een degelijke western van te maken .
Scott Eastwood zou ik graag nog eens meer willen zien in westerns .
Jammer genoeg kan ik voor deze western geen voldoende geven .
lezertje
-
- 938 berichten
- 0 stemmen
lezertje volgens mij is de western al langer terug van weg geweest en niet zoal jij denkt met westerns als The revenant’ en ‘The hateful eight’
Ook is het niet zo dat door Diablo de western terug in de vergetelheid geraakt .
Dan had dit in mijn ogen al gebeurd moeten zijn met de western The Lone Ranger die een flop was.
Als je dan ook nog eens ziet wat ervoor westerns dit jaar nog uitkomen : In a Valley of Violence met John Travolta , Jane Got a Gun met Natalie Portman ,The Magnificent Seven met Denzel Washington .
Dan zit het voorlopig wel goed met de western .
Wel ben ik het met je eens dat dit niet een al te beste western is.
De film zelf ziet er zonder meer prachtig uit en ook de acteurs doen het in mijn ogen niet slecht.
Maar ik had problemen met het verhaal wat voor mij rommelig overkwam.
Na de film gezien te hebben had ik het gevoel dat het niet allemaal klopte.
Ook had ik wat moeite met het einde en dan vooral het vuurgevecht.
Al met al er had zeker meer ingezeten om hier een degelijke western van te maken .
Scott Eastwood zou ik graag nog eens meer willen zien in westerns .
Jammer genoeg kan ik voor deze western geen voldoende geven .
Zowel 'Jane got a gun' als de remake van 'The magnificent seven' moeten beide nog in Amerika uitkomen (respectievelijk 29 januari en 22 september van dit jaar), dus die heb ik nog niet meegeteld bij mijn visie dat de western terug van weggeweest is. Als zij voor 'Diablo' uitgebracht waren dan had je gelijk gehad. Helaas gaat bij jou deze vlieger dus niet op, om je eigen woorden maar eens te gebruiken. Wat 'The Lone ranger' betreft ben ik het met je eens. maar die film is zo intens slecht, dat ik hem weiger tot het western genre te rekenen.
mr rumson
-
- 2170 berichten
- 2995 stemmen
lezertje ik denk dat je mij niet goed begrijpt.
Jij schrijft dat ( stort ‘Diablo’ het met een zeer cliché scenario weer terug in de vergetelheid )
Waarmee ik aangeef dat het genre helemaal niet in de vergetelheid raakt omdat erin in 2016 de volgende westerns nog uitkomen a Valley of Violence , Jane Got a Gun ,The Magnificent Seven .
En dat het dus wel goed zit met het western genre.
Ook is het western genre al voordat The revenant’ en ‘The hateful eight’ een nieuw leven ingeblazen.
om maar een paar titels te noemen.
True Grit, Blackthorn, Meek's Cutoff,Django Unchained,Sweet Vengeance,The Homesman,The Salvation,Bone Tomahawk, Slow West . en zo kan ik nog wel even doorgaan en dan heb je nog de miniseries zoals Hatfields & McCoys of series zoals hell on wheels.
vranque
-
- 937 berichten
- 3926 stemmen
Eastwood staat daar onbeschermd en er is niemand die hem raakt terwijl hij alles ineen keer raakt. Het was geloofwaardiger geweest als hij ergens achter stond. Inderdaad, dat zoiets nog kan tegenwoordig. Voor mij was dat de druppel.
Brix
-
- 19682 berichten
- 5118 stemmen
Toch niet te snel veroordelen door die scène, dat is namelijk in werkelijkheid ooit zo gebeurd met Wyatt Earp.
leendertpeter
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
Onbegrijpelijke film die afbreuk doet aan het genre western. Er is weinig western aan. Pover acteerwerk en shootouts van saloonniveau waarbij de 'held' kennelijk onkwetsbaar is. Had niet gemaakt hoeven worden.
Wel hulde voor locaties. Prachtige vergezichten en opnamen. Het enige positieve.
Smugmarty
-
- 442 berichten
- 239 stemmen
Zowel scenarioschrijver Carlos del Rios als regisseur Lawrence Roeck hebben zich er met een Jantje van Leiden van afgemaakt. En dat is jammer. Hadden zij wat kritischer naar hun eigen werk gekeken, dan had ‘Diablo’ kunnen bijdragen aan de wederopstanding van een bijna uitgestorven genre.
Helemaal mee eens, prutswerk. Het camerawerk en kostuums, cast zijn allemaal best prima, maar deze twee maken het geheel een ondermaats stukje bagger.
Smugmarty
-
- 442 berichten
- 239 stemmen
Toch niet te snel veroordelen door die scène, dat is namelijk in werkelijkheid ooit zo gebeurd met Wyatt Earp.
Ja dream on... hadden ze echt beter over na moeten denken. Het gaat overigens niet alleen om dit stukje ongeloofwaardig script... er zijn tal van onlogische punten te noemen. Het vluchten op het eind maar het paard van de moordenaar ( Jackson) voor hem laten staan zodat hij direct achter hen aankomt? Kom op zeg.... wie bedenkt dat??:T 
Brix
-
- 19682 berichten
- 5118 stemmen
Het verschil is wel dat Earp niet middenin een saloon stond,haha.
Maar wel een historisch feit.
Brother Grimm
-
- 54 berichten
- 1762 stemmen
Als er Tarantino had gestaan had ie veel meer punten hahahaha
Het laatste nieuws

Top 10 van Netflix: déze tien films worden nu goed bekeken

'Outlander'-serie 'Blood of My Blood' snel te streamen op HBO Max

Avonturenfilm 'Seven Years in Tibet' is binnenkort te vinden in het Netflix-aanbod

Mysteryklassieker 'The Da Vinci Code' met Tom Hanks vrijdagavond op televisie
Bekijk ook

Wanda
Drama, 1970
10 reacties

The Homesman
Western / Drama, 2014
73 reacties

Forsaken
Western / Drama, 2015
80 reacties

Jane Got a Gun
Western / Drama, 2015
76 reacties

The Human Centipede (First Sequence)
Horror, 2009
591 reacties

War Pigs
Actie / Oorlog, 2015
33 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.


